Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk Empty Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk

    Bericht van Gast za okt 11, 2014 11:47 pm

    Beste forumleden,

    Ik heb vandaag mijn nieuwe Edilkamin Strass geinstalleerd. Na opstarten is nu de sensor stuk die de watertemperatuur meet. Het onderdeel zou het nummer 271500 hebben.
    Mocht er iemand een adres hebben waar ik zo een sensor kan bestellen/kopen altijd welkom.
    De kachel is rechtstreeks besteld in Italië dus geen garantie.

    Hetvolgende is gebeurd: na alles aangesloten te hebben pellets erin gegooid en opgestart. Na een 20-tal minuten werd de kachel goed warm maar viel uit met de melding H2O TEMPALARM dit was ook terecht want het water was reeds stoom geworden. Dan de ciruclatiepomp maximaal gezet en nog meer ontluchten en dan opnieuw gestart, hetzelfde probleem na enkele minuten. Er bleek ook helemaal geen circulatie afgaand op de temperatuur van de leidingen. Dan maar de engelstalige handleiding genomen ipv de nederlandstalige en gevonden dat ik de toevoer en retour leidingen verkeerd om had zitten. Toevoer is dus het water dat van de kachel wegstroomt volgens Edilkamin, terugvoer is het water dat naar de kachel stroomt. Dat had ik dus verkeerd begrepen, outlet en inlet is voor mij duidelijker. Leidingen juist aangesloten en pomp manueel laten draaien en inderdaad meteen goede circulatie. Terug op automatisch gestart maar dat lukte niet meer, direct temperatuuralarm, sensor geeft continu 110 graden aan. Ondertussen is de kachel koud maar de waarde veranderd niet, ik heb dus een nieuwe sensor nodig.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk Empty Re: Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk

    Bericht van erwin za okt 11, 2014 11:59 pm

    die sensor is vrij universeel voor alle EK cv-modellen, prijs is ongeveer 30 euro.
    in principe kan iedere EK verkoper die voor u bestellen, tenminste als hij wil.
    de dichtst bijzijnde waar je kan proberen is deze, als het daar niet lukt kan deze u misschien uit de nood helpen.
    in het slechtste geval zul je hem via de verkoper in italie moeten bestellen, maar zo een vaart zal het wel niet lopen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk Empty Re: Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk

    Bericht van Gast zo okt 12, 2014 6:12 pm

    @Erwin,

    Bedankt voor je snelle reactie, ik hoop volgende week langs te kunnen gaan bij de dealer. Via het artikelnr vind ik maar 1 webshop waar ik dit kan bestellen, in Duitsland. Ik zou graag volgend weekend de kachel in orde hebben, we zullen zien.
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk Empty Re: Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk

    Bericht van harrielok ma okt 13, 2014 10:56 am

    Rekke,
    soms zit er een schakelaar achterop de kachel die je enige seconden kunt indrukken om bepaalde foutcodes te resetten.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk Empty Re: Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk

    Bericht van Gast ma okt 13, 2014 9:07 pm

    Bedankt voor je tip harrielok, ik had deze knop reeds ontdekt nadat ik de foutmelding LOW CURRENT had gekregen.
    Deze fout onstaat wanneer de temperatuurbeveiliging inkomt, de voeding naar de opvoerschroef wordt dan onderbroken en de sturing geeft dan deze fout omdat er geen stroom meer vloeit. Via de knop achteraan links kan dit gereset worden. Hier heeft de handleiding mij wel goed geholpen.
    Als ik morgen op tijd thuis ben ga ik eens langs bij de dealer in Kessel-lo om naar de sensor te vragen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk Empty Re: Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk

    Bericht van Gast di okt 14, 2014 10:08 pm

    Hallo, ik ben vandaag bij de dealer langsgeweest. De sensor dient besteld te worden, levertijd nog niet bekend. De man zou het uitzoeken en mij terugbellen.
    Ondertussen ben ik via de informatie die op de kabel van de sensor staat gaan zoeken wat voor type het is. Het gaat om een KTY-82-121,
    deze zou een weerstand van ongeveer 1000 Ohm moeten hebben bij 25 graden.  De sensor die stuk is laat niets door, draadbreuk dus.
    Na ontmantelen van de sensor heb ik deze kunnen herstellen met de soldeerbout en opnieuw geisoleerd met siliconenhuls,
    in afwachting van een nieuwe sensor met behuizing kan ik dus weer pellets branden Smile . En met goede watercirculatie deze keer.

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk Empty Re: Edilkamin Strass sensor van watertemperatuur stuk

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 11:16 pm