Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 35 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 35 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

3 plaatsers

pyros alice 85 laten uitgaan bij bereiken temperatuur

Anonymous
    Gast
    Gast

pyros alice 85 laten uitgaan bij bereiken temperatuur Empty pyros alice 85 laten uitgaan bij bereiken temperatuur

Bericht van Gast za dec 20, 2014 10:27 pm

we hebben een kortsluiting in huis gehad en nu een nieuw moederbord moeten steken
    maar nu krijgen we de standby niet afgezet waardoor de kachel zoals voorheen niet meer uitvalt als de temperatuur bereikt is.
    Wie kan ons helpen?
    Anonymous
    Gast
    Gast

pyros alice 85 laten uitgaan bij bereiken temperatuur Empty Re: pyros alice 85 laten uitgaan bij bereiken temperatuur

Bericht van Gast za dec 20, 2014 11:20 pm

Geen ervaring met deze kachel maar handleiding kan je vinden op deze link.

erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32457
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

pyros alice 85 laten uitgaan bij bereiken temperatuur Empty Re: pyros alice 85 laten uitgaan bij bereiken temperatuur

Bericht van erwin zo dec 21, 2014 1:57 pm

de instelling voor de eco-stop zit vermoedelijk in de beveiligde installateursmenu.
    door het moederbord te vervangen staat de kachel weer op fabrieksinstellingen en moet zowiezo opnieuw afgesteld worden.

als de verkoper het moederbord heeft vv kun je die vraag best aan hem stellen.
    als je dat zelf deed zal de kortste en snelste weg naar een antwoord de invoerder zijn: www.pyros.be

Gast
    Gast

Bericht van Gast zo dec 21, 2014 10:51 pm

Ik heb net een mail verstuurd naar pyros zelf. Ik hoop dat zij mij verder kunnen helpen. Toch bedankt Smile
    horatio
    horatio
    Pelletje
    Pelletje

Man Aantal berichten : 33
    Registration date : 30-11-14

Bericht van horatio ma dec 22, 2014 6:42 am

Dag Saartje,
    Om de standby functie uit te schakelen:
    1) MENU
    2) CRON, enter
    3) iNP, enter
    4) STBY, enter
    Daar kun je de functie in - of uitschakelen.

Succes,

Horatio
    horatio
    horatio
    Pelletje
    Pelletje

Bericht van horatio ma dec 22, 2014 4:24 pm

Dag Saartje,

Ook dit nog ter info:
    Als je een nieuw moederbord plaatst zijn ook je instellingen weg: pellettoevoer, rookafzuiging enz..
    Die zul je terug moeten invoeren in je gebruikersmenu.
    Al deze menu's zijn toegankelijk als gewone gebruiker.

Succes,

Horatio
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin ma dec 22, 2014 4:33 pm

in de gebruikersmenu bv. de pellettoevoer hetzelfde instellen als vroeger betekent niet noodzakelijk dat er nu evenveel pellets vallen.
    de instellingen van de installateursmenu waarop je fijnregelt kunnen immers heel anders geweest zijn...

Gast
    Gast

Bericht van Gast ma dec 22, 2014 11:54 pm

Helaas, als ik cron doe, enter, is er geen INP te vinden, enkel G, or  F, Se of sett,
    dit zijn de instellingen voor de dagen te programmeren toch als ik me ni vergis?
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin di dec 23, 2014 12:27 am

waarom moet de kachel per se telkens uit en weer aan gaan.
    een pelletkachel is daar eigelijk niet voor gemaakt om vaak uit/aan te gaan.
    hoeveel keer gebeurde dit vroeger op een dag.

Gast
    Gast

Bericht van Gast di dec 23, 2014 12:37 am

Onze pelletkachel dient om bij te verwarmen in de keuken. Vroeger viel ze een keer of 6 uit per dag, nu ni meer.
    Nu blijft ze branden op MOD en ze warmt tot 30 graden en verder... Dit is veel te warm. Op eco stand warmt ze veeeeel te fel door.
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin di dec 23, 2014 12:42 am

6 keer per dag dan is uw gloeikaars toch eraan na 1 jaar.
    waarom laat je de verkoper de pellettoevoer niet verminderen van het laagste vermogen zodat hij rustig kan blijven doorbranden.

Gast
    Gast

Bericht van Gast di dec 23, 2014 12:48 am

Ik ken nog mensen met pelletkachels en deze werken allemaal met uitvallen bij bereikte temperatuur.
    De kachel is van 2008 en heb thans nog nooit de gloeikaars moeten vervangen.
    Ik wil echt weten hoe ik die eco stand moet afzetten zodat ik terug kan genieten van mijn kacheltje.
    Nu moet ik ze ook maar de hele tijd aan en uitduwen.
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 74
    Registration date : 14-12-08

Bericht van knoepken di dec 23, 2014 2:47 pm

In bezit van pyros allice sinds 2008 kan hem wel programeren om dagelijks wekelijks op uur aan of af te slaan . Wat ik nog nooit gedaan heb.
    Als hij op mod brandt en de temp gaat nog steeds omhoog moet ik hem  ook manueel op stop zetten.
    Deze instelling bestaat volgens mij niet op n' allice van 2008.Anders wel zeer tevreden met deze kachel. Sad
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di dec 23, 2014 7:09 pm

Heb vandaag vernomen dat we een oud model van moederbord hebben gekregen.
    Ervoor zat er een nieuwer in en bij dat moederbord kan je dat wel afzetten zodat ze uitvalt. Hehe eindelijk gedaan met dat zoeken.
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin di dec 23, 2014 10:04 pm

heb je dat moederbord besteld via de verkoper van de kachel.
    anders zul je waarschijnlijk eerst het oud model moederbord moeten terugsturen en wat geduld hebben tot het nieuwe eraan komt.

horatio
    Pelletje
    Pelletje

Bericht van horatio wo dec 24, 2014 6:39 am

Dag Saartje,

Ik vermoede al dat er iets verkeerd was met dat moederbord.
    De software van mijn recente PATERNO is identiek aan de PYROS.
    Daar zit tal van instellingen in inclusief de ECO STOP.
    Succes,
    Horatio
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo dec 24, 2014 9:30 am

Idd, het oudere moederbord moet nu terug en dan is het wachten op het nieuwere model, nog even geduld hebben dus,
    mercikes om allemaal met mij mee te denken.

Prettige Feesten!!!

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za nov 23, 2024 9:42 pm