kachel uitschakelen met stekker Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 26 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
kachel uitschakelen met stekker I_vote_lcapkachel uitschakelen met stekker I_voting_barkachel uitschakelen met stekker I_vote_rcap 
steven
kachel uitschakelen met stekker I_vote_lcapkachel uitschakelen met stekker I_voting_barkachel uitschakelen met stekker I_vote_rcap 
pedro
kachel uitschakelen met stekker I_vote_lcapkachel uitschakelen met stekker I_voting_barkachel uitschakelen met stekker I_vote_rcap 
krusty
kachel uitschakelen met stekker I_vote_lcapkachel uitschakelen met stekker I_voting_barkachel uitschakelen met stekker I_vote_rcap 
Fleur
kachel uitschakelen met stekker I_vote_lcapkachel uitschakelen met stekker I_voting_barkachel uitschakelen met stekker I_vote_rcap 
ss
kachel uitschakelen met stekker I_vote_lcapkachel uitschakelen met stekker I_voting_barkachel uitschakelen met stekker I_vote_rcap 
jeanhup
kachel uitschakelen met stekker I_vote_lcapkachel uitschakelen met stekker I_voting_barkachel uitschakelen met stekker I_vote_rcap 
Philip
kachel uitschakelen met stekker I_vote_lcapkachel uitschakelen met stekker I_voting_barkachel uitschakelen met stekker I_vote_rcap 
Annejanne
kachel uitschakelen met stekker I_vote_lcapkachel uitschakelen met stekker I_voting_barkachel uitschakelen met stekker I_vote_rcap 
Maryline
kachel uitschakelen met stekker I_vote_lcapkachel uitschakelen met stekker I_voting_barkachel uitschakelen met stekker I_vote_rcap 

 

 kachel uitschakelen met stekker

Ga naar beneden 
+3
Fleur
Péétje Brik
harrielok
7 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptywo maa 04, 2015 10:44 am

Hallo,
Ik wil mijn kachel graag aan/uit schakelen door de stekker eruit te halen.
Dus net alsof er een stroomuitval is.
Kan dit? Is dit slecht voor de kachel?

Graag jullie mening.
Gerard Arends
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3083
Registration date : 06-12-11

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptywo maa 04, 2015 12:47 pm

@gerard.arends.39

leg de kachel NOOIT AF door de stekker uit te trekken of met de hoofdschakelaar.
de kachel staat dan niet klaar voor een nieuwe start omdat de branderpot NIET uitgeblazen is zoals bij een normale stop/stilleggen van de kachel.
bij een stroomonderbreking gaat de kachel zich daarna opnieuw automatisch opstarten.
een sporadische stroomuitval is niet slecht voor de kachel aangezien ik dit al meermaals heb meegemaakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31755
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptywo maa 04, 2015 2:06 pm

wie zijn kachel dagelijks bedient langs de stekker of de hoofdschakelaar gaat er niet lang geniet van hebben.
gebruik (zoals iedereen) het bedieningspaneel of de afstandbediening, zodat de afkoelfaze tenminste gebeurt zoals het hoort!

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 9:30 am

Wie doet dat nu ??? slecht  ge kunt hem toch programmeren, raar dat er niet black oud op komt.
Deze vind ik toch straf.....

_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
harrielok
verkoper
harrielok


Man Aantal berichten : 790
Registration date : 08-11-12

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 10:09 am

Gerard Waarom zou jij dit willen?

_________________
Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pelletkachelheerenveen.nl
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 62
Registration date : 19-01-11

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 10:36 am

Dit zou een verplichte test moeten worden bij plaatsing van de installateur, dan heb je toch een bepaalde garantie dat je schouw dit aankan
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31755
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 11:34 am

je kan die test ook zelf doen zonder dat ze verplicht is:

als de installateur bij de plaatsing de kachel opstart zet je onverwachts de zekering uit.
als er rook in de kamer komt mag hij kiezen: een installatie zoals het hoort of oprotten met zijn prutswerk van buizen en kachel.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3083
Registration date : 06-12-11

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 11:44 am

dat vindt ik ook peetje brik maar dan niet op een ogenblik als in onderstaande link ,want dan heb je prijs zoals ik eens heb meegemaakt...... Twisted Evil


[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 6:16 pm

Hoi,
Ik kom op zeer onregelmatige tijden thuis.
Dus ik wil de kachel graag aan hebben tegen wanneer ik thuis kom.
Dat kan door een smart plug. Dat is een stekkervoorzetstuk dat je kunt schakelen met je telefoon.
Gerard.
Terug naar boven Ga naar beneden
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 6:26 pm

bij sommige merken is er een module om de kachel op afstand te kunnen bedienen. Welk merk en type kachel heb jij Gerard?
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 6:51 pm

Sluit gewoon een Wifi-relay op de externe thermostaataansluiting aan, dan kun je je kachel (veilig) op afstand starten/stoppen.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31755
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 6:56 pm

vergeet geen webcam voor de kachel te plaatsen om te kontroleren of de brandpot proper is voor je de opstart sms verstuurd, je weet maar nooit...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 7:06 pm

Het is inderdaad verstandig om te zorgen dat de kachel schoon is voordat je naar je werk vertrekt.
N.B.: de link naar het WiFi relay dat wij af- en toe gebruiken: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31755
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 7:11 pm

ik weet niet of de kalor sara van gerard een externe thermostaat aansluiting heeft op de print.
als die erop zit misschien toch best eerst eens uittesten hoe de kachel reageert met een simpel brugje tussen de 2 kontakten...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 7:20 pm

Als ik het display van de Sara zie dan lijkt het er inderdaad op dat die geen aansluiting heeft voor een externe thermostaat.
Een volgende mogelijkheid is dan om het afstandsbedieningsignaal voor 'start' te verzenden via internet. Bijvoorbeeld met zoiets: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 7:27 pm

Of zoiets: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31755
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 7:31 pm

waarop komt dat startsignaal dan terecht op de kachel bij die laatste toestellen.
volgens mij krijg je een koude kachel nooit opgestart enkel door hem 220V voedingsspanning te geven.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 7:36 pm

Erwin: dat klopt. Maar je kunt de infraroodcode voor het startsignaal van de kachelafstandsbediening kopieren naar een Wifi-enabled apparaatje (zoals uit die twee laatste links) waardoor het voor de kachel lijkt alsof iemand de kachel via de afstandsbediening start.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31755
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptydo maa 05, 2015 7:43 pm

alles duidelijk, dat is dan vergelijkbaar met de hond die thuis even zijn poot op de AB zet.  Smile

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptyvr maa 06, 2015 12:51 am

Hoi,

Ik wilde eerst ook de kachel aansturen met zo'n nagebootst IR-signaal.
Op zich waarschijnlijk niet zo moeilijk. Maar dan moet ik toch dieper in die materie duiken.
Ik heb het nu opgelost met een een smartplug.
Als ik van huis ga, start ik de kachel op en verbreek met de telefoon direct de stroomtoevoer.
De kachel zit dan in de prille opstartfase. De fan wordt gecontroleerd maar er is nog geen pellet in de branderkorf gevallen en de kachel is nog koud.
Ongeveer een half uur voor ik plan thuis te komen schakel ik met de telefoon de stroom weer in.
Het programma doorloopt dan de opstart (cool fire) en start daarna gewoon op.

Volgens mij kan er normaal gesproken niets mis gaan zo en de installatie is simpel en goedkoop (€ 40,--).
Als je een iets duurdere smart plug koopt kun je zelfs zien aan het opgenomen vermogen in welke fase van het opstarten de kachel bezig is.
De enigste complicatie is dat je bij vertrek de kachel moet opstarten en met de smartplug de stroom uitschakelen.
Een ander probleempje kan zijn dat je per ongeluk de kachel uitschakelt met de smartplug. Op zich geen ramp, maar niet wenselijk.
Groeten, Gerard.
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptyvr maa 06, 2015 9:21 am

ik ga me inschrijven voor computer les te volgen:( pfff sorry kan het niet laten.....

_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31755
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptyvr maa 06, 2015 1:54 pm

@gerard.arends.39

blijkbaar lukt het dan bij kalor om de koude kachel op deze wijze op te starten, edilkamin bvb. gaat op deze wijze enkel in black-out storing gaan.
ik vraag me alleen af of dagelijks de spanning van de print afhalen/weer opzetten op termijn geen nadelige gevolgen kan hebben voor de print.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptyza maa 14, 2015 9:53 am

Hallo,

Deze methode gaat nu al een week prima. En ik kan me niet voorstellen dat gewoon de spanning er af halen slecht zou zijn voor een print. Een telefoon of elk oplaadbaar apparaat gaat toch ook altijd de spanning er af en er weer op. Elke ledlamp werkt met een print en die schakel je ook gewoon aan en uit door de spanning eraf te halen.

Overigens is het opnieuw starten na een stroomonderbreking slimmer dan in storing vallen. En er is geen gevaar bij. Als de stroomonderbreking lang duurt zal de kachel koud zijn. Bij mij wordt het potje dan gevuld. Het zou kunnen zijn dat het potje niet helemaal leeg was, maar verder vullen is dan geen probleem. Indien de pellets over de branderpot heen vallen, komt het in de koude as en wordt het toch niet ontstoken.

Als de stroomonderbreking kort duurt, gaat mijn kachel opstarten met een cool fire proces. Het potje wordt dan leeggebrand en daarna volgt een nieuwe opstart.
Er zijn gebieden waar het stroomnet niet zo betrouwbaar is als bij ons (uitval tot 3x per avond heb ik wel eens meegemaakt). Het zou wat zijn als bij elke uitval de kachel stopt en niet meer aangaat.

Groeten,
Gerard.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31755
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Emptyza maa 14, 2015 3:52 pm

Het zou kunnen zijn dat het potje niet helemaal leeg was, maar verder vullen is dan geen probleem.
Indien de pellets over de branderpot heen vallen, komt het in de koude as en wordt het toch niet ontstoken.


en toch gaat het soms mis in dergelijke gevallen: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
ik bedoel maar: zeg niet te vlug nooit nooit...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





kachel uitschakelen met stekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel uitschakelen met stekker   kachel uitschakelen met stekker Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
kachel uitschakelen met stekker
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pelletkachel in de zomer maanden
» kachel is besteld
» zwarte ruit Edilkamin Mya

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: