Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 51 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 49 gasten

Paul

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

2 plaatsers

tevreden pelletkachel gebruiker

Anonymous
    Gast
    Gast

tevreden pelletkachel gebruiker Empty tevreden pelletkachel gebruiker

Bericht van Gast vr okt 09, 2015 8:56 pm

Hallo,
    even voorstellen, mijn naam is Marc en heb het forum gevonden na een zoektochtje naar een actief forum over pelletkachels waar ik meer informatie & ervaringen kon vinden mbt pelletkachels. Wijzelf zijn al een 3-tal jaren zeer tevreden pelletkachel gebruikers.

Eerst begonnen uit pure nieuwsgierigheid "omdat iedereen er wel eentje wou hebben" & louter als bijverwarming.
    Dat werd onze eerste Extraflame Graziosa, prachtig kacheltje.
    Heb ik 2de hands gekocht en door Bart van BB Pellets laten installeren in onze living en werkt al 3 jaar als een klokje.
    Wordt nu gebruikt als hoofdverwarming, zeer fijn & zuinig.

Omdat dat zo goed meeviel vorig jaar een 2de pelletkachel gekocht voor in onze (grote) keuken, ditmaal een Lincar Olga.
    Een zeer plat muurmodel (beetje design - zie mijn avatar) ... was een showroom model met garantie en ditmaal ook weer door Bart laten installeren.
    Draait ook prima en doet enkel dienst als een mooie bijverwarming.

En dan onlangs een zeer mooie 2de hands Edilkamin Cherie gekocht van 11kw. Die wil ik in de plaats van onze Extraflame plaatsen.
    Is heel wat geavanceerder & heel wat nieuwe dingen over te leren  Smile

Onderhoud & kleine herstellingen doe ik zelf (het gewoon & het groot), bij het groot onderhoud gaat echt alles uit elkaar, maak ik alles schoon & kijk ik alles goed na ook zeker qua dichtingen etc.
    Zo hebben we totaal geen uitval of problemen (houtje vasthouden  Wink
    En als er al eens iets scheelt is Bart slechts een telefoontje verwijderd Cool

Tot forums!

Laatst aangepast door marc_ op vr okt 09, 2015 9:13 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 4513
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

tevreden pelletkachel gebruiker Empty Re: tevreden pelletkachel gebruiker

Bericht van krusty vr okt 09, 2015 9:04 pm

Eindelijk ook eens goed nieuws over de pelletkachels want na de denigrerende enquete van TA was de moed mij een beetje in de schoenen gezonken. Maar soit als je dan nog kunt rekenen op een stielman die zijn vak en werk kent , kun je er alleen nog een groter genot van hebben. En laat de winter nu maar komen , zekers !!
    erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32450
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin vr okt 09, 2015 9:25 pm

@marc_: welke pellets heb je op die 3 jaar allemaal gestookt in de kachels.
    gaat de edilkamin cherie van 11kw niet te zwaar zijn, het min. vermogen van 5,5kw is bijna zoveel als de graziosa 7kw...

Gast
    Gast

tevreden pelletkachel gebruiker Empty tevreden pelletkachel gebruiker

Bericht van Gast vr okt 09, 2015 9:48 pm

Hallo,
    we hebben in die 3 jaar wat gewisseld van pellets.

Eerst wat geëxperimenteerd met allerlei mixes die we her en der vonden (100% hardhout, mix hardhout & loofhout etc) - maar we bekwamen geen echte goede verbranding & hadden vooral veel asse & vettige ruiten ondanks aanpassingen van instellingen.

Maar sinds vorige winter gebruiken we de pellets Fireland Din Plus van Hubo 80/20, deze vallen echt zeer goed mee - deze kosten 4,5euro dacht ik.
    We hebben er tot nu toe totaal geen problemen mee gehad & hebben ook geen vettige ruiten meer. Ook het verbruik is efficiënter dan alle voorgaande mengsels.
    Daar net voor hadden we pellets van de Brico 100% naaldhout maar dat was niet zo goed (vooral zeer veel aanslag in al onze kachels).

Tja, die Edilkamin heb ik intussen (gisterenavond) effectief geplaatst en net voor de 2de keer gebruikt.
    Dit warmt inderdaad alles wel wat sneller op Cool , ik doe voorlopig mijn extraflame nog niet weg maar ga zien of de Edilkamin inderdaad niet te is.
    Een voordeel van onze ruimtes is dat keuken & living op elkaar uitkomen, er staat een drieluik deur tussen die we eventueel kunnen open laten, het is een beetje zoeken maar voorlopig valt het wel mee.
    Het is nu uiteraard nog niet echt koud, tijd zal het moeten uitwijzen.
    erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32450
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin vr okt 09, 2015 9:56 pm

hoeveel pellets verbruik je ongeveer per jaar met de 2 kachels.
    de fireland hardhout pellets in de hubo staan nu 3,99€ los per zak of 3,89€ bij palletafname.
    tis maar dat ge het weet...

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Gast
    Gast

Bericht van Gast vr okt 09, 2015 10:02 pm

nice, dat komt goed uit, ik moet er bijkopen
    Bedankt voor de tip Laughing

tja qua verbruik, ganse dag stoken in de winter = 1 zakje pellets (voor de extraflame, de Lincar is zeer zelden in gebruik)

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za nov 23, 2024 11:35 am