Ik ben nu ruim anderhalf jaar tevreden gebruiker van een Nordic Fire Rave 80 (Ravelli) Ik ben erg tevreden over het verbruik, mooie verbranding en de ruit blijft relatief mooi schoon. Heb helaas wel vaak foutcode '09 lucht sensor'. De kachel brand dan wel, maar gaat om de 15 minuten 5x piepen. Moet dan de bovenplaat en zijpanelen verwijderen om de sensor in de inlaat te reinigen. Na het reinigen gaat het een paar weken goed. Wellicht heeft iemand tips voor het goed reinigen van de sensor.
Mijn systeem haalt de luchttoevoer van buiten en de afvoer gaat via T-stuk 2,5 meter omhoog en is via 2x 45 graden bocht aangesloten op dubbele muurdoorvoer en eindigd op een 45 graden bocht (van de wind afgekeerd). Buren naast en tegenover mij hebben ook een pelletkachel. Hierdoor nooit klachten!
Mijn systeem haalt de luchttoevoer van buiten en de afvoer gaat via T-stuk 2,5 meter omhoog en is via 2x 45 graden bocht aangesloten op dubbele muurdoorvoer en eindigd op een 45 graden bocht (van de wind afgekeerd). Buren naast en tegenover mij hebben ook een pelletkachel. Hierdoor nooit klachten!