pelletkachel poetsen Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 27 gasten

Lucs

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
pelletkachel poetsen I_vote_lcappelletkachel poetsen I_voting_barpelletkachel poetsen I_vote_rcap 
steven
pelletkachel poetsen I_vote_lcappelletkachel poetsen I_voting_barpelletkachel poetsen I_vote_rcap 
pedro
pelletkachel poetsen I_vote_lcappelletkachel poetsen I_voting_barpelletkachel poetsen I_vote_rcap 
krusty
pelletkachel poetsen I_vote_lcappelletkachel poetsen I_voting_barpelletkachel poetsen I_vote_rcap 
Fleur
pelletkachel poetsen I_vote_lcappelletkachel poetsen I_voting_barpelletkachel poetsen I_vote_rcap 
ss
pelletkachel poetsen I_vote_lcappelletkachel poetsen I_voting_barpelletkachel poetsen I_vote_rcap 
jeanhup
pelletkachel poetsen I_vote_lcappelletkachel poetsen I_voting_barpelletkachel poetsen I_vote_rcap 
Philip
pelletkachel poetsen I_vote_lcappelletkachel poetsen I_voting_barpelletkachel poetsen I_vote_rcap 
Annejanne
pelletkachel poetsen I_vote_lcappelletkachel poetsen I_voting_barpelletkachel poetsen I_vote_rcap 
Maryline
pelletkachel poetsen I_vote_lcappelletkachel poetsen I_voting_barpelletkachel poetsen I_vote_rcap 

 

 pelletkachel poetsen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



pelletkachel poetsen Empty
BerichtOnderwerp: pelletkachel poetsen   pelletkachel poetsen Emptywo okt 14, 2015 5:40 pm

beste

ik wilde het volgende vragen ik poets mijn kachel iedere avond maar vind dat beetje vervelend aan het worden
nu is mijn vraag mag ik de kachel na 1 dag branden gewoon vuil laten opstarten en ze in de loop van de dag kuisen
ik bezit een mcz musa comfort air

alvast bedankt

Mvg Roeland
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31754
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

pelletkachel poetsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: pelletkachel poetsen   pelletkachel poetsen Emptywo okt 14, 2015 8:05 pm

heel vroeger was ik ook zo gek om de binnenkant van de kachel en de ruit dagelijks te boenen.
als de brandpot proper is kun je gerust de kachel vuil opstarten en om de 2 dagen kuisen.
de rest is voor de werking minder belangrijk.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
bart b
verkoper
avatar


Man Aantal berichten : 223
Leeftijd : 46
Registration date : 06-02-09

pelletkachel poetsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: pelletkachel poetsen   pelletkachel poetsen Emptywo okt 14, 2015 11:29 pm


Hey de regel is voor een corecte werking.
voor iedere ontsteking de brander pot controleren op verstopping en reinigen .

mvg bb
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bbpellets.eu
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31754
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

pelletkachel poetsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: pelletkachel poetsen   pelletkachel poetsen Emptydo okt 15, 2015 12:19 am

ze zouden dat beter opvallend graveren aan de binnenkant van het deksel van de pelletbak.
er zouden veeeel minder problemen zijn...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Maggy
Pellet
Pellet
Maggy


Vrouw Aantal berichten : 134
Registration date : 19-05-10

pelletkachel poetsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: pelletkachel poetsen   pelletkachel poetsen Emptydo okt 15, 2015 2:48 pm

BB heeft in principe gelijk, maar wij zijn wel wat lui. In het ergste geval hebben we eens tijdens strenge vorst ruim meer dan een week niets schoongemaakt. Het branderbakje was in een archeologische opgraving veranderd. Sindsdien zijn we wel zorgvuldiger. Het scheelt ook een stuk dat de meeste pellets die we gebrand hebben het branderbakje niet noemenswaardig verstoppen. We hebben ook wel eens slechtere pellets gehad waarbij het wel noodzakelijk was voor elke ontsteking de slak weg te krabben.

_________________
Artel Evo M-K
Terug naar boven Ga naar beneden
rudy.devroey
Pellet
Pellet
rudy.devroey


Man Aantal berichten : 64
Registration date : 16-02-15

pelletkachel poetsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: pelletkachel poetsen   pelletkachel poetsen Emptydo okt 15, 2015 3:55 pm

Wij hebben een Flumenfire en deze reinigen we maar eens per week. dit staat ook zo in de handleiding.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maggy
Pellet
Pellet
Maggy


Vrouw Aantal berichten : 134
Registration date : 19-05-10

pelletkachel poetsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: pelletkachel poetsen   pelletkachel poetsen Emptydo okt 15, 2015 5:09 pm

Volgens de Flumenfire website reinigt deze het branderbakje automatisch. Hoewel ik zeer te spreken ben over Artel, lijkt me dat toch wel ideaal. Op de schematische doorsnede ziet het er ook naar uit dat de Flumenfire een behoorlijk grote aslade heeft. Onze aslade is na 2 zakken van 15kg branden toch echt wel vol.

_________________
Artel Evo M-K
Terug naar boven Ga naar beneden
rudy.devroey
Pellet
Pellet
rudy.devroey


Man Aantal berichten : 64
Registration date : 16-02-15

pelletkachel poetsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: pelletkachel poetsen   pelletkachel poetsen Emptydo okt 15, 2015 5:14 pm

Inderdaad, bij de wekelijkse reiniging is de aslade nog niet helemaal vol. Dan hebben we gemiddled 5 a 6 zakken gebruikt. volgens mij kan er dan nog een zak of 2 bij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





pelletkachel poetsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: pelletkachel poetsen   pelletkachel poetsen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
pelletkachel poetsen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» rookkanaal poetsen???
» pelletkachel
» pelletkachel met cv

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: