Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    2de hands harman accentra pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    2de hands harman accentra pelletkachel Empty 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 21, 2015 12:55 pm

    wij zijn in het bezit van een harman accentra pellet kachel . Wij hebben deze kachel 2de hands gekocht van iemand die terug op mazout ging verwarmen en geen interesse  had in kachel ( Hij had die gekocht in een opwelling) en mijn kachel had mij in de steek gelaten. Deze kachel is 14 maanden oud(datum factuur)
    mijn vraag gaat over de aanvoer van de pellets naar de vuurkorf. De aanvoer gebeurd wel op een compleet andere manier maar of ik nu de aanvoer op 3 of 4 of 6 zet zie ik geen verandering .de korf vult zich niet naar behoren en de pellets blijven steeds onderaan branden.
    Zijn er hier harman bezitters waar ik een paar vraagjes aan kan stellen  of mij een goede harman pelletkachel verkoper kan aanbevelen  die de kachel op punt zou willen zetten ook al is die niet bij hen gekocht.
    alvast dank
    ps   voor elke pelletvriend een zalige kerst een  vreugdevol nieuwjaar

    moememe
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    2de hands harman accentra pelletkachel Empty Re: 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van erwin ma dec 21, 2015 12:59 pm

    veel onderhoud zal er dan de voorbije 14 maanden ook wel niet gebeurd zijn aan die kachel.
    neem eens kontakt met ecotronic in buggenhout, dat is de enige van uw regio die iets van harman kent die gaat willen komen.

    https://pellets.forummotion.com/t135-ecotronic-buggenhout-9255


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    2de hands harman accentra pelletkachel Empty Re: 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van bart b ma dec 21, 2015 8:37 pm

    Goede aankoop .
    Veel plezier met de Harman
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    2de hands harman accentra pelletkachel Empty Re: 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van erwin ma dec 21, 2015 9:22 pm

    of ik nu de aanvoer op 3 of 4 of 6 zet zie ik geen verandering .
    de korf vult zich niet naar behoren en de pellets blijven steeds onderaan branden.
    @BB: enig idee wat hier de oorzaak zou kunnen zijn ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    2de hands harman accentra pelletkachel Empty Re: 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van bart b ma dec 21, 2015 10:12 pm

    Nu als je dit aanpast
    Dan is da niet op 5 min in orde dit heeft pas effect na een 30 tal min .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    2de hands harman accentra pelletkachel Empty Re: 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van erwin ma dec 21, 2015 10:14 pm

    ik vermoedde zoiets al.
    dat met de aanvoer langs onder bij harman, het een tijd duurt eer je iets ziet veranderen aan de vlam.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    2de hands harman accentra pelletkachel Empty Re: 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van erwin ma dec 21, 2015 11:41 pm

    na verandering van de aanvoer 30' wachten staat ook in de handleiding.
    maar ik weet niet of moememe die van de vorige eigenaar erbij heeft gekregen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    2de hands harman accentra pelletkachel Empty harman accentra.pelletkachel

    Bericht van Gast di dec 22, 2015 12:26 pm

    beste erwin
    Dank voor uw snelle reactie
    Ik heb reeds contact genomen met ecotronic.Deze behulpzame persoon heeft mij goede tips gegeven en wanneer ik nog niet tevreden ben komt die langs na een seintje.

    Beste BB
    Als ik het goed voor heb zou de harman kachel bij u zijn aangekocht volgens de factuur in oktober 2014. Wij zijn die gaan ophalen in  tongeren. En dat was 2 uur rijden .Daarom heb ik geen kontakt met u genomen omdat u te ver af woonde.
    Wat mij bezig houd is dat de vlammen laag blijven en ik geen groot vuur krijg ook al staat elke knop op maximum.

    nog een prettige dag voor alle pellet vrienden.
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    2de hands harman accentra pelletkachel Empty Re: 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van bart b di dec 22, 2015 4:47 pm

    Hey

    Heb nooit niks vernomen van de klant dat ze het niet warm zouden krijgen .
    Waren heel tevreden .
    Als ze geen probleem melden kan men ook niks oplossen .

    Veel plezier ermee

    Grtz bb
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    2de hands harman accentra pelletkachel Empty Re: 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van erwin di dec 22, 2015 9:08 pm

    @moememe: ik heb uw gebruikersnaam zoals je vroeg gewijzigd, als het inloggen niet lukt weet je dus de reden.

    kun je in het verkoperstopic van die behulpzame verkoper een positief bericht schrijven als bedankje.
    zo zien andere leden en potentiele klanten ook dat die man zijn stiel nog ter harte neemt.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Min esse
    Min esse
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 49
    Registration date : 12-02-12

    2de hands harman accentra pelletkachel Empty Re: 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van Min esse wo dec 23, 2015 9:47 am

    Ik heb hier ook een Harman Accentra kachel van bij BB pellets, niks dan lof over de kachel en verkoper! Dat de vorige eigenaar van uw kachel zijn huis niet warm kreeg zal wel aan hemzelf gelegen hebben vermoed ik. Met deze kachel kan je letterlijk iemand "buiten stoken" Laughing
    Je moet het in het begin een beetje uitzoeken hoe en wat. Harman heeft ook een beetje het principe van een houtkachel eigenlijk, stralingswarmte. Lees de handleiding eens rustig door, daar staat ook veel informatie in die nuttig is. Harman vraagt sowieso veel minder onderhoud dan een ander merk, enkel dagelijks de brandpot schrapen met de bijgeleverde schraper.
    De pellettoevoer moet je wel de tijd geven om zich aan te passen aan de nieuwe instelling zoals BB al schreef.
    BB zal u ook met plezier verder helpen indien je nog vragen of problemen heb.

    Veel plezier met uw aankoop Marleen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    2de hands harman accentra pelletkachel Empty Re: 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van erwin wo dec 23, 2015 11:36 am

    @marleen: op wat voor schouw zit de harman kachel, trekt deze niet te hard ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    2de hands harman accentra pelletkachel Empty harman pelletkachel

    Bericht van Gast za dec 26, 2015 1:44 am

    beste bb

    een zeer gewaardeerde dank voor uw antwoord.
    bij probleem met de kachel zou ik zeker u kontakteren maar omdat onze adressen zo ver uit mekaar liggen is dat geen optie om u zo ver laten rijden(+/- 2 uur rijden)
    Wij zijn in ieder geval zeer tevreden deze kachel gekocht te hebben en aangezien de vorige eigenaars u ook nooit iets hebben laten weten over het niet kunnen verwarmen begrijp ik heel goed dat je uit de lucht valt . Wat we wel kunnen zien is dat deze kachel niet veel gebrand had . Wij koesteren onze nieuwe aanwinst.
    Wij wensen u alvast u een zeer goede verkoop in de toekomst.
    vriendelijke groetjes
    marleen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    2de hands harman accentra pelletkachel Empty Re: 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van Gast za dec 26, 2015 1:56 am

    beste erwin

    ecotronic heeft mij al geholpen door te zeggen (via de telefoon) dat de schouw mss iets teveel trok en heeft mij dan ook uitgelegd wat ik daarvoor moest doen. Wat een service chapoo..
    Ik ben zeker dat BB mij ook op deze manier zou geholpen hebben.
    Ook chapoo voor dit forem .
    Alvast een prettig einde jaar en een gelukkig nieuw jaar aan alle behulpzame forum vrienden.
    gr marleen

    Gesponsorde inhoud


    2de hands harman accentra pelletkachel Empty Re: 2de hands harman accentra pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 9:59 am