Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 57 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 57 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+5
grossard.rob
Ben Jacobs
jeanhup
krusty
COCONUT
9 plaatsers

    venster ontploft


    harrielok
    verkoper


    Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van harrielok di nov 22, 2016 9:38 am

    kennelijk heeft de anti explosie beveiliging niet gewerkt
    er staat niet iets in over het reinigen van het rookgaskanaal.
    Dit dient ook apart afgesproken te worden en is niet vanzelfsprekend dat dit bij een onderhouds beurt hoort.
    Veelal is men beter af met een erkende schoorsteenveger.
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van COCONUT di nov 22, 2016 11:22 am

    ...die anti explosie beveiliging zal dan ook niet gewerkt hebben, ik vind hier nergens uitleg over, kan iemand dit uitleggen. Net nog factuur venster gekregen, 355,38 euro. Kan hier echt niet meer mee lachen, daarnaast zou er een derde factuur zijn voor de koord rond het glas en vijzen........maw ik heb reeds 538 euro betaald voor een venster waar ik reeds een maand op wacht.Ben eens gaan kijken op de website van de man die onderdelen verkoopt voor pelletskachels. Dank zij hem ben ik ook aan een nieuwe display geraakt. Een glas kost bij hem 25 euro, een volledige nieuwe deur 125 euro. Dus Rudy hierboven de meeste wisselstukken kan je bij hem kopen. Jammer genoeg heeft hij geen deuren of glas voor de inbouwhaard, deze heeft hij nooit verkocht. Had van hem ook het adres gekregen om een venster te bestellen maar helaas kende ik dan niemand om dit venster te plaatsen, zijn website is inoxbuizen.be. Hij heeft vroeger zelf flumenfire geimporteerd en verkocht en onderhouden denk ik. Volgens hem is de ontploffging te wijten aan het feit dat de pellettoevoer te hoog stond, ik denk dat hij weleens gelijk zou kunnen hebben.
    De 355 euro voor het glas is dus inderdaad zonder plaatsing, net een telefoontje gedaan naar flumenfire. En het volgende vernomen. De geplande datum dat ze zouden komen wordt geschrapt want ze hebben 2 techniekers, de ene doet het onderhoud maar is technisch gezien niet genoeg onderlegd en het was net bij die technieker dat ik ingepland stond.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van erwin di nov 22, 2016 11:38 am

    ik heb het voorspeld hé.
    met nieuwjaar heb je nog geen nieuwe ruit en kost de kachel u meer dan een nieuwe bij hubo.

    anti explosie beveiliging is normaal een klep die opent bij plotse overdruk in de kachel.
    om te voorkomen dat dan de ruit zou ontploffen...

    stuur een bericht naar de fabrikant: http://www.flumenfire.it/en/contatti.aspx
    dat hun belgische invoerder u voor een aap en aan het lijntje houd.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van harrielok di nov 22, 2016 1:55 pm

    bericht 23: dit document waar Erwin naar verwijst omvat een beschrijving van anti explosie beveiliging


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van krusty di nov 22, 2016 6:06 pm

    Ik heb info genomen in hubo Ninove .

    Je kunt een ruit bestellen bij hubo , best heb je de factuur nog of kasticket want men heeft het type kachel nodig

    Prijs en levertijd onbekend via telefoon , misschien wel ter plaatse op het moment van aanvraag aan de kassa want is waarschijnlijk op voorhand te betalen .Een ruit plaatsen is toch nie moeilijk.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van krusty di nov 22, 2016 6:23 pm

    Gaat het over deze inbouw?
    want ik denk dat makro nooit flumenfire verkocht heeft!

    https://www.hubo.be/nl/p/pelletkachel-incasso-7-5kw/484592.html

    Hubo-referentie 484592
    Leverancierscode 9505
    EAN- / barcode 8712247302817
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van erwin di nov 22, 2016 8:07 pm

    dat is inderdaad de kachel, zie bericht 13.
    maar coconut heeft ondertussen al 538€ vooraf betaald aan flumenfire melle.
    en er zal nog wel een factuurke volgen als ik bericht 27 goed begrijp.

    als ik het was betaalde ik niets meer, 538€ voor een nieuwe ruit met plaatsing zal wel genoeg zijn zeker.
    of denken die geldkloppers in melle dat het geld op iedereen zijne rug groeit.
    en voor dat geld mochten ze ook de anti explosie beveiliging nakijken die vermoedelijk niet gewerkt heeft.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    rudy.devroey
    rudy.devroey
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Registration date : 16-02-15

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van rudy.devroey wo nov 23, 2016 5:48 am

    Krusty, Makro heeft wel Flumenfire verkocht. Als ik het goed herinner ongeveer anderhalf jaar geleden.
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van COCONUT do dec 01, 2016 10:18 am

    Ik ben nog steeds in blijde of beter gezegd niet blijde verwachting van de technieker. Zat mij af te vragen of ze bij Hubo weten hoe lang hun klanten moeten wachten op herstelling. Heb dan ook Hubo Grimbergen gecontacteerd met de vraag of zij weten hoe lang gemiddeld de herstelling van een flumenfire kachel duurt. Ik kreeg als antwoord 4 weken . Blijkbaar hebben hun klanten daar nog nooit een probleem van gemaakt. Voor alle duidelijkheid, ik kan niet klagen van de service van Hubo zelf. Wij halen er onze pellets die steeds voor ons ingeladen worden. Vinden al die mensen het dan geen probleem om te moeten functioneren bij een kamertemperatuur van 6 graden en dit gedurende weken. Natuurlijk hebben of hadden wij een andere bron van verwarming maar door werken aan het huis en dus samenloop van omstandigheden... Terwijl ik dit schrijf krijg ik telefoon van Hubo Grimbergen, ze hebben naar de leverancier gebeld en de wachttijd bij panne zou dus 2 weken zijn....ze zij dus niet alleen zeer traag ze kunnen dus ook goed li.....bij flumenfire
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3077
    Registration date : 06-12-11

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van Fleur do dec 01, 2016 12:39 pm

    die mannen of verkopers hebben duizenden kachels staan zeker ??
    voor dringende gevallen 2 weken moeten wachten !!!!!!!!!!!.... amai


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van krusty do dec 01, 2016 2:02 pm

    Defecten kun je niet plannen , dat valt onverwacht op je kop.Maar mensen die hun groot onderhoud in de winter laten doen zijn daarvoor gedeeltelijk ook verantwoordelijk , daarom vragen de installateurs om groot onderhoud tijdens de zomermaanden te laten doen.Tel daarbij ook dat het tegenwoordig ook in de mode is om met zo weinig mogelijk personeel te werken ,zeker in seizoengebonden artikelen.
    rudy.devroey
    rudy.devroey
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Registration date : 16-02-15

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van rudy.devroey do dec 01, 2016 2:48 pm

    Ze kunnen waarschijnlijk niemand vinden die voor hun wil werken. Er staat al een half jaar een vacature op hun website. http://www.flumenfire.be/be/nieuws-nouvelles/vacature-onderhoudsmensen-en-schoorsteenvegers-in-belgi-34
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van krusty do dec 01, 2016 5:28 pm

    Waarschijnlijk ook al niet te vet betaald ?
    Ze kunnen misschien eens proberen met een bedrijfswagen en matriaal van de firma te geven misschien komt er dan zich iemand aanbieden ?

    En o ja niet te vergeten een laptop,een smartphone, een gsm,ecocheques en maaltijdcheques te geven , allemaal op kosten van de firma........iets vergeten ????

    Tegenwoordig moet dat er allemaal bij zijn of ze willen niet beginnen lol!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van erwin zo dec 04, 2016 7:10 pm

    Vinden al die mensen het dan geen probleem om te moeten functioneren bij een kamertemperatuur van 6 graden en dit gedurende weken. Natuurlijk hebben of hadden wij een andere bron van verwarming maar door werken aan het huis en dus samenloop van omstandigheden...

    @ COCONUT: hoeveel graden is het momenteel in de kamer met het koude weer van de laatste dagen.
    hopelijk daagt de flumenfire technieker deze week eindelijk op met de nieuwe ruit, na meer dan 1 maand kou lijden.

    je zou voor minder bij hubo de deur uit dezelfde kachel draaien, dat had ik al lang gedaan.
    als hubo de politie belt mogen ze me gerust een paar dagen vast zetten, daar is het tenminste lekker warm.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van COCONUT wo dec 07, 2016 9:15 am

    Bedankt voor je mailtje, nog 2 keer slapen als het goed is. Zoals beloofd uitgebreid verslag ivm bezoek technieker. Indien iemand op het forum een technieker kent in de buurt van Londerzeel laat het mij weten aub. Ik ben echt niet meer van plan om nog eens meer dan 500 euro te betalen voor een technieker waarop ik 5 maanden moet wachten. Ook het onderhoud wens ik absoluut niet meer door de firma laten doen. Hubo Grimbergen heeft mijn klacht aan de hoofdzetel doorgegeven, ik wacht dus nog op hun reactie.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van erwin wo dec 07, 2016 4:03 pm

    van onderstaand topic alle verkopers uit uw regio op een blad papier schrijven.
    en dan vragen of ze service willen doen aan een flumenfire kachel...

    https://pellets.forummotion.com/t7587-onderhoud-en-herstellingen-zonder-verplichte-aankoop


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van erwin zo dec 11, 2016 11:27 pm

    @ coconut: werd het vrijdag opgelost of gaan we koude week 6 in ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van COCONUT ma dec 12, 2016 11:04 am

    We gaan koude week 6 in en hopelijk komt daar vandaag verandering in, datum werd blijkbaar verplaatst naar 12 december vandaag dus, jullie horen vanavond van mij. Dank u voor het mee opvolgen en groetjes
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van COCONUT di dec 13, 2016 12:09 pm

    Gisteren eindelijk een technieker, een vriendelijke limburger uit Melle. Veel uitleg gekregen over de kachel en de kachel doet wat ze moet doen namelijk branden. Over de oorzaak staan we geen stap verder, de man beweerde dat hij dit nog niet voorgehad heeft. Zoals jullie weten heb ik 538 euro moeten betalen om dit nieuwe venster te plaatsen. Dat was de prijs van een onderhoud of installatie plus de prijs van het plaatsen van het venster inbegrepen het venster. Een installatie is het niet geweest want de man vertelde dat hij geen installatie s doet, een onderhoud was het ook niet want de man zag dat de kachel maar een paar uur gebrand had. Bovendien was ik dus niet te spreken over de wachttijd van 6 weken. Ik neem nog contact op met Melle ivm de afrekening. Besluit, wat de technieker betreft ben ik zeer tevreden ook omdat de man heel wat nuttige tips gegeven heeft maar het systeem Melle met de wachttijden en de hoge rekeningen dat is..............ik zoek een beleefde beschrijving..........totaal onaanvaardbaar zal ik maar zeggen.  Ik laat nog iets weten over de afrekening
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van erwin di dec 13, 2016 2:12 pm

    toch nog opgelost voor kerst en nieuwjaar dan.
    ik zou 183€ terug eisen van flumenfire melle van het onderhoud wat niet gebeurt is.
    355€ voor de ruit met plaatsing zal wel genoeg zijn zeker.
    als ze moeilijk doen zeg maar dat het geld niet op uwe rug groeit...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    rudy.devroey
    rudy.devroey
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Registration date : 16-02-15

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van rudy.devroey di dec 13, 2016 2:48 pm

    @Coconut: dat lijkt op de man die ooit bij ons over de vloer is geweest ivm resonantie van de ruimteventilator. Hij heeft dit toen opgelost en heeft me toen ook een ruime uitleg van de afstellingen gegeven. Ik mocht zelf een copietje maken van de parameters uit zijn boek. Een leuke man die graag een praatje maakt, hij leek niet te stoppen met praten. :-)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van erwin di dec 13, 2016 11:17 pm

    als je een bekwame technieker over de vloer krijgt moet je vragen of hij geen service doet na zijn uren.
    dat gebeurt wel vaker, zonder dat de baas het weet en veel goedkoper.
    wit of zwart maakt niet uit, snel geholpen worden telt, en de ruit wordt toch altijd zwart. Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van COCONUT wo dec 14, 2016 3:51 pm

    Ik ben RAZEND. Naar het schijnt is in hoofdletters schrijven roepen he. Awel ik heb veel zin om te roepen. Toen ik de eerrste keer naar Melle belde vroeg men mij om 180 euro te storten die zou verrekend worden , dat heeft men mij letterlijk en meer dan eens gezegd. Nu vinden ze dat ze niets moeten verrekenen want na het plaatsen van het venster moest de kachel terug opgestart worden. Awel die 180 euro is voor het opstarten van de kachel. De secretaresse stelde mij de vraag of de technieker de parameters nagekeken had bij het opstarten, natuurlijk heeft hij dat gedaan................awel dat is dus 180 euro. Ik kreeg zelfs als antwoord dat ze mij niet verplicht hebben om naar hun te bellen. Awel, een ding is zeker, ik zal ze niet meer bellen, Indien er iemand dit leest die deze kachels kent en die bereid is onderhoud en herstelling te doen van deze kachel gelieve mij te contacteren. Ik moet nog een papier invullen ivm de 6 procent btw die ze gerekend hebben....want anders moeten ze mij nog een factuur sturen met 21 procent .....ze kunnen er achter fluiten......
    rudy.devroey
    rudy.devroey
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Registration date : 16-02-15

    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van rudy.devroey wo dec 14, 2016 4:46 pm

    Gewoon zelf doen. Ik doe het onderhoud (groot en klein) en afstellen parameters van onze Flumenfire, ondanks mijn lichamelijke beperking, zelf. Ik heb intussen al handelaars gevonden waar ik eventueel wisselstukken kan kopen. Ik kan je online mss wel wat op weg helpen.

    Gesponsorde inhoud


    venster ontploft - Pagina 2 Empty Re: venster ontploft

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do maa 28, 2024 10:02 pm