Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    mcz boxtherm 60 - foutmelding a05

    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm 60 - foutmelding a05 Empty mcz boxtherm 60 - foutmelding a05

    Bericht van Gast za jan 28, 2017 10:21 pm

    Hallo iederen, ik ben nieuw hier en wij hebben een mcz boxtherm 60.

    Een vriendin heeft mij naar jullie forum doorverwezen, omdat we al meerdere problemen met onze kachel hebben gehad.

    Ook nu weer foutmelding a05, dus technieker gebeld, schouw laten reinigen en opnieuw zelfde fout. Technieker er weer bij, blijkt moederbord stuk, want het kan niet tegen de warmte Neutral

    Dus als er van jullie hier meer van weet graag hulp... Laughing
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mcz boxtherm 60 - foutmelding a05 Empty Re: mcz boxtherm 60 - foutmelding a05

    Bericht van erwin zo jan 29, 2017 12:08 am

    Het alarm A05 wordt veroorzaakt door de langdurige opening van de vuurdeur of door een aanzienlijke luchtinfiltratie (de inspectiedop van de rookventilator ontbreekt bijvoorbeeld).
    Als het alarm niet aan deze factoren te wijten is, controleer en eventueel reinig het rookkanaal en de schoorsteen.

    is de deurkoord niet versleten, ik weet niet hoe oud de kachel is.
    heeft de technieker die inspectiedop van de rookgasventilator gekontroleerd.

    is de schouw helemaal geveegd en 100% zeker dat ze open is tot boven.
    hoeveel kg pellets zijn er verstookt sinds het laatste groot onderhoud.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm 60 - foutmelding a05 Empty Re: mcz boxtherm 60 - foutmelding a05

    Bericht van Gast wo feb 01, 2017 7:38 pm

    Onze kachel gaat zijn derde jaar in. Na het eerste jaar een onderhoud laten doen. Toen dachten we dat kunnen we zelf ook wat die doet. Dus het tweede jaar zelf onderhoud gedaan. Dan een foutmelding en was de dichtingsring achteraan stuk. Hebben we een nieuwe gestoken. En dan is de ellende begonnen. Steeds die foutmelding en dus naar fero gebeld. Die zei dat we eerst de schouw moesten laten kuisen en dat ze daarna een technieker zouden sturen. Zo gezegd zo gedaan. De eerste tehnieker heeft een onderhoud gedaan en een nieuwe nooddoos geplaatst. Na drie kwartier branden, viel de kachel terug uit met de melding a05. Terug naar fero gebeld, en die zei dat het moederbord kapot was omdat dat niet tegen de hitte kan?? De koord is nog in orde en hij heeft ook het deurtje wat opgespannen. 300 euro armer en nu durven we ze niet goed meer aanzetten.
    De eerste jaren reuze tevreden en mijn gasrekening nam een flinke duik naar beneden. Maar als je na 3 jaar zoveel moet uitgeven, dan ben je er wel aan voor je profijt,niet?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mcz boxtherm 60 - foutmelding a05 Empty Re: mcz boxtherm 60 - foutmelding a05

    Bericht van erwin do feb 02, 2017 12:06 am

    ik neem aan dat de technieker van fero alles nagezien heeft wat die fout kan veroorzaken.
    en dat je 100% zeker bent dat de schouw open is tot boven.

    het zou niet mogen, maar een defecte print kan altijd gebeuren, daar is weinig aan te doen.
    laat fero dan een nieuwe steken om te testen, als het daarmee niet opgelost is hoef je niets te betalen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm 60 - foutmelding a05 Empty Re: mcz boxtherm 60 - foutmelding a05

    Bericht van Gast do feb 16, 2017 9:01 pm

    I love you Heb net mijn tweede factuur gekregen van Fero. Ik moet enkel het moederbord betalen, 60 euro. Geen verplaatsingskosten, geen werkuren. Dat is wel netjes. Ondertussen staat mijn kacheltje terug vrolijk te branden. kampvuur
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mcz boxtherm 60 - foutmelding a05 Empty Re: mcz boxtherm 60 - foutmelding a05

    Bericht van erwin vr feb 17, 2017 12:30 am

    je had al 300€ betaald bij de vorige interventie en het probleem was niet opgelost.
    het zou straf geweest zijn als ze nu verplaatsingskosten en werkuren hadden aangerekend.
    de technieker had de eerste keer maar een reserve print moeten meebrengen in geval van...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm 60 - foutmelding a05 Empty Re: mcz boxtherm 60 - foutmelding a05

    Bericht van Gast zo feb 19, 2017 9:00 pm

    heel happy

    Gesponsorde inhoud


    mcz boxtherm 60 - foutmelding a05 Empty Re: mcz boxtherm 60 - foutmelding a05

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 10:14 am