Elektrische wagen - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

martindesplenter, opajust

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Elektrische wagen - Pagina 2 I_vote_lcapElektrische wagen - Pagina 2 I_voting_barElektrische wagen - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
Elektrische wagen - Pagina 2 I_vote_lcapElektrische wagen - Pagina 2 I_voting_barElektrische wagen - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
Elektrische wagen - Pagina 2 I_vote_lcapElektrische wagen - Pagina 2 I_voting_barElektrische wagen - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
Elektrische wagen - Pagina 2 I_vote_lcapElektrische wagen - Pagina 2 I_voting_barElektrische wagen - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
Elektrische wagen - Pagina 2 I_vote_lcapElektrische wagen - Pagina 2 I_voting_barElektrische wagen - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
Elektrische wagen - Pagina 2 I_vote_lcapElektrische wagen - Pagina 2 I_voting_barElektrische wagen - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
Elektrische wagen - Pagina 2 I_vote_lcapElektrische wagen - Pagina 2 I_voting_barElektrische wagen - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
Elektrische wagen - Pagina 2 I_vote_lcapElektrische wagen - Pagina 2 I_voting_barElektrische wagen - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
Elektrische wagen - Pagina 2 I_vote_lcapElektrische wagen - Pagina 2 I_voting_barElektrische wagen - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
Elektrische wagen - Pagina 2 I_vote_lcapElektrische wagen - Pagina 2 I_voting_barElektrische wagen - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 Elektrische wagen

Ga naar beneden 
+32
Maryline
mindset24
Guess who
ponneke
bertus
XTZ99.25MKII
piet
stalle
Soul
Johnny Derveaux
evert.clonen
erwin
Fleur
Bompa
krusty
Luc B
Groene Ridder
willy1100
grossard.rob
atlasgust
flair
player
john-159
francky
nick1
Jef
turkoois
Block
Philip
knoepken
Uthrex
ss
36 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptydi jan 11, 2011 8:34 pm

krusty schreef:
Of het nu een brood bakken is of een fiets maken in de fabriek........van het moment dat je produceert , vervuil je !

Maar het maken en later recycleren van o.a. zonnepanelen is tegenwoordig het stokpaardje van de anti-zonnekloppers!


Ik ben niet voor of tegen,
Ik probeer altijd te realiteit te zien.
Dit is soms moeilijk, moet ik toegeven.
Je kan soms zo hard in een mooi verhaal willen
geloven dat je er de nadelen niet van ziet.
Ik hoop echt dat bv. binnen hier en 15 jaar
De zonnepanelen 2 kleiner zijn en 2 keer meer
rendement halen...
Zodanig dat de voordelen duidelijk opwegen t.o.v. de nadelen.
Maar nu heb ik nog mijn twijfels..
Nu we het toch over (alternatieve) propere energie hebben..

Binnen 30 jaar blijkbaar kernfusie..?
Brandstof voor iedereen beschikbaar voor miljoenen jaren.
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Ik denk eerlijk dat dit in de toekomst
ons zal voorzien in onze energiebehoefte.
Weg olie, maar ook,...weg zonnepanelen, windmolens,
pellets, weg forum,
dat laatste zou jammer zijn. Smile


Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 12:19 pm

Krusty, een paar panelen bijleggen gaat ook zomaar niet want dan verlies je de GSC's van de installatie (moet voor de VREG als nieuw totaal gekeurd worden). Wat overblijft is een kleine nieuwe installatie bijleggen maar dan moet je ook de omvormer mee afschrijven en zal uw "electro-car" weer minder zuinig zijn.
Algemeen : afwachten wat de evolutie van de batterijen zal zijn want een langere levensduur is niet gegarandeerd. Ervaring opgedaan met batterij van een recente electrische fiets ... deed eerst 52 km met een lading, na 4 maanden 45 km en NU met wat koudere dagen nog 38km. Li-Ion is zeker geen miraculeuze batterij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 12:23 pm

""kleine nieuwe installatie bijleggen"" volledig onafhankelijk van die andere is de bedoeling , ook zonder aansluiting op het net!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 12:55 pm

krusty schreef:
""kleine nieuwe installatie bijleggen"" volledig onafhankelijk van die andere is de bedoeling , ook zonder aansluiting op het net!!






krusty ,is er daar een speciale brandverzekering voor nodig voor al die panelen?
is dat fenomeen van moeilijk blussen (volgens de brandweer)nu al opgelost?


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 12:59 pm

Zal hier maar een beetje verder mijn negatief-realistisch rolletje spelen zeker...
Hebben de groene jongens alhier al eens de prijs gevraagd om de batterijen bij defect (batterijen gaan niet eeuwig mee he, allez, nu toch nog niet Laughing !) te vervangen in jullie electrisch toekomstkarretje???
Dan zul je pas op je achterwerk vallen, vervang hedentendage maar eens de lithium-ion batterij in je GSM duivel
Maar droom gerust verder...
ss duivel
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 1:02 pm

fleur schreef:
krusty schreef:
""kleine nieuwe installatie bijleggen"" volledig onafhankelijk van die andere is de bedoeling , ook zonder aansluiting op het net!!






krusty ,is er daar een speciale brandverzekering voor nodig voor al die panelen?
is dat fenomeen van moeilijk blussen (volgens de brandweer)nu al opgelost?


gr fleur

Neen Fleur dat probleem is niet opgelost, er is een voorstel om de zonnepanelen via een buiten op de gevel geplaatste schakelaar met een soort haak te kunnen afschakelen. Zie de noodschakelaar bij (hoogspannings) lichtreklames waar neonbuizen gebruikt worden.
Maar concreet is dit nu nog niet.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 1:22 pm

Is het ook niet zo dat er altijd gekeken wordt naar het
jaarlijkse verbruik dat je huishoudelijk ongeveer nodig hebt?
De capaciteit van de zonnepanelen mag dit niet overschrijden.
En enkel maar op het bedrag van die panelen krijg je subsidie en
belastingsvoordeel. Tot nu toe nog? Of ben ik mis?
Al wat je erbij legt, bv., voor opladen auto, geen subsidie, geen belastingsvoordeel?
Nog iets, hoe laad je je auto op als ie 's nachts in de garage staat?
Nog een 2de paar batterijen erbij kopen voor overdag op te laden
zodanig dat je naar je werk kan bv.,.. en dan wisselen?


(Wie vraagt leert bij, wie niet vraagt blijft dom)


Laatst aangepast door cyrre op wo jan 12, 2011 1:53 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 1:43 pm

ik denk dat je zo n auto kunt vergelijken met een elektrische vorklift.
3000 a 4000 euro voor een nieuw set batterijen die een 6 tal jaren meegaan ,elk jaar gaat het rendement natuurlijk naar beneden.
elektromotoren gaan ook geen honderdduizenden km mee .
in de jaren 60-70 heeft hier een industriele bakkery haar brood verdeeld met elektrische wagentjes ,heeft niet lang geduurd ,probleem met batterijen en motors ,dit is er wel met de jaren op vooruit gegaan maar toch kijk maar naar de industrie waar veel met batterijen gewerkt wordt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 2:04 pm

@fleur

Mijn zonnepanelen zijn ook verzekerd voor brand en diefstal zonder meerprijs

@cyrre

Overproductie wordt niet vergoed, mag wel overschreden worden maar heeft geen nut.
Mijn belastingsvoordeel voor eind volgende maand is 5300€ terugtrekken, voor volgend jaar ongeveer idem.

Als ik 4 onafhankelijke panelen leg niet aangesloten op het net kan hij opladen overdag , omdat ik hem weinig nodig heb kan dit zeker .Aangezien dit een gesloten circut is ,is er geen belastingsvoordeel of subsidie.Op zonnige dagen zal dit ruim voldoende zijn , indien meerdere dagen zonder zon (december-january)zal hij moeten opladen in de garage via het gewone net.


Wie meer wil weten ,vanavond zeker kijken....

VTM telefacts 22.25u
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 2:13 pm

Thx voor de tip Krusty, we kijken!
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 2:38 pm

@ fleur

"" dat fenomeen van moeilijk blussen (volgens de brandweer)nu al opgelost?""

Ik denk , ik kan mis zijn , ik ben ook geen electrieker !

DAT, indien brand bij nacht er geen mogelijkheid op electrocutie ,wegens geen productie !
Indien brand overdag ,wel gevaarlijk, maar er zit toch een DIF-O-JUMP (verliesstroomschakelaar)die afspringt en alle stroom is volledig weg, indien er een miniem verlies zou zijn door bijvoorbeeld als het vuur ergens zou 2 draden beschadigen.

Ik heb indertijd een test gedaan:

In de garage op 1 leiding waarvan de draden 2,5 mm² zijn met zekeringen van 16 amph , wasmachien, droogkast en warmeluchtblazer dus 3 x meer dan 2000 W .....het duurt 3 seconden en alles springt af.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 2:48 pm

Ik heb ooit wel electriciteit en elctronica gestudeerd... En, ik wil je niet ongerust maken he Krusty, maar als het verkeerd loopt met je paneeltjes ben je binnen de 3 seconden morsdood! Hartstilstandje na electrocutie en we betreuren onze bovenstebeste Krusty No No No No
Dus, schakel je electriciteit volledig af als je je dak wilt blussen!
Ik wens je nog een lang en gelukkig leven,
ss Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 2:57 pm

ss schreef:
Zal hier maar een beetje verder mijn negatief-realistisch rolletje spelen zeker...
Hebben de groene jongens alhier al eens de prijs gevraagd om de batterijen bij defect (batterijen gaan niet eeuwig mee he, allez, nu toch nog niet Laughing !) te vervangen in jullie electrisch toekomstkarretje???
Dan zul je pas op je achterwerk vallen, vervang hedentendage maar eens de lithium-ion batterij in je GSM duivel
Maar droom gerust verder...
ss duivel

De jaren 60, een gewone autobattery .....dat was gegarandeerd van het tweede jaar ,elk jaar tijdens de winter misserie, en op 5 jaar versleten.
Nu ze zijn 5 keer goedkoper geworden en je moet alleen een beetje vet op de plus en min doen tegen de groenuitslag (oxidatie) .Sommige kunt ge zelfs niet meer bijvullen !!!!En ze gaan langer mee, zonder misserie!!
De mijne zit er nu 8jaar = 96 maand of 80.000km op en ze is nog goed , idem voor de banden,en hij staat dag en nacht buiten.

Batteryen zijn maar half zo groot meer en wegen ook veel minder dan in de jaren 60/70
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 3:04 pm

krusty schreef:



Wie meer wil weten ,vanavond zeker kijken....

VTM telefacts 22.25u


Ga ik zeker doen!
Je bent nooit te oud om bij te leren..
gr.
cyrre
Terug naar boven Ga naar beneden
Block
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Block


Aantal berichten : 407
Registration date : 01-01-09

Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 3:15 pm

Het electrocutiegevaar door zonnepanelen blijft bestaan, zelfs al ligt de omvormer uit. De reactie van de panelen blijft.

Brandweerkorpsen passen hun eigen aan aan zonnepanelen en superisolatie( 30cm cellulose bijv.) Zoek maar eens naar het cobra blussysteem speciaal voor deze doeleinden.

_________________
Premium pellets
26x180 Watt
Terug naar boven Ga naar beneden
Block
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Block


Aantal berichten : 407
Registration date : 01-01-09

Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 3:29 pm

Voor het technische en levensduur van een (oude nimh) batterij met goede laadmanager.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


Voor degenen die interesse hebben in electrische wagens moet je deze gratis beschikbare documentaire zeker een keer bekijken.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 3:42 pm

De batterij zit kompleet in de ontwikkelingsfase, niets te maken met de huidige accu welke enkel dient voor de start...
Maar bon, laat ons optimistisch blijven...
Kwa kostprijs ben ik eerder pessi...Oei, 'k mag dat niet zeggen van Uthrex, niets negatiefs.... klop
Wat het cobra systeem betreft...PREMATUUR!!! Niemand in België gebruikt het tot heden! Je wensen niet voor realiteit houden he Block, het komt er MISSCHIEN ooit... Als we OOIT een regering krijgen???
Zonnepanelen zijn effectief een obstakel! Isolatie is dat ook, zeker de milieuvriendelijke brandbare, maar zonnepanelen zijn een gevaar voor diegene die blust! Kun je voorlopig niet omheen.
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 4:39 pm

gewoon lekker dikke v8 rijden, dan krijgen we het ook eens wat warmer en hoeven we niet zoveel te stoken Wink

Zonnepanelen? de aanschaf haal je er nooit uit, en als je je huis verkoopt heeft het geen meerwaarde. Het is lelijk ook nog eens, doet gegarendeerd afbreuk aan de charme van een huis.

Ik vind het allemaal zever in pakjes, we worden allemaal voor de gek gehouden. De milleu bobo's zeuren over CFK's die de ozon afbreken terwijl er in de wetenschap meer gepraat wordt over de evolutie van de aarde en dat dat misschien meer de oorzaak is van klimaat veranderingen en dergelijke. We hebben al eens een ijstijd gehad, en toen reden er geen auto's en stonden er geen fabrieken en de wereld bevolking was misschien 5% van wat het nu is.

Ookal houden we de planeet schoon van vanalles en nog wat, wie zegt dan dat de aarde niet vanzelf afsterft? Wie is er dan zo arrogant om te denken dat WIJ de touwtjes in handen hebben mbt tot de leefbaarheid op onze planeet? c'mom zeg....we denken dat we zo groot zijn, maar ondanks de "drukke wereld bevolking"is zowat de helft van onze planeet gewoon onbewoond!!!

We hebben helemaal niks in de hand....als er morgen een supercell (ondergrondse vulkaan, zoals in yellowstone park) ontploft zijn we er allemaal aan, en dat is dan toch echt een "natuurlijke dood" en dat kun je niet voorkomen met een elektrische kar, of met het beperken van de co2 uistoot. Ook heel gek, want co2 is de grondstof die de boom gebruikt om zuurstof te maken. Sterker nog, s'nachts als wij slapen stoten de bomen juist weer co2 af. zo werkt het ritme nu eenmaal van het groen. Ovdredag is er fotosynthese dus ook zuurstof, s'avonds niet en stoten de bomen af wat ze overdag opnemen.

Maarja....de illusie waar we in geloven zal wel interessanter zijn.....zolang we blijven geloven dat alles om ons draait kom het wel goed zeker No

Positieve draai is dan, dat wij het einde waarschijnlijk allemaal niet gaan meemaken. met een beetje geluk duurt dat nog wel ff, maar onomkeerbaar blijft het. Aan alles komt een eind. En als het hier stopt gaat het ergens anders vast wel weer verder Wink


Laatst aangepast door pallette op wo jan 12, 2011 4:54 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 4:49 pm

""helft van onze planeet gewoon onbewoond!!!"".....T'is nie moeilijk ze komen allemaal langs hier !! heel kwaad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 4:55 pm

Sorry, ik kan dat even niet helemaal volgen Krusty....wat bedoel je precies?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 4:59 pm

Aja , ge zegt dat de helft nog onbewoond is, da komt omdat ze allemaal langs hier komen, en we zijn al vol!!

Asielzoekers....economische vluchtelingen en andere profiteurs!!
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 5:09 pm

Ik ben er wel voor om zo ecologisch mogelijk te leven in symbiose met fauna en flora, kortom met de natuur en deze zo weinig mogelijk te belasten. Maar het moet wel haalbaar en vooral comfortabel leefbaar blijven! Wij hebben een tuin en chemie is daar nog nooit gebruikt, wij zijn lid van VELT en wij houden ons aan hun voorschriften. Vroeger waren we ook lid van Greenpeace, maar na hun gezever over Chloor heb ik daar de stekker uitgetrokken. Ik heb efkens met een paar medici een discussie opgezet i.v.m het gebruik van Chloor en daar kreeg Greenpeace de wind van voren... Chloor hebben we gewoon nodig, denk maar aan het zwembad!Dus Greenpeace naar huis! We steunen nu WWF!
Stomme dingen halsoverkop doen, zoals men momenteel zonder veel studie en omdat iedereen (openbare opinie-media) nu plots groener dan groen wordt, neen, daar pas ik voor. Het windmolenverhaal wil ik binnen 10 jaar nogeens rustig bekijken, ik wil nu nog geen conclusie trekken, maar of dit nuttig is voor ons landje, daar twijfel ik momenteel behoorlijk aan...
Wat betreft zonnecellen, wel, de fiscus heeft ze interressant gemaakt, verder is het hier momenteel totaal niet interressant en ik heb er ook geen geplaatst. Rendement is te laag, als het te heet wordt dan denken leken dat hun zonnecellen vollebak werken, wel ik zal hun illusies de grond efkens inboren, als het werkelijk echt warm is in de zomer dan moet je die cellen gewoon koelen of je rendement zakt als een baksteen in een vijver!!! Enne, wie heeft hier koeling op zijn zonnepanelen??? Spijtig he...
En, om toch efkens negatief te wezen; ik zal zeker maar niet uitwijden over de vervuilende vliegtuigen en onze drang tot reizen zeker, of gaan jullie dat met jullie electrisch vehikel doen?
Oei, zere tenen vrees ik...
En dat de sukkels naar hier komen, tjah, nogal logisch, die zijn hun miserie moe en zien hoe goed we het hier hebben, 't zijn ook maar mensen die hun lot willen verbeteren vrees ik... Maar Krusty zijn opmerking heeft weinig met de electrische auto noch met de milieuaanpassing van onze energiebehoefte te maken vrees ik...
Groeten,
ss duivel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 5:15 pm

pallette schreef:
gewoon lekker dikke v8 rijden, dan krijgen we het ook eens wat warmer en hoeven we niet zoveel te stoken Wink

Zonnepanelen? de aanschaf haal je er nooit uit, en als je je huis verkoopt heeft het geen meerwaarde. Het is lelijk ook nog eens, doet gegarendeerd afbreuk aan de charme van een huis.

Ik vind het allemaal zever in pakjes, we worden allemaal voor de gek gehouden. De milleu bobo's zeuren over CFK's die de ozon afbreken terwijl er in de wetenschap meer gepraat wordt over de evolutie van de aarde en dat dat misschien meer de oorzaak is van klimaat veranderingen en dergelijke. We hebben al eens een ijstijd gehad, en toen reden er geen auto's en stonden er geen fabrieken en de wereld bevolking was misschien 5% van wat het nu is.

Ookal houden we de planeet schoon van vanalles en nog wat, wie zegt dan dat de aarde niet vanzelf afsterft? Wie is er dan zo arrogant om te denken dat WIJ de touwtjes in handen hebben mbt tot de leefbaarheid op onze planeet? c'mom zeg....we denken dat we zo groot zijn, maar ondanks de "drukke wereld bevolking"is zowat de helft van onze planeet gewoon onbewoond!!!

We hebben helemaal niks in de hand....als er morgen een supercell (ondergrondse vulkaan, zoals in yellowstone park) ontploft zijn we er allemaal aan, en dat is dan toch echt een "natuurlijke dood" en dat kun je niet voorkomen met een elektrische kar, of met het beperken van de co2 uistoot. Ook heel gek, want co2 is de grondstof die de boom gebruikt om zuurstof te maken. Sterker nog, s'nachts als wij slapen stoten de bomen juist weer co2 af. zo werkt het ritme nu eenmaal van het groen. Ovdredag is er fotosynthese dus ook zuurstof, s'avonds niet en stoten de bomen af wat ze overdag opnemen.

Maarja....de illusie waar we in geloven zal wel interessanter zijn.....zolang we blijven geloven dat alles om ons draait kom het wel goed zeker No

Positieve draai is dan, dat wij het einde waarschijnlijk allemaal niet gaan meemaken. met een beetje geluk duurt dat nog wel ff, maar onomkeerbaar blijft het. Aan alles komt een eind. En als het hier stopt gaat het ergens anders vast wel weer verder Wink


Is dit effe lekker " je m'en fous" zeg! Laughing

Maar jammer genoeg komt alles in orde.
Bijna gratis energie voor iedereen.
Geen vervuiling meer, geen opwarming,
geen zonnepanelen, enz...geen armoede, geen asielzoekers,
Overal energie en welvaart in overvloed.
En nee, ik ben géén ouwe hippie.
Krusty blijkbaar ook niet. Laughing
Alleen,
Nog 30 jaar geduld, zie (heb ik reeds vermeld)
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Alleen één nadeel, dan ben ik tegen dan een ouwe "z*k" springend blijven lachen
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 5:17 pm

Tjah, ik haalde hier vroeger ook het nucleaire verhaal aan, maar ik kreeg geen gehoor...
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 5:21 pm

Ja inderdaad mijn visie heeft weinig of niks met electrische autos te maken !

Misschien een ander topic daarover openen!! heel kwaad

Maar ja een vlaming die de waarheid zegt of het probleem aankaart is een racist! niet goed

En toch blijf ik bij mijn standpunt !

Dus vanavond allemaal kijken VTM telefacts om 22.25 u
zo kunnen we morgen voortleuteren lachen
Terug naar boven Ga naar beneden
Block
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Block


Aantal berichten : 407
Registration date : 01-01-09

Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Emptywo jan 12, 2011 5:59 pm

Kernfusie heeft ook nadelen hoor.

- Zal nog enorm lang duren vooraleer het ingezet kan worden, op de site zelf spreken ze eind deze eeuw, en dan moet alles nog volgens plan gaan.

- Hoge prijs van R/D dat terugverdient moet worden

- Radioactief afval en tritium, weliswaar geen uranium maar toch.

- Kan enkel door grote spelers op de markt komen, de eigenaren van kerncentrales nu.






_________________
Premium pellets
26x180 Watt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Elektrische wagen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elektrische wagen   Elektrische wagen - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Elektrische wagen
Terug naar boven 
Pagina 2 van 40Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Elektrische wagen
» elektrische ijskrabber
» elektrische verwarming vervangen door pelletkachel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Chit Chat-
Ga naar: