Effe eens schetsing van mijn situatie :
1 pelletkachel merk MCZ Cap
Ik vraag aan mijn verkoper Goeyvaerts in Deurne wanneer mijn kachel best een onderhoud kan krijgen.
Hun antwoord ,- doen we zelf niet ,doet de invoerder Fero -/ vreemd maar soit -/ verkopen maar geen techniekers om onderhoud te kunnen uitvoeren?
Dus ik mail Fero,die hun antwoord alle onderhoud dient via de verkoper te lopen en als die het niet kunnen/willen/L of what ever dan maakt de verkoper een dossier en dan komt Fero?
Persoonlijk vindt ik het een vreemde manier van werken want zo moet ik een partij waarschijnlijk een (stukje) betalen voor niets?
Dus ik vraag fero wanneer het onderhoud dient te gebeuren - na een aantal branduren,of een bepaald verbruik?(laten we zeggen 2000 Kg stoken lees ik hier regelmatig)
Niet dus,onderstaand het antwoord van Fero
In verband met het onderhoud van jullie pellet kachel is de procedure naar garantie toe ieder jaar een onderhoud te laten doen ongeacht de uren dat deze heeft gebrand. Zodat er geen meningsverschillen kunnen ontstaan mochten er defecten zijn elektrisch motorisch ect… (die kunnen te wijten zijn aan gebrek aan onderhoud).
Ik denk dus dat ik goed ga kijken wat die juist doen en dan doe ik dat in de toekomst zelf wel,want lijkt me een grote geldklopperij!
Enig probleem is natuurlijk ,kan ik ergens de pakkingen kopen want die moeten mijns insziens wel is vervangen worden?
Bedankt voor jullie advies/mening