Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Thermorossi insert 49 - reukginder

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi insert 49 - reukginder Empty Thermorossi insert 49 - reukginder

    Bericht van Gast ma dec 04, 2017 1:34 pm

    Na de reiniging van de schouw en de kachel (insert 49) vorig jaar hebben we last van verbrande geur in de kamer.
    Bij de opstart is er niets aan de hand, pas na een paar uur branden hebben we de indruk dat er een brandgeur in de kamer hangt.
    Kan dit duiden op een barst die ontstaat na volledige opwarming of zou de oorzaak ergens anders moeten gezocht worden ?

    gr.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi insert 49 - reukginder Empty Re: Thermorossi insert 49 - reukginder

    Bericht van erwin ma dec 04, 2017 2:17 pm

    staat de oorzaak niet in uw laatste topic van 2 jaar geleden.
    veel tips gekregen en nooit antwoord gekomen...

    https://pellets.forummotion.com/t8911-inbouwhaard-thermorossi-flexibel-gescheurd


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi insert 49 - reukginder Empty Re: Thermorossi insert 49 - reukginder

    Bericht van Gast ma dec 04, 2017 7:55 pm

    We hebben destijdseen compleet nieuwe flexibel laten installeren, een flexibel die speciaal ontworpen was voor dergelijke toepassingen. Maar de geurginder is nooit 100% weggeweest. Vandaag is dat terug heel storend. Ik denk dat die kachel niet volledig dicht kan gemaakt worden.
    Ten einde raad zal ik me genoodzaakt voelen om die kachel (Thermorossi insert 49) buiten te gooien. Dat ding heeft me nu al zoveel geld gekost dat ik al een tweede had kunnen kopen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi insert 49 - reukginder Empty Re: Thermorossi insert 49 - reukginder

    Bericht van erwin ma dec 04, 2017 8:07 pm

    een klein lekje in de kachel ruik je meestal niet bij het branden, door de inwendige onderdruk.
    ik denk dat de oorzaak na de rookgasventilator of waar de flexibel op de uitgang zit moet gezocht worden.
    als daar rookgas lekt wordt die aangezogen door de ruimteventilator en in de kamer geblazen.
    eigenlijk zou je de kachel vooruit moeten trekken en met een zaklamp kijken of er ergens rook vrijkomt tijdens de opstart...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi insert 49 - reukginder Empty Re: Thermorossi insert 49 - reukginder

    Bericht van Gast ma dec 04, 2017 8:28 pm

    Dag Erwin,
    bedankt voor je antwoord en je betrokkenheid.
    Ik heb al vanalles uitgedokterd om ook maar te detecteren waar het vandaan zou kunnen komen. Hercule Poirot zou bleek worden indien hij wist wat ik al gedaan heb.
    Het vreemde is dat dit pas ten vroegste optreedt na minstens 1u branden. Maw wanneer de kachel goed warm heeft. Vroeger ruik je niets.
    Groeten
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi insert 49 - reukginder Empty Re: Thermorossi insert 49 - reukginder

    Bericht van erwin ma dec 04, 2017 8:42 pm

    heb je al kontakt gehad met de invoerder in lokeren hierover.
    of anders degryse kachels in torhout.
    doet service aan thermorossi kachels van elders en misschien herkent hij het probleem.
    de garantie is ondertussen voorbij maar het is te gek om een kachel van 3j buiten te gooien...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Thermorossi insert 49 - reukginder Empty Re: Thermorossi insert 49 - reukginder

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 7:36 pm