Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van Gast do dec 14, 2017 10:39 pm

    Dag iedereen

    Samen met mijn vriendin heb ik net een huis gekocht. In huis staat een hele mooie speksteen kachel die de vorige eigenaars zelf gezet hebben. Na wat onderzoek blijkt nu dat ik deze kachel best niet gebruik. Er is iets raar met de schouw en zou CO2 binnen kunnen krijgen of het dak in brand steken. Anyway....

    Ik ben op zoek naar een alternatief omdat:
    1. Voorlopig hebben we een kleine mazoutton. Dit zorgt voor een hele hoge mazoutprijs. 'S avonds als we in de zetel zitten hoeft niet heel het huis warm zijn. Dus een kachel zou dit perfect kunnen. Ik heb wat zitten rekenen (gokken) hoeveel we verbruiken per jaar. Een kachel zou wel een paar honderd euro schelen per jaar.
    2. Gezelligheid/meer warmte. Voorlopig hebben we de thermostaat iets te laag staan om het verbruik te drukken. Vooral mijn vriendin wil meer warmte in huis. En de gezellige warmte van een vuur is natuurlijk heel fijn.

    Voorlopig heb ik een offerte van voor een palazzetti malu en die van een superior monia krijg ik normaal morgen aan. Nog geen idee wat ik moet doen.

    Ik zal hier de komende dagen veel lezen en hopelijk zo de keuze(s) wat makkelijker maken.

    Groeten

    Tweet
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van erwin za dec 16, 2017 7:30 pm

    je hebt elders al heel wat nuttige tips gekregen heb ik gezien.
    dat je hier dan hetzelfde komt vragen begrijp ik niet goed.
    het getuigt wel van weinig respect voor de tipgevers daar...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van Gast za dec 16, 2017 10:49 pm

    Oh Erwin dat vind ik jammer dat je dat denkt!

    Ik heb een account gemaakt om alle inhoud te kunnen lezen hier. Ik heb ook het topic gelezen voor nieuwe leden en daar staat in dat je je "moet" voorstellen. Dit forum heb ik idd iets later gevonden dan pelletsforum. Mijn introductie is idd anders omdat ik weer wijzer ben geworden. De mannen op pelletsforum ben ik heel erg dankbaar, maar je hoe meer info ik kan lezen hoe beter geïnformeerd ik ben.

    In mijn openingspost vraag ik ook geen tips waar ik de antwoorden al op heb gekregen. Maar ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat hier meer mensen zijn die de Monia hebben dus het is logisch dat ik hier over de Monia vragen stel.

    Dus ik wou enkel goed doen door me voor te stellen aan me aan de "regels" te houden en ik hoop dat ik niemand tegen de schenen gestampt heb.

    Groeten
    Tweet
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van erwin za dec 16, 2017 10:58 pm

    beide kachels zullen wel ok zijn.
    belangrijker is een verkoper en een importeur met een goede service.
    goed uitleggen kan iedereen, maar eens de kachel betaald is het vaak veel minder...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van Gast za dec 16, 2017 11:05 pm

    Dat heb ik gemerkt. Door de mannen van pelletsforum heb ik veel over de schouw geleerd en merk ik dus dat veel man een schouw van 2m aanraden. Dan krijg je de uitleg dat het genoeg is omdat het geforceerde afvoer is... Ik blijf dus zoeken tot iemand mij aanstaat. Gisteren heb ik de eerste die zei dat ze moeten komen kijken voor ze mij iets aan kunnen raden. Hun richtprijs was ook 500 tot 1000 euro duurder dan andere. Hopelijk door de goede schouw.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van erwin za dec 16, 2017 11:17 pm

    als een verkoper zegt dat een schouw van 2 meter voldoende is, in de toonzaal bij een brandende kachel de stekker uit trekken.
    ambiance gegarandeerd. Smile
     
    uw huidige schouw kun je ook moeilijk een schouw noemen hé...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van Gast za dec 16, 2017 11:39 pm

    De vorige eigenaars hebben zo 3 jaar gestookt met een houtkachel. Blij dat ik alles graag goed uitzoek en daarop ben uitgekomen. Mijn vriendin en ik waren er even het hart van in. Maar we waren nog blijer dat we nog leven en ons 'nieuw' huis niet in brand gestoken hadden.

    Toen ik de eerste test deed met de kachel (3 blokken hout) vulde de zolder onmiddellijk met rook. De 3e blok heeft de kachel dus nooit aan de binnenkant gezien.

    Het is nu achter de rug en we kijken wat onze opties zijn. Zo zijn we ook aan het kijken om mss een nieuwe schouw (inox door het huis) te trekken. Voorlopig wint pellet toch nog altijd.

    Ohja ik heb een verkoper erop gewezen dat in de handleiding staat dat je minimum 3,5m schouw nodig hebt en niet 2m. Hij zei dat dat de theoretische uitleg was
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van erwin za dec 16, 2017 11:50 pm

    bij zulke verkopers moet je maar een kachel kopen.
    afstellen overbodig en bij dringende problemen meestal geen tijd om snel te komen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van grossard.rob zo dec 17, 2017 1:50 pm

    Beter dubbel geïnformeerd dan helemaal niet. En achter overal met problemen te moeten aankloppen...
    Dat verhaal kennen we helaas maar veel te goed.
    Vergeet ginds niet een bedankje te plaatsen of dat heb ik mss ondertussen gemist.

    Over die duurdere richtprijs, vraag steeds een gedetailleerde offerte of splits deze op. Kachel en schouw.
    (Beter voor later indien je bv recht zou hebben voor een renovatiepremie, kachel niet schouw wel)

    Je verkopers kan je ervaringen zoeken via google, ons forum of bij de collega's

    Veel leesgenot


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van Gast zo dec 17, 2017 2:56 pm

    Ik heb net een update geplaatst op het andere forum. Er staat niet "dank u" in, maar in denk wel dat je kan lezen dat het een dank u betekent.

    Dinsdag zal ik zeker achter die gedetailleerde offerte vragen! Ik had nog nooit aan een premie gedacht. Ga ik ook eens uitdokteren. Dank u voor de tip! (Gemeend en niet omdat je het in je eigen post zei Smile )
    Steven72
    Steven72
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 70
    Registration date : 05-03-17

    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van Steven72 zo dec 17, 2017 8:52 pm

    Meeste mensen hebben niet graag een volwaardige dubbelwandige inox schouw langs hun gevel lopen ivm het esthetisch aspect en dat weten veel verkopers, plus het feit dat het flink duurder is. Dus om toch de verkoop kunnen binnen te halen is een mini schouwtje voldoende. Mijn installateur was daar zeer duidelijk in toen ik vroeg welke schouw een pelletkachel nodig had, een trekkende schouw dus boven de dakrand. Wij hebben ook getwijfeld om een pelletkachel te kopen omdat we die inox buis tegen de gevel niet zo zaten zitten maar uiteindelijk valt dat goed mee vind ik persoonlijk, de installateur heeft mee gedacht om het zo esthetisch mogelijk te doen inpassen en heeft proper werk geleverd. Nu spijt dat we het niet veel eerder hadden gedaan zo'n pelletkachel Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van Gast zo dec 17, 2017 9:13 pm

    @Steven72

    Ik begrijp dat veel mensen het niet mooi vinden. Ik ben niet zo moeilijk in zo zaken. Mijn huis moet gemakkelijk en comfortabel zijn om in te wonen. Natuurlijk heb ik liefst ook geen spuuglelijk huis, maar een inox buis tegen de gevel is lang niet het ergste.

    Als er weer eene zijn verkoopspraat begint en mij een 2m pijp wil aansmeren zal ik opnieuw zeggen wat in de handleiding staat. Uit die reactie kan je al veel afleiden heb ik gezien Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van erwin zo dec 17, 2017 9:17 pm

    wil je een verklaring ondertekenen dat de schouw op uw aanraden zo werd gemaakt, moet je dan zeggen.
    zodat mijn brandverzekering weet bij wie ze de schade kunnen verhalen als er ooit iets gebeurt.
    wedden dat hij anders piept...

    of gewoon zeggen dat hij niet weet hoe een pelletkachel werkt.
    de rookgasventilator dient om onderdruk te maken zodat er verbrandingslucht naar de pellets in de brandpot stroomt.
    dat wegblazen van de rookgas wat sommigen ervan maken dat komt niet eens tot aan de uitlaat van de kachel...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van erwin ma dec 18, 2017 12:08 am

    de premie op een goede schouw bedraagt 500€, zie punt 7.
    woning +25 jaar en afhankelijk van inkomen.
    voor meer info en juiste voorwaarden best 'wonen limburg' kontakteren...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Mauritsius
    Mauritsius
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 308
    Registration date : 09-10-17

    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van Mauritsius ma dec 18, 2017 11:53 am

    Bedankt voor de tip Erwin ; de premie voor het plaatsen van een nieuwe schouw ga ik toch proberen aan te vragen ; wie niet vraagt wie niet krijgt . Je hoort nog wel hoe het afloopt

    Alvast dikke merci
    Maurits
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van erwin ma dec 18, 2017 12:28 pm

    hier staan alle voorwaarden.
    aanvraag premie tot 1 jaar na factuurdatum.
    factuurbedrag minstens 2x de premie, dus 1000€ incl. btw
    ook voor zelfplaatsers...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel Empty Re: Waarschijnlijke nieuwe eigenaar van een pellet kachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 5:21 am