De reductiemotor nr. 2 (vijzel die pellets in de branderpot duwt ) begon plots geluid te maken, en voordat ik de behuizing verwijderd had ging de ketel in alarm. Het is niet de eerste keer dat ik deze demonteer (EEN HELS WERK). De eerste keer was er een kabeltje losgekomen op de printplaat met de sensor. Dat was met de soldeerbout makkelijk te herstellen. Deze keer is het erger, er is een lager versleten, waardoor de rotor tegen de behuizing schuurt.
Ben al gaan kijken naar een vervangmotor, bij WWW.pelletkachel-s.be waar ik een vervangmotor vond, identiek hetzelfde model, spanning en aantal toeren, maar de motor draaide in de verkeerde richting.
Weet er iemand waar ik deze motor kan vinden?
Merk : MK
model : 3720UP 125
Spanning : 230V 50 HZ 1 phase
RPM : 3,3
Ben al op Italiaanse sire gaan kijken maar de motor die ik daar zie is waarschijnlijk voor een recenter model Ottawa,
dan moet ik ook meteen de bekabeling van de Hall sensor vervangen.
Als ik in Italië bestel zit ik minstens een week in de kou.
Dus als er iemand een idee heeft....
mvg
Patrick
Ben al gaan kijken naar een vervangmotor, bij WWW.pelletkachel-s.be waar ik een vervangmotor vond, identiek hetzelfde model, spanning en aantal toeren, maar de motor draaide in de verkeerde richting.
Weet er iemand waar ik deze motor kan vinden?
Merk : MK
model : 3720UP 125
Spanning : 230V 50 HZ 1 phase
RPM : 3,3
Ben al op Italiaanse sire gaan kijken maar de motor die ik daar zie is waarschijnlijk voor een recenter model Ottawa,
dan moet ik ook meteen de bekabeling van de Hall sensor vervangen.
Als ik in Italië bestel zit ik minstens een week in de kou.
Dus als er iemand een idee heeft....
mvg
Patrick