dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 14 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_lcapdikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_voting_bardikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_rcap 
steven
dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_lcapdikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_voting_bardikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_rcap 
pedro
dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_lcapdikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_voting_bardikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_rcap 
krusty
dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_lcapdikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_voting_bardikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_rcap 
Fleur
dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_lcapdikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_voting_bardikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_rcap 
ss
dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_lcapdikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_voting_bardikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_rcap 
jeanhup
dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_lcapdikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_voting_bardikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_rcap 
Philip
dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_lcapdikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_voting_bardikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_rcap 
Annejanne
dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_lcapdikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_voting_bardikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_rcap 
Maryline
dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_lcapdikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_voting_bardikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator I_vote_rcap 

 

 dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptyzo maa 18, 2018 3:16 pm

Beste,
Vorig jaar heb ik een nieuwe pelletkachel gekocht, het betreft een MCZ Musa 2.0 comfort air 14 kw.
Ik ben hier het laatste jaar al enorm tevreden van, warmt heel ons huis op zonder problemen.

Een tweetal maanden geleden heb ik een groot onderhoud laten uitvoeren aan onze kachel, sedert de installateur is langsgeweest zijn de problemen begonnen.
Vanaf de ruimte de gevraagde temperatuur heeft en op minimumstand draait word de binnenkant van onze kachel zwart binnen de 10 minuten en het raampje ook. De assen vallen niet meer uit de branderpot en er blijft een dikke koek liggen die enkel maar hoger en hoger wordt. De rookgasmotor maakt sindsdien ook een enorm vreemd geluid, echt ronken.

Wij hebben nu al enkele malen onze installateur gecontacteerd, maar hij belt nooit terug en zegt telkens dat het aan onze pellets ligt. Wij gebruiken nu al enkele jaren deze pellets en hebben nooit enig probleem gehad hiermee!

Op de duur worden wij echt radeloos want de kachel valt uit vanaf de smeltkorf volgekoekt is, ik kuis hem elke dag heel grondig!
Ik hoop dat er langs deze weg misschien wat antwoorden toegereikt worden, want het is echt een probleem aan het worden! in onze woonkamer ligt er nu plotseling as op de zetels en op de tafels! Het wordt problematisch!

Ik hoop op enkele goede tips!
Bij voorbaat dank
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32126
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptyzo maa 18, 2018 3:34 pm

volgens mij trekt de kachel valse lucht, daar ga je zelf weinig aan kunnen doen.
vermoedelijk heeft de installateur bij het onderhoud ergens een dichting stuk gedaan of slecht gemonteerd.
als hij geen goesting heeft om te komen kontakteer dan invoerder fero voor een interventie van hun technieker: service@fero.be

hoe heet uw installateur, nuttige info voor de andere leden.
daar kunnen ze beter weg blijven voor een nieuwe kachel...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptyzo maa 18, 2018 3:41 pm

Na 8 weken van constant bellen en geen antwoord terug te krijgen hebben ze uiteindelijk toegegeven om langs te komen de 6e april!
Om nog eens drie weken te wachten lijkt ons te lang! We overwegen om te gaan naar een ander bedrijf in de hoop dat zij ons kunnen helpen.
Op dit moment weten we echt niet wat we moeten doen!

Als ik mijn hand in de omgeving van de luchtfilter hou voel ik hem wel goed lucht zuigen hoor! En als hij weer moet op vol vermogen blazen om de temperatuur op te krikken dan verdwijnt de as van de platen voor even, maar toch blijft de koek aandikken in de brandkorf
Terug naar boven Ga naar beneden
harrielok
verkoper
harrielok


Man Aantal berichten : 791
Registration date : 08-11-12

dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptyzo maa 18, 2018 3:49 pm

Ruben is het probleem direkt na het onderhoud ontstaan?
Zoals Erwin al aangeeft trekt de kachel valse lucht het branden is niet goed de kachel haalt onvoldoende de temperatuur
door onvoldoende zuurstof

_________________
Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pelletkachelheerenveen.nl
Gast
Gast
Anonymous



dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptyzo maa 18, 2018 3:59 pm

inderdaad, diezelfde avond na het onderhoud is dit begonnen. Op dit moment blazen de ventilatoren weer om de warmte te verspreiden en hoor je de rookgas motor zwaar ronken in momenten! Het is absurd, voordien hadden wij deze problemen totaal niet
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptyzo maa 18, 2018 4:05 pm

We hebben nog garantie op onze kachel, dat is een beetje het probleem! Gisteren hebben we ze eindelijk kunnen bereiken om langs te komen de 6e april, dat is het vroegste!
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptyzo maa 18, 2018 5:02 pm

eens bellen dat je 2 nieuwe kachels ga kopen ,durf wedden dat ze morgenavond aan jou deur staan

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptyma maa 19, 2018 8:45 pm

We hopen dat we snel wat nieuws hebben! Als het nu niet opgelost raakt ondernemen we verdere stappen. Allessinds bedankt voor de vele tips!
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32126
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptyma maa 19, 2018 8:50 pm

nog een tip: laat een andere technieker die geen mcz verkoopt niet teveel sleutelen aan de kachel.
veel kans dat uw verkoper en ook fero zich achteraf terug trekken voor de garantie...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptyma maa 19, 2018 8:56 pm

neen, het is gewoon een controle!
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32126
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptydi maa 20, 2018 1:14 pm

ik trek voor niemand partij.
maar blijkbaar is er op 3/3/2018 een werkbon opgemaakt met het probleem.
als de technieker dan enkel na 16.30u mag komen wordt het natuurlijk moeilijk.
dan zit zijn drukke werkdag erop zoals bij de meesten.
als je snel service wil moet je soms een beetje flexibel zijn en niet enkel aan uzelf denken...

dat je nu nog een paar weken geduld moet hebben heeft ook zijn reden.
de technieker is er even tussenuit na 6 maanden hard labeur zonder 1 dag vrij.
mag ook wel eens hé...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Mauritsius
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Mauritsius


Man Aantal berichten : 308
Registration date : 09-10-17

dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptydi maa 20, 2018 1:48 pm

Tja... dat zijn dingen die ik ook meemaakte ; bij sommige mensen is "het hemd nader dan de rok"
Als de mensen komen om je te depanneren moet je jezelf ook maar aanpassen.






Ons Merjet vind dat ook verschrikkelijk!
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32126
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptydi maa 20, 2018 2:02 pm

beide kanten van het verhaal kennende, trek ik mijn woorden over slechte service terug.
de meeste klanten zijn tevreden van het werk van de technieker, daar ben ik zeker van.
alle klanten tevreden is bij geen enkele verkoper, overal gaat wel ergens iets mis...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptydi maa 20, 2018 7:28 pm

Ik was voordien altijd tevreden van de service. Ik heb ook de naam niet bekendgemaakt voor die reden en zal ik zeker ook zo houden! Een flexibele job heb ik ook niet om zomaar eerder te stoppen wanneer ik wil. Ik was mij ook niet bewust van het feit dat de technieker al 6 maanden non-stop gewerkt heeft, dat is niet doorgegeven aan mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32126
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptydi maa 20, 2018 7:42 pm

ik heb ook nog geen namen genoemd.
ik ben zeker dat het opgelost geraakt mits nog een beetje geduld te hebben...

over de asse op tafel en de zetels.
zou dat door de aszuiger kunnen komen, omdat je nu vaker de kachel kuist.
ik zeg zomaar iets...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptydi maa 20, 2018 7:49 pm

Laten we hopen, ik heb alles een heel grondige kuisbeurt gegeven! tot de rookgasafvoer toe. Laten we hopen dat het hiermee al wat beter is
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32126
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Emptyvr apr 06, 2018 2:19 pm

'klant heeft zelf de afspraak van 6 april afgezegd want alles zou in orde zijn.'

goed dat het probleem opgelost is.
maar waarom zouden we dat toch melden op het forum.
laat dan volgende keer kritiek op de verkoper hier ook maar achterwege.

topic gesloten !

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator   dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
dikke koek in branderpot, raar geluid rookgasventilator
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mcz mercury overlopen branderpot
» plaatje in branderpot
» ravelli snella: melding verstopping branderpot

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: