Marea geeft no expulsion weer op display Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 45 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 45 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Marea geeft no expulsion weer op display I_vote_lcapMarea geeft no expulsion weer op display I_voting_barMarea geeft no expulsion weer op display I_vote_rcap 
steven
Marea geeft no expulsion weer op display I_vote_lcapMarea geeft no expulsion weer op display I_voting_barMarea geeft no expulsion weer op display I_vote_rcap 
pedro
Marea geeft no expulsion weer op display I_vote_lcapMarea geeft no expulsion weer op display I_voting_barMarea geeft no expulsion weer op display I_vote_rcap 
krusty
Marea geeft no expulsion weer op display I_vote_lcapMarea geeft no expulsion weer op display I_voting_barMarea geeft no expulsion weer op display I_vote_rcap 
Fleur
Marea geeft no expulsion weer op display I_vote_lcapMarea geeft no expulsion weer op display I_voting_barMarea geeft no expulsion weer op display I_vote_rcap 
ss
Marea geeft no expulsion weer op display I_vote_lcapMarea geeft no expulsion weer op display I_voting_barMarea geeft no expulsion weer op display I_vote_rcap 
jeanhup
Marea geeft no expulsion weer op display I_vote_lcapMarea geeft no expulsion weer op display I_voting_barMarea geeft no expulsion weer op display I_vote_rcap 
Philip
Marea geeft no expulsion weer op display I_vote_lcapMarea geeft no expulsion weer op display I_voting_barMarea geeft no expulsion weer op display I_vote_rcap 
Annejanne
Marea geeft no expulsion weer op display I_vote_lcapMarea geeft no expulsion weer op display I_voting_barMarea geeft no expulsion weer op display I_vote_rcap 
Maryline
Marea geeft no expulsion weer op display I_vote_lcapMarea geeft no expulsion weer op display I_voting_barMarea geeft no expulsion weer op display I_vote_rcap 

 

 Marea geeft no expulsion weer op display

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyza dec 29, 2018 9:43 pm

Mijn Marea stopte gisteren na 10 minuten en gaf no expulsion weer op display, vandaag heb ik de kachel grondig gepoetst maar na 20 minuten stopte ie weer. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen.
Alvast bedankt
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyza dec 29, 2018 9:50 pm

rookgasventilator volgt de opgelegde toeren niet.

kan verschillende oorzaken hebben: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

beginnen met de rookgasventilator goed te kuisen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyza dec 29, 2018 10:02 pm

Hoi Erwin,
Bedankt voor de reactie ga maandag de kachel buiten is goed zuiver blazen en de rookafvoermoter en sensor controleren, moet wel nog op zoek naar de sensor maar die zal wel in de buurt van de afvoermoter zitten
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyza dec 29, 2018 10:13 pm

de encoder (toerenteller) zit tussen de 2 motorhelften en daar kom je zomaar niet aan volgens mij.
begin maar met de rookgasventilator en de schoepen goed te reinigen.
is dat ooit gebeurt in 6 jaar ?


_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyza dec 29, 2018 10:18 pm

Ik doe elk half jaar de kachel opmaken het vak onder de brandkamer bedoel ik dan,
dan zie ik links de motor in schoepen zitten die doe ik dan voorzichtig met de stofzuiger zuiver maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyza jan 05, 2019 4:50 pm

Even een update, vandaag eindelijk tijd gehad en de kachel buiten helemaal zuiver geblazen wat komt er toch veel as uit. heb de schoepen van de rookgasventilator goed zuiver gekregen, maar helaas de kachel valt nog steeds op storing na ongeveer 20 minuten prima gewerkt te hebben de rookgasventilator werkt goed maar als er no expulsion op het scherm komt doet ie niks meer.
Ik denk dat ik de monteur maar eens bel want ik weet het niet meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyza jan 05, 2019 8:31 pm

dan zal de encoder die in de motor zit defect zijn.
de sturing krijgt dan een verkeerd of geen toerental door.
ik denk dat het een nieuwe rookgasventilator zal worden...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyza jan 05, 2019 9:40 pm

ik weet niet of ik dat nog laat doen een nieuwe rookgasventilator en de bediening reageert slecht die komt er ook aan dat kost samen rond de 400 - 500 euro de kachel is in maart 7 jaar oud.
Misschien kan ik hem beter vervangen door een nieuwe.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyza jan 05, 2019 9:50 pm

als hij voor de rest nog in goede staat is valt het te overwegen, maar daar moet jij over beslissen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyza jan 05, 2019 9:54 pm

Bedankt voor de info Erwin,
maar dan wordt ie niet gemaakt dan kijk ik voor iets anders
Terug naar boven Ga naar beneden
marc
Pellet
Pellet
marc


Aantal berichten : 110
Registration date : 21-05-10

Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyzo maa 10, 2019 9:37 am

je kan u rookgasmotor wel uit elkaar halen . Niet gemakkelijk maar het kan .
Dan zie je de sensor zitten zijn eigenlijk 2 metalen dingen die via magnetisme het toerental bepalen .
Deze opkuisen en probleem opgelost ( roest ) .
Plaats dan ook direct nieuwe rollementen deze kun je vinden in winkels waar ze in-line- skeaters verkopen of decathlon zijn dezelfde .
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyzo maa 10, 2019 10:15 am

begin er maar aan als leek bij een panne in het putje van de winter...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
marc
Pellet
Pellet
marc


Aantal berichten : 110
Registration date : 21-05-10

Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyzo maa 10, 2019 12:32 pm

de topic starter zei dat hij deze niet meer ging herstellen maar als je deze dan toch weg doet krijg je er wel meer voor als deze gemaakt is en uiteindelijk is dit ook geen dag werk he 2u max en 4u indien je het nog nooit gedaan hebt . En als leek ?? als ze deze kunnen vervangen , uitkuisen ,enz zijn het niet echt leken he
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyzo maa 10, 2019 2:32 pm

in belgië krijg je misschien nog 700€ als hij weer werkt.
in NL waar TS woont geraak je nog heel moeilijk van een okkasie kachel af.
iedereen koopt liever een nieuwe kachel met 500€ subsidie...

eigenlijk vreemd dat een defecte encoder van de rookgasventilator altijd een edilkamin kachel is.
kan natuurlijk toeval zijn maar ik heb dat nog niet gelezen van andere merken...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyzo maa 10, 2019 8:11 pm

Bedankt voor jullie reacties ik heb de kachel intussen verkocht voor zoeen groot merk is het mij wel tegengevallen mijn zwager heeft een goedkopere kachel en nooit geen problemen. Ik denk dat ik tegen de herfst voor iets anders ga kijken
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Emptyzo maa 10, 2019 8:27 pm

ipv. de kachel stil te leggen kon EK evengoed een waarschuwing geven bij problemen met die sensor of het toerental van de rookgasventilator.
ik zie niet dadelijk in wat voor gevaar dat zou kunnen geven...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Marea geeft no expulsion weer op display Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marea geeft no expulsion weer op display   Marea geeft no expulsion weer op display Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Marea geeft no expulsion weer op display
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» edilkamin marea geeft minder warmte af
» storing 'black out'
» Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: