Ervaringen met pelletkachels Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 35 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 35 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Ervaringen met pelletkachels I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels I_voting_barErvaringen met pelletkachels I_vote_rcap 
steven
Ervaringen met pelletkachels I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels I_voting_barErvaringen met pelletkachels I_vote_rcap 
pedro
Ervaringen met pelletkachels I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels I_voting_barErvaringen met pelletkachels I_vote_rcap 
krusty
Ervaringen met pelletkachels I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels I_voting_barErvaringen met pelletkachels I_vote_rcap 
Fleur
Ervaringen met pelletkachels I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels I_voting_barErvaringen met pelletkachels I_vote_rcap 
ss
Ervaringen met pelletkachels I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels I_voting_barErvaringen met pelletkachels I_vote_rcap 
jeanhup
Ervaringen met pelletkachels I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels I_voting_barErvaringen met pelletkachels I_vote_rcap 
Philip
Ervaringen met pelletkachels I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels I_voting_barErvaringen met pelletkachels I_vote_rcap 
Annejanne
Ervaringen met pelletkachels I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels I_voting_barErvaringen met pelletkachels I_vote_rcap 
Maryline
Ervaringen met pelletkachels I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels I_voting_barErvaringen met pelletkachels I_vote_rcap 

 

 Ervaringen met pelletkachels

Ga naar beneden 
+5
Geert
pedro
stoffel
knoepken
Relax
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Heb je al problemen gehad met uw pelletkachel
Nee
Ervaringen met pelletkachels I_vote_lcap51%Ervaringen met pelletkachels I_vote_rcap
 51% [ 29 ]
Ja
Ervaringen met pelletkachels I_vote_lcap49%Ervaringen met pelletkachels I_vote_rcap
 49% [ 28 ]
Totaal aantal stemmen : 57
 

AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyma maa 30, 2009 7:27 pm

Als men zo eens rond kijkt op het net en de verschillende forums, dan krijg je de indruk dat er zich veel problemen voordoen met pelletkachels.
Daarom deze poll.
Terug naar boven Ga naar beneden
Relax
Pelletkachel
Pelletkachel
Relax


Man Aantal berichten : 652
Leeftijd : 60
Registration date : 19-12-08

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyma maa 30, 2009 7:33 pm

Poll is leuk, maar alleen als de uitleg volgt.
Dus wél een probleem met m'n MCZ gehad: worm was vastgelopen. Muurvast. Dealer alles gedemonteerd in de buurt ervan en na een tijdje los gekregen.
Sindsdien enkel nog lawaai afkomstig van trillingen. Worden opgelost.

_________________
MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
Badger
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyma maa 30, 2009 7:38 pm

ik denk dat het ook vooral mensen met problemen zijn die op forums gaan zoeken naar oplossingen, de meeste mensen kopen een kachel hij werkt goed en voor de rest interesseert het hen waarschijnlijk geen fluit hoe hun kachel precies werkt.Heb je echter problemen en je installateur schijnt er ook niks van te kennen dan moet je het wel elders zoeken.
Tenzij ge een beetje bezeten zijt van de pelletmicrobe zoals velen hier op het forum Twisted Evil.
Oh ja zelf heb ik nog geen echte problemen gehad , alleen wat vragen over dingen die ik opmerkte en waar ik graag een antwoord op verkregen had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyma maa 30, 2009 8:02 pm

pelletkachel Fair M3 werd te warm vanbinnen en vanonder

heb een nieuwe gekregen
Terug naar boven Ga naar beneden
knoepken
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
avatar


Man Aantal berichten : 206
Leeftijd : 73
Registration date : 14-12-08

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyma maa 30, 2009 8:44 pm

Pyros Alice 8,5 problemen met ontsteking .Na 2 maanden opgelost door instalateur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyma maa 30, 2009 8:51 pm

de meeste kachels hebben ontstekingsproblemen

bij mij soms 4x per week
Terug naar boven Ga naar beneden
stoffel
Pellet
Pellet
stoffel


Man Aantal berichten : 97
Leeftijd : 57
Registration date : 04-01-09

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyma maa 30, 2009 8:55 pm

mijn nature line (zelfde als pyros) nog nooit geen onstekingsprobleem gehad sinds aankoop, wel soms error door tegendruk, maar komt wschl omdat de rookafvoer net onder plafond rechtstreeks naar buiten gaat, en daar enkel een afschermkapje heeft. Waarschijnlijk door windstoten of zo dat tegendruk ervaren wordt... een ander afdekkapje zou moeten betering brengen... Maar dit noem ik geen problemen omdat dit bij even nadenken erover, eigenlijk wel normaal is...
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4749
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyma maa 30, 2009 9:36 pm

Drieske schreef:
ik denk dat het ook vooral mensen met problemen zijn die op forums gaan zoeken naar oplossingen, de meeste mensen kopen een kachel hij werkt goed en voor de rest interesseert het hen waarschijnlijk geen fluit hoe hun kachel precies werkt.Heb je echter problemen en je installateur schijnt er ook niks van te kennen dan moet je het wel elders zoeken.
Tenzij ge een beetje bezeten zijt van de pelletmicrobe zoals velen hier op het forum Twisted Evil.
Oh ja zelf heb ik nog geen echte problemen gehad , alleen wat vragen over dingen die ik opmerkte en waar ik graag een antwoord op verkregen had.

Ik ben het eens met Drieske,dr zijn wss veel mensen met een pelletkachel die geen problemen hebben,en die dan ook het internet niet gaan afschuimen over info en dergelijke over hun kachel.Hun kachel werkt prima(of dat denken ze toch Laughing ) en bij het minste probleem laten ze de installatuer komen en met te betalen zijn dr vanaf.
Dan heb je natuurlijk ook nog de mensen zoals ons,die zich er wat meer in willen verdiepen Smile

Om te antwoorden op de vraag die hier gesteld werd Cool ,het enige 'probleem' dat ik al heb gehad was dat mn afstandsbediening het na een paar weken begeven heeft,ik vond dat hij trouwens al niet werkte zoals behoren vanaf het begin.Dit is zonder gezever vlug opgelost door de installateur.

Supertevreden dus nu!

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyma maa 30, 2009 10:19 pm

Ik heb ook nog niet veel problemen met mijn kachel gehad.
Alleen eenmaal de worm in beveiliging gegaan omdat ik was vergeten de kraan naar cv open te draaien. Dit opgelost door thermische zekering terug op te zetten.
Dit met kraan is nuopgelost met een automatisch zoneventiel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Geert
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Geert


Man Aantal berichten : 334
Leeftijd : 51
Registration date : 02-12-08

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyma maa 30, 2009 10:58 pm

de mijne brand ook perfect, allez da veronderstel ik toch Surprised , heb de mijne van oktober en heeft in december, januari en februari, dag en nacht gebrandt, enkel de zaterdagmorgen niet om ze te kuisen, maar toch kom ik hier elke dag een kijkje nemen, en heb ik veel bijgeleert over de pelletkachels, maar inderdaad ik denk ook dat de meeste mensen waar hun kachel goed werkt hier niet komen of niet weten dat zo forum bestaat

_________________
Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
Terug naar boven Ga naar beneden
Block
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Block


Aantal berichten : 407
Registration date : 01-01-09

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyma maa 30, 2009 11:00 pm

Eén keer de aandrijfmotor van de vijzel kapot, vervangen in garantie.

_________________
Premium pellets
26x180 Watt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptydi maa 31, 2009 5:53 am

wannes schreef:
de meeste kachels hebben ontstekingsproblemen

bij mij soms 4x per week

Wannes,

Ontstekingsproblemen worden meestal verzoorzaakt omdat de extractiemotor in de opstartfase te hoog staat, deze staat bij de meeste kachels op maximum.Een klein beetje minderen lost meestal het probleem op.

greetz

Drieske
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptydi maa 31, 2009 7:05 am

zelfs het ontstekingsmechanisme wordt niet warm dus gloeit niet dus ik denk niet dat het aan de extractiemotor ligt ik heb een slechte ontstekingskaars ofwel slechte sensoren
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptydi maa 31, 2009 8:25 am

Onze kachel is nu een maand in gebruik. Wij hebben de indruk dat alles goed functioneerd. Kortom wij zijn tot nu zeer tevreden van onze aankoop. Wij hebben gedurende die maand wonterspan en RZ pellets gebruikt, de beide pellets geven naar ons mening niet te veel as en voldoende warmte.

vriendelijke groeten
Hugo
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptydi maa 31, 2009 8:30 am

Bij ons is de aandrijving van de schroef stuk geweest. Er zat ne steen tussen de pellets en daar kon dat arme ding blijkbaar niet tegen.
Ik zal de producent niet vernoemen, gezien ze ondertussen een eigen inpaklijn hebben. Toen ging alles nog in een container en werd het verpakt bij derden.
Heb het via garantie kunnen oplossen.

Mvg,
Uthrex
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptydi maa 31, 2009 2:45 pm

wannes schreef:
zelfs het ontstekingsmechanisme wordt niet warm dus gloeit niet dus ik denk niet dat het aan de extractiemotor ligt ik heb een slechte ontstekingskaars ofwel slechte sensoren

ik dat geval zwijg ik ;-) .Wat zegt de installateur ervan ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Relax
Pelletkachel
Pelletkachel
Relax


Man Aantal berichten : 652
Leeftijd : 60
Registration date : 19-12-08

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptydi maa 31, 2009 8:53 pm

Uthrex schreef:
Bij ons is de aandrijving van de schroef stuk geweest. Er zat ne steen tussen de pellets en daar kon dat arme ding blijkbaar niet tegen.
Ik zal de producent niet vernoemen, gezien ze ondertussen een eigen inpaklijn hebben. Toen ging alles nog in een container en werd het verpakt bij derden.
Heb het via garantie kunnen oplossen.

Mvg,
Uthrex
Aha, zou bij mij dus ook het geval kunnen geweest zijn. We vonden alleen pellets op de bodem van de kachel, maar een bleek steentje zou al snel opgaan in de rest.

_________________
MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
Badger
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptydi maa 31, 2009 9:37 pm

Wannes, heb jij hierover al met je installateur gesproken ? Hij is je eerste aanspreekpunt of ontgaat me iets ?
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptydi maa 31, 2009 10:11 pm

Het minste wat je moet doen als er een probleem is met de pelletkachel is contact opnemen met de installateur.

Stel dat het dan nog niet goed komt, kan je hier je verhaal wel kwijt maar daarmee is de zaak nog niet veranderd.

Dit forum dient niet alleen om de slechte zaken te vertellen.

Ik ben al bij verschillende installateurs langs geweest en heel wat gaven een eerste goede indruk.
Bij iedereen kan het eens voorvallen dat er een probleem is, maar het is dan de bedoeling dat het zo snel mogelijk opgelost geraakt.

Het is typisch menselijk om vooral de mindere punten in de verf te zetten en de goede punten vinden we vanzelfsprekend.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptydi maa 31, 2009 11:43 pm

Maar de vraag was of we al problemen hadden gehad met onze kachel. Nie of we al goede en toffe dingen hebben meegemaakt. Smile

Mvg,
Uthrex
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptydo apr 02, 2009 7:09 pm

nog 6 dagen wachten
en ze kome me kacheltje plaatsen ^^
en net nu het lekker weer wordt
waar zijn die aprilse grillen naartoe gegaan ?

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyza apr 25, 2009 11:52 am

Jammer genoeg heb ik reeds een gebarsten vuurkorfje gehad na enkele maanden branden. Dit werd in garantie vervangen en gaf dus enkel een beetje ongemak. In de poll moest ik dus wel Ja stemmen.
Gelukkig heb ik veel meer warmte en gezelligheid van mijn kachel dan problemen. Het is wel leuk om weten dat ik niet alleen ben met "problemen"
Maar je hebt problemen en PROBLEMEN hé.
Dus ondanks wat problemen toch een tevreden klant.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyza apr 25, 2009 6:39 pm

ik heb ook wat problemen gehad en verwacht er nog in de toekomst maar ik ben wel heel tevreden met mijn pelletkachel.


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4749
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyza apr 25, 2009 9:46 pm

Ik hoop dat de elektronica en de afstandsbedining van de pelletkachels het lang gaan uithouden...Lijkt me een beetje het zwakke punt....

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Emptyza apr 25, 2009 10:44 pm

afstands bediening heb ik eigenlijk niet echt nodig
en ik denk wel dat de electeronica gebouwt is om enkele jaren mee te gaan
ze staan niet meer in hun kinderschoene met deze kachels he
maarja
elektronica en mechanik kan altijd spijtig genoeg kapot gaan

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gesponsorde inhoud





Ervaringen met pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ervaringen met pelletkachels
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» phebo stufe
» ervaring met KWB pelletketels.
» pellet cv ketel elektromet

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: