Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 49 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 48 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_voting_barErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_voting_barErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_voting_barErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_voting_barErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_voting_barErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_voting_barErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_voting_barErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_voting_barErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_voting_barErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_lcapErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_voting_barErvaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 Ervaringen met pelletkachels

Ga naar beneden 
+5
Geert
pedro
stoffel
knoepken
Relax
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Heb je al problemen gehad met uw pelletkachel
Nee
Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_lcap51%Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_rcap
 51% [ 29 ]
Ja
Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_lcap49%Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 I_vote_rcap
 49% [ 28 ]
Totaal aantal stemmen : 57
 

AuteurBericht
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!



Aantal berichten : 1426
Registration date : 15-03-09

Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyza apr 25, 2009 10:44 pm

afstands bediening heb ik eigenlijk niet echt nodig
en ik denk wel dat de electeronica gebouwt is om enkele jaren mee te gaan
ze staan niet meer in hun kinderschoene met deze kachels he
maarja
elektronica en mechanik kan altijd spijtig genoeg kapot gaan
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: electronica   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyzo apr 26, 2009 8:49 pm

vosje (philip) schreef:
afstands bediening heb ik eigenlijk niet echt nodig
en ik denk wel dat de electeronica gebouwt is om enkele jaren mee te gaan
ze staan niet meer in hun kinderschoene met deze kachels he
maarja
elektronica en mechanik kan altijd spijtig genoeg kapot gaan


Klopt Philp,
Ze zijn al bijna dertig jaar doorontwikkeld, bij gas hoogrendement cv ketels komt de elektronica overeen met die van de pelletkachels dus echt bang hoeft men niet te zijn.
De storing interval zal dan ook niet meer zijn dan bij andere elektronische apparatuur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyma apr 27, 2009 10:57 pm

Wij gaan er ons ook een aanschaffen en heb vooral mijn twijfels aan het mechanische gedeelte. Vooral omdat de meeste merken "made in Italy" zijn Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyma apr 27, 2009 11:14 pm

italy is een land waar ze al heel lang pellet kachels gebruiken en ontwikkelen
vergeet nietdat het in italie ook bitterkoud is in sommige regio's

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyma apr 27, 2009 11:22 pm

Hoi allemaal,

zoals men al kon lezen heb ik ook een beetje "troubles" gehad met mijn pelletkachel, een geronk van een motor bleef me storen als de kachel uit stond, nadien zijn de kanalisatiesytemen uitgevallen, display en printplaat vervangen bleek niet de oplossing dus heb ik totaal nieuwe kachel gekregen en deze werkt tot nu toe perfekt enkel dat de vuurvaste stenen niet zo barstvrij zijn, maar ik ben tevreden over men kacheltje EN de service erna...


groetjes Nico :dmadam:
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyma apr 27, 2009 11:23 pm

Bart,

KMP-Ariterm, Lohberber, Wodtke, Saey, Rika, Ecoforest, Cera Design, Quadra-Fire, Haas & Sohn, Harman, Deville, Calimax, Ruëgg zijn allemaal merken die niet van Italië zijn.

Keuze genoeg zou ik zeggen. Er zitten verschillende mooie kachels tussen.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Pelletkachel P962   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyzo mei 10, 2009 7:42 pm

Beste

IK heb even een kijkje genomen op deze site en merk dat er toch al wat verschillende mensen ervaringen hebben met een pelletkachel. Wij hebben ons een Piazzetta P962 aangeschaft en zijn hierover zeer tevreden. De service die wij op voorhand kregen bij Interbo-Lacroix, viel al in zeer goede handen en de installatie was ordelijk en perfect. ps... mensen werken zeer proper. Wij kregen de volledige uitleg over de werking van de pelletkachel.

Ondertussen heeft mijn broer ook een bij hun besteld met een granieten voet en achterwand.

Wij zijn al tevreden klanten.
Groeten
Ushi
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyma mei 11, 2009 9:21 pm

Steven,

Hebben dit weekend een MP 970 besteld van Piazetta, ik weet het Italiaans, maar aan de achterkant staat op meest onderdelen"made in Germany" Smile . Hoop dat het meevalt, ik hou jullie op de hoogte.

Groeten Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyma mei 11, 2009 10:13 pm

Raf,

Dat is straf. Italiaans merk die onderdelen in Duitsland aankoopt

Heb je toevallig ook een handleiding die je kan mailen?



Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydi mei 12, 2009 11:05 am

Steven,
Heb nog geen documentatie, toestel wordt begin juli geplaatst.
Maar idd, op ventilatoren en schroef staat "made in Germany".
Raar vind ik het niet, kijk maar naar auto-industrie.

Groeten Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydi mei 12, 2009 12:29 pm

Veel pelletkachels zijn made in Italy maar hebben onderdelen uit Duitsland, Engeland, enz.
Vele merken uit italië zijn zeer goed te noemen, alleen de uiterlijke afwerking is dan wat "goedkoper".

Groeten Arjan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydi mei 12, 2009 4:43 pm

PELLETHANDEL.COM schreef:
Veel pelletkachels zijn made in Italy maar hebben onderdelen uit Duitsland, Engeland, enz.
Vele merken uit italië zijn zeer goed te noemen, alleen de uiterlijke afwerking is dan wat "goedkoper".

Groeten Arjan.

Dat vind ik nu net niet. Bekijk maar eens de Piazzetta's, deze zijn subliem afgewerkt, vooral deze met de handgemaakte majolica afwerking.

Groetjes,

Cantodea
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyvr mei 15, 2009 11:09 pm

Tot op heden na 5 maanden intensief gebruik nog geen problemen gehad.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyza mei 16, 2009 2:23 pm

fleurtje schreef:
Tot op heden na 5 maanden intensief gebruik nog geen problemen gehad.


fleurtje,

Waar heb jij je piazzetta gekocht en wat heb je in die 5 maanden verbruikt en hoe groot is de te verwarmen ruimte, welke pellets heb je gebruikt?

Dank je bij voorbaat,

Cantodea
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyzo mei 17, 2009 9:39 pm

hallo ik ben fons.
ik heb een pelletkachel in tweedehans , merk is edilkamin iris 2005
het regelen van de kachel is mijn probleem ik ben 60 jaar en niet
goed in pc . ze brand wel goed maar het is nu ook niet koud .

groetjes fons
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4753
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydi mei 19, 2009 11:14 am

fons schreef:
hallo ik ben fons.
ik heb een pelletkachel in tweedehans , merk is edilkamin iris 2005
het regelen van de kachel is mijn probleem ik ben 60 jaar en niet
goed in pc . ze brand wel goed maar het is nu ook niet koud .

groetjes fons

Fons,

ik weet niet vanwaar u bent,maar het zou mss een goed idee zijn dat u es een goede installateur laat komen om de kachel op punt te zetten,en hem vraagt waarop u moet letten en wat u makkelijk zelf kunt bijregelen.

Grtn

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydi mei 19, 2009 5:22 pm

HALLO MET FONS

IK BEN VAN DE LIMBURG UIT TESSENDERLO.

GROETJES FONS
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydo mei 21, 2009 10:57 am

Mijn Edilkamin werkt perfect zonder problemen. Wat ik alleen niet zo begrijp is dat mijn 17 kw kachel 180 kilo weegt maar dat ik kachels van een ander merk, met dezelfde 17 kw, tegen kom die "maar" 95 kilo wegen. Iemand een antwoord hier op? Of zou er een verschil in kwaliteit van de materialen kunnen zitten?

MVG, Aad.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydo mei 21, 2009 11:54 am

Aad,

Er zit een verschil in de kwaliteit van de materialen.

Mijn inbouwpelletkachel weegt bijna evenveel als uw pelletkachel en heeft maar een vermogen van 10kw.

Waarschijnlijk heb jij wel een cvpelletkachel, want een gewone pelletkachel van 17 kw bestaat niet.


MVg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydo mei 21, 2009 12:03 pm

Klopt Steven, is een cvkachel. Radiator weg gehaald en hem gewoon op de vrijgekomen aansluiting aangesloten. Werkt echt perfect. Het water in de radiatoren is veel warmer als voorheen en het is nog eens gezellig ook.T.z.t. nog eens kijken of ik rendement (wat op zich goed is) nog beter kan krijgen. Gaat nog iets te veel warmte de pijp uit.Voor de rest een heerlijke geluidloze kachel.
Fijne dag verder.
Groet, Aad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydo mei 21, 2009 7:05 pm

hoi Aad,

ik heb al horen zeggen dat dan de radiators warmte afgeven maar de pelletkachel eigenlijk niet veel meer .
Is dit zo?
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydo mei 21, 2009 7:36 pm

Els,

Dat klopt,

Het meeste van het vermogen gaat naar de verwarming van het water en zo naar de radiatoren.

Slechts een beperkt gedeelte van de warmte wordt via de kachel in de ruimte afgegeven.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydo mei 21, 2009 8:06 pm

Hoi Els,
wat Steven zegt klopt maar de kachel zelf geeft ook wel warmte af. Als ik het goed heb tussen de 3 en 4 kw.
Noem het maar gezellig warmte maar je merkt het wel.
Mijn bedoeling was om de verschillende verdiepingen te verwarmen en dat is gelukt. Ga nu kijken of ik er ook de warmwatervoorziening mee ga regelen. Moet dan een kit op van 450 Euro.Als de kachel brand is dat gratis warm water, staat hij uit gaat dat via electra.

Groet en succes, Aad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydo feb 18, 2010 11:55 am

Nu nog geen jaar verder en mag ik toch al zeggen dat ik een hoop ervaring in 3 types van 1 merk pelletkachels heb, vooral hoe ze niet moeten branden, maar langs de andere kant leer ik nu ook de positieve ingesteldheid van de eindverkoper kennen, en de moeite hij moet doen om toch tevreden klanten te krijgen en houden en dit mag dan ook vermeld worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptydo feb 18, 2010 8:19 pm

Geen problemen gehad sinds de installatie eind november 09.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Emptyvr feb 19, 2010 1:48 am

Nico schreef:
Nu nog geen jaar verder en mag ik toch al zeggen dat ik een hoop ervaring in 3 types van 1 merk pelletkachels heb, vooral hoe ze niet moeten branden, maar langs de andere kant leer ik nu ook de positieve ingesteldheid van de eindverkoper kennen, en de moeite hij moet doen om toch tevreden klanten te krijgen en houden en dit mag dan ook vermeld worden.


bedankt voor je begrip Nico ,het is inderdaad zeer moeilijk om iedereen content te maken als het over kachels gaat ,je kan zo goed mogelijk je best doen er is altijd wel iemand die niet tevreden zal zijn .
maar we doen ons best om de juiste kachel op de juiste plaats te zetten !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met pelletkachels   Ervaringen met pelletkachels - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ervaringen met pelletkachels
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» phebo stufe
» ervaring met KWB pelletketels.
» pellet cv ketel elektromet

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: