Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
pedro
player
6 plaatsers

    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Enquête

    Verbruik pellets

    [ 6 ]
    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_left18%Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_right [18%] 
    [ 6 ]
    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_left18%Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_right [18%] 
    [ 2 ]
    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_left6%Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_right [6%] 
    [ 1 ]
    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_left3%Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_right [3%] 
    [ 4 ]
    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_left12%Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_right [12%] 
    [ 4 ]
    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_left12%Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_right [12%] 
    [ 5 ]
    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_left15%Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_right [15%] 
    [ 5 ]
    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_left15%Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Bar_right [15%] 

    Totaal aantal stemmen: 33
    Enquête gesloten
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van player do apr 30, 2009 9:17 am

    Ik wou eens informeren hoeveel pellets iedereen verbruikt heeft afgelopen stookseizoen?

    Kwestie van een idee te krijgen hoeveel pellets er tijdens de zomermaanden aangekocht moeten worden.

    Vertel er makkelijkheidshalve ook even bij wat de verwarmde oppervlakte is, soort woning en jullie algemene verwarmingspatroon (enkel in de morgen/avond of volledige dag)


    Laatst aangepast door player op do apr 30, 2009 10:13 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast do apr 30, 2009 9:33 am

    3 palletten - 180 zakken op 6 maand voor 50 m² met een MCZ 7KW

    Bijna gans de periode op minimum gestaan voor een temp van 22°

    SOORT WONING is ook belangrijk : voor mij dus een vrijstaande fermette
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast do apr 30, 2009 10:59 am

    4 palletten van 54 zakken voor living van 56 m2 met Piazetta kachel van 7,9 KW,is 3240kg
    Kachel brand elke dag 16 uur maar was maar 18° 5 m van de kachel.Alleenstaand huis ,niet geisoleerd maar wel dubbel glas.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast do apr 30, 2009 11:31 am

    3 palletten(180 zakken) van okt -maart. voor een Saey neema(opgedreven naar 11KW).
    De kachel brandde 7/7 24u/24u( tijdens de nacht wel op 5%)
    ±65m2.
    Rijwoning met dubbelglas maar anders niet super geisoleerd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast do apr 30, 2009 12:34 pm

    110 zakken.
    Rij - hoekhuis,goed geisoleerd.
    De kachel start om 5u tot 21u,brandt in eco modus die ingesteld is op 25 graden wat een kamertemperatuur geeft van 22 graden.
    De pelletkachel staat wel in de keuken waardoor het in de living maar 19 graden is en we s'avonds de gaskachel een tweetal uurtjes laten branden.( living )

    Geert
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van pedro do apr 30, 2009 6:12 pm

    Kachel in gebruik van 11februari,25zakken of 375kilo,temperatuur in living 25° en in keuken 22-23°.
    Kachel brandt altijd op eco stand en snachts doen we ze uit!
    Rijhuis en goed geisoleerd.
    Mag dus nie klagen!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast do apr 30, 2009 6:21 pm

    Soeki schreef:4 palletten van 54 zakken voor living van 56 m2 met Piazetta kachel van 7,9 KW,is 3240kg
    Kachel brand elke dag 16 uur maar was maar 18° 5 m van de kachel.Alleenstaand huis ,niet geisoleerd maar wel dubbel glas.

    Lijkt me een hoog verbruik om maar 18° te halen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van pedro do apr 30, 2009 11:03 pm

    cantodea schreef:
    Soeki schreef:4 palletten van 54 zakken voor living van 56 m2 met Piazetta kachel van 7,9 KW,is 3240kg
    Kachel brand elke dag 16 uur maar was maar 18° 5 m van de kachel.Alleenstaand huis ,niet geisoleerd maar wel dubbel glas.

    Lijkt me een hoog verbruik om maar 18° te halen.

    Ik denk dat Soeki met een goed afgestelde kachel wel héééél wat betere cijfers zou kunnen voorleggen!Helaas laat de installateur het hier afweten!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast vr mei 01, 2009 12:55 pm

    ik zit sedert 1 november aan 77 zakken oftwel 1155 kilo.
    Huis is slecht geisoleerd.Ik werk in weekend dus kachel brandt veel de ganse dag door (wel nooit 's nachts laten aanliggen).Temperatuur in woongedeelte 22° in achterste deel 20° , totale oppervlakte 81m2.
    's avonds probeer ik de ruimte te verkleinen door middel van een gordijn naar 40 m2.Wel een open trap naar boven .
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Philip vr mei 01, 2009 1:27 pm

    pfwiuew 3 zakjes oftewel 15 kg Razz

    plus minus 65 m²
    eerste test branduren 26° en oplopend naar 27°
    2° en 3° maal ook steeds 26° en oplopend hierbinnen [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    heb dus mijn pellet toevoer met 35% vermindert
    en nu behoud de kachel 24° a 24,5°
    enige nadeel is geen vlam en iets vlugger vuil ruitje ,kachel brande hier steeds op minimum stand
    naja heb ze nog nie kunne testen met echt koud weer,
    maar ik denk niet dat ik echt veel gas zal verbruiken .
    enkel nog de badkamer en voor warm water

    badkamer =voorzien van 2° draadloze thermostaat
    dus de inkom is op minimum stand verwarmt terwijl het in de badkamer
    steeds 23° is op de uren dat we de badkamer gebruiken natuurlijk.
    en daar we een kleine badkamer hebbe is deze echt vlug opgewarmd [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van pellbox za mei 02, 2009 8:52 pm

    Ik heb tot nu toe 96 zakken van 15kg gebrand. Tijdens de week verwarm ik enkel 's ochtends en 's avonds en tijdens het weekend de hele dag. Toen het echt heel koud was heb ik de kachel ook wel dag en nacht laten aanliggen.

    Mijn pellets stookseizoen begon in oktober.

    Ik heb een kleine woning (rijhuisje) en de pelletkachel is mijn enige verwarming. Mijn huis heeft dubbele beglazing, maar is verder niet goed geïsoleerd. Ik denk dus een situatie vergelijkbaar met het huis van Drieske. Ook met open trap naar boven.

    Ik denk volgend seizoen 2 palletten pellets aan te kopen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van steven zo mei 03, 2009 8:32 pm

    ik zit aan net geen 2000kg en mijn stookzseizoen is begonnen in oktober tot nu toe.

    De kachel is een edilkamin pellbox van 9.5kw, de woning is een standaard geïsoleerde hoekwoning. De ruimte die wordt verwarmd is ongeveer 160m³.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast ma mei 04, 2009 2:35 pm

    pallet bioflam + pallet badger + 6 zakken granilux + 10 zakken mandi

    living 40 m² + keuken 16m² + wasplaats 6m² de aansluitende veranda (20m²) 2 glazen wanden verwarmen we bij en doen we s' avonds dicht.
    Alleenstaand huis.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast ma mei 04, 2009 8:42 pm

    Sinds 18-03-2009
    6 zakken, Raifeisen pellets van 15 kilo met een kalor 7.2 KW. stook ongeveer 5 uur per dag indien temp onder 19 graden en heb hem iets terug gedraait in ecostand anders 25 graden in huis pfff! was me te warm.
    Goed geïsoleerde hoekwoning, spouwmuren met shelkorrel en alle ramen en deuren dubbelglas.
    Living 38,m2 + keuken en badkamer 13m2 deuren onder en naar boven altijd open in de gehele toko 22 graden vind ik niet slecht.


    Laatst aangepast door caddy op di mei 05, 2009 10:11 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Datum)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast ma mei 04, 2009 11:07 pm

    Tot vandaag ongeveer 3800kg verstookt. Ongeveer 420m3 te verwarmen en door onze onregelmatige uren bijna vol continu verwarmd. Tevens productie van warm water voor 4 personen met de pellets.
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van player di mei 05, 2009 9:25 am

    Bedankt voor jullie reacties.

    Bij de aankoop van mijn kachel ontvang ik 500kg pellets. Ik dacht om een extra pallet van 1000kg bij te bestellen die men dan ook tijdens de plaatsing levert. (geen leveringskosten)
    Te verwarmen ruimte is 60m² in een nieuwbouw woning (3j oud). Afgelopen winter hebben we 900m³ gas verstookt als vergelijking.

    Dan in totaal 1500kg voor de komende winter. Stookpatroon zal waarschijnlijk zijn:
    S'morgens: 6 - 8u
    S'avonds: 17u - 22u

    M'n vrouw werkt 4/5e, dus nog 3 dagen (weekend incl) dat de kachel bijna continu zal draaien.
    Binnen 2 weken wordt ons eerste kindje geboren, dus zal het in de komende winter voldoende warm moeten zijn!!

    Philip, welke draadloze thermostaat heb jij? Ik plan me ook zoiets aan te schaffen voor onze badkamer die op de verdieping gelegen is.
    Als ketel heb ik een Viessmann Vitodens 300, dus ik vermoed dat hier wel meerdere (draadloze) modellen mogelijk zijn.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Philip di mei 05, 2009 2:11 pm

    @player
    thermostaat van levica(.be)
    te koop in de gamma 229€ dacht ik
    is dure aankoop maar dit weegt niet op tegen mijn voordelen



    deze word gewoon parallel met de hoofdthermostaat aangesloten
    doch mijn hoofdthermostaat blijft gewoon op nacht staan en die slaat dus nooit op tenzij het minder dan 13° is in huis (ingestelde nacht of antivriesstand door mij nu )
    mijn radiatoren zijn voorzien van thermostatische kranen dus die staan nu op stand 2 (15 a 186°) en of helemaal dicht gedraaid ,dus die laten nooit warm water door aangezien het steeds warmer in huis is dor de kachel

    wanneer nu je draadloze thermostaat warmte vraagt in je badkamer
    zal enkel de radiator in de badkamer warmte kunne geven omdat enkel hier de thermostatische kraan volledig opengedraaid staat
    en desgewenst kan je de termostatische krane iets opene in je inkom of gang zodat
    de inkom en gang niet afkoelt

    dus heb je helemaal geen speciale thermostaten nodig
    en qua gebruiks gemak en comfort zit ik gebeiteld
    dus niet elek dag kranen open dicht draaien enz....


    edit
    draadloze thermostaat bestaat uit zender thermostaat en ontvanger die je gewoon op je brander aansluit


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast di mei 05, 2009 6:48 pm

    verbruik van ongeveer 2000 kg voor een alleenstaande woning in massief hout met 8 cm isolatie eromheen 4 cm spouw en ervoor een gevelsteen .Dubbele speciaal geisoleerde beglazing met gas gevuld van 1.1 K waarde.
    Verwarming tijdens winter in weekdagen van 04.30 tot 07.00 uur en in de namiddag van 15.00 tot 21.30 uur.
    Gemiddelde temperatuur 25 à 26 graden
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast wo mei 06, 2009 8:56 am

    Pelletkachel is in gebruik vanaf maart. Ik heb 300 kg pellets verbruikt.
    We verwarmen het volledige huis. (Alle woonplaatsen lopen in elkaar). Dit komt op 120 m². Sedert maart leggen we de vloerverwarming (electrisch) minder aan.
    Een duidelijk zicht op ons verbruik zullen we maar zien na een volledig jaar.

    Vriendelijke groeten
    Hugo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast wo mei 06, 2009 2:58 pm

    Omdat het vandaag weeral niet te warm is en ook de komende dagen niet ,heb ik nog 10 zakskes meegebracht ,nee niet speciaal achtergeweest maar ik moest daar 100 meter verder zijn voor de grote onderhoud van de auto

    4 € de zak plospan bij De Pelsmaeker IDDERGEM/DENDERHOUTEM :ft:
    Anonymous
    stijnfr
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty verbruik pellets

    Bericht van stijnfr wo mei 06, 2009 10:32 pm

    Ik heb 1000kg pellets verbruikt in mijn edelkamina.
    Living en keuken had ik een themperatuur van 22°
    Badkamer boven en onder, speelkamer was het 20°.
    En het sanitiarwater had een themperatuur van 60°.
    Dit van 16/12/08 tot half april .
    Elke dag aan vanaf 15.30u tot +- 23.30 en in het weekend van smorgens tot savonds.
    De pellets zijn van Gerretz Pierre geleverd door mijn kachelleverancier Interio.
    900kg voor 252€.
    Het was lekkerwarm . Wink
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van player do jan 14, 2010 8:04 am

    Ik ga deze topic even van het stof halen om mijn verbruik van het huidig stookseizoen te vermelden.

    Ik had 1.5 ton aangekocht in zakken van 15kg mandi via de groepsaankoop.
    Tot heden heb ik 31 zakken opgebruikt wat overeenkomt met een 465kg.

    De kachel staat s'weekends en s'maandags de ganse dag (7u - 22u) aan. De andere dagen staat ze s'morgens een uurtje tot anderhalf uurtje op en s'avonds staat ze geprogrammeerd om te draaien van 17u - 22u.
    Ik werk meestal op het manuele programma. Ik laat de kachel opstarten in power 2 en zodra het 20° is, schakel ik over naar power 1 waardoor de temperatuur behouden of langzaam opgebouwd wordt.
    Op echt koude dagen (-5°) werk ik op het temperatuursprogramma om een constante temperatuur de ganse dag te houden.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 2:38 pm

    Te verwarmen 120 m³
    Zeer goed geïsoleerd.
    Temperatuur 22 à 23°
    Vermogen pelletkachel 11 kw
    Gans de dag iemand thuis, hetzij mijn vrouw of ikzelf, dus de kachel brandt vanaf 6 uur tot 22 uur. Weekends iets langer.
    Verbruik: 1020 kg
    aantal stookuren: 1180 uren
    Merk pellets: Lava, Badger

    Conclusie: zeer gezellige warmte, relatief goedkoop stoken
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Uthrex vr jan 15, 2010 11:07 am

    Topic gesloten.
    Nieuwe topic geopend voor dit stookjaar.

    Mvg,
    Uthrex

    Gesponsorde inhoud


    Verbruik pellet afgelopen stookseizoen Empty Re: Verbruik pellet afgelopen stookseizoen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 8:17 pm