Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Aldo, Robert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+6
Block
pedro
noizz
steven
stoffel
busje
10 plaatsers

    goedkopere pellets

    Anonymous
    bipello
    Gast


    goedkopere pellets Empty goedkopere pellets

    Bericht van bipello wo aug 19, 2009 12:25 pm

    Beste mensen wij zijn thans bezig met een markt onderzoek voor het opstarten van een nieuwe biopellet fabriek onze intentie is om de onderkant van de markt te gaan bedienen met prijzen voor bigbags van 112.50 per ton en 150.oo per ton afgezakt in 15 kg zakken.
    Wij willen graag van u weten hoeveel pellets u per jaar gebruikt van welk merk deze zijn en of u zou over stappen indien wij u het zelfde kunnen bieden. Daarnaast bieden wij over ongeveer 2 maand een pelletkachel aan onder de 1000 euro voor 5 kw. Indien u nog vragen of sugessties heeft horen we dat graag van u.

    hopende van u te mogen vernemen verblijf
    A.Th Maneschijn
    busje
    busje
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 25
    Leeftijd : 52
    Registration date : 09-08-09

    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van busje wo aug 19, 2009 12:30 pm

    beste,
    ik heb nog geen pelletkachel maar ze is besteld
    ik wil ze wel eens proberen als ze de zelfde zijn
    ik denk dat de meeste zo een 2 ton per jaar stoken

    vriendelijke groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast wo aug 19, 2009 1:31 pm

    Beste,

    Indien deze pellets dezelfde kwaliteit hebben als de meeste Din + pellets (zijnde : goede warmte, weinig as, juiste grootte, geen stof in zakken etc ,.....) dan zie ik geen enkele reden om niet over te stappen, hoe goedkoper hoe beter ;-) .
    Tot op heden gebrand : bioflam, hogramix, ecoflam,mandi.Verbruik per jaar , was vorig jaar rond de 1200 kg ( zal dit jaar iets meer worden ).
    Een kachel van 5 Kw lijkt me heel weinig en niet echt praktisch.
    stoffel
    stoffel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 57
    Registration date : 04-01-09

    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van stoffel wo aug 19, 2009 2:20 pm

    voor mij idem, als het gaat om 'merken'. Alleen de redenen die drieske aanhaalt, zijn voor mij doorslaggevend, waarom ik voor een bepaald merk kies. Wat drieske in zijn opsomming niet meeneemt, is de prijs, ik denk dat iedereen hier op het forum eerst de prijs bekijkt, en daarna de geboden kwaliteit...
    Mijn verbruik schat ik op zo'n 2500 à 3000 kg

    christophe
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van steven wo aug 19, 2009 2:59 pm

    Mijn verbruik lag vorig jaar op ongeveer 2000 kg.

    Ik heb al mandi, badger en lava gebrand.

    Qua voorwaarden dezelfde als Driekse: veel warmte, weinig stof, juiste grootte, weinig as, ... en de prijs is ook belangrijk.

    Wat ik niet wil doen is een heel goedkope pellet kopen die mijn kachel verknalt, dus eerst even testen.

    Je kan altijd test pellets aan leden van het pelletforum geven en ze zullen zeker hun ervaringen op het forum zetten.

    Bipello, wil je wel registreren als lid. We weten anders niet tegen wie we spreken.

    Wat bedoel je met onderkant van de markt? Slechte kwaliteit of goedkoop? (of beide)



    Mvg,



    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van noizz do aug 20, 2009 9:23 am

    heb zoal alles getest,dus laat maar komen die test.
    Verbruik lag afgelopen seizoen rond 2000kg


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast do aug 20, 2009 11:41 am

    bipello schreef:Beste mensen wij zijn thans bezig met een markt onderzoek voor het opstarten van een nieuwe biopellet fabriek onze intentie is om de onderkant van de markt te gaan bedienen met prijzen voor bigbags van 112.50 per ton en 150.oo per ton afgezakt in 15 kg zakken.
    Wij willen graag van u weten hoeveel pellets u per jaar gebruikt van welk merk deze zijn en of u zou over stappen indien wij u het zelfde kunnen bieden. Daarnaast bieden wij over ongeveer 2 maand een pelletkachel aan onder de 1000 euro voor 5 kw. Indien u nog vragen of sugessties heeft horen we dat graag van u.

    hopende van u te mogen vernemen verblijf
    A.Th Maneschijn

    Beste,

    Waar zou de fabriek komen?
    Welke houtsoorten zou u gebruiken om de pellets aan te maken?
    Zal het proces om pellets te maken op een milieuvriendelijke manier gebeuren?
    Hoe zal de levering gebeuren?
    2,27 € per zak is echt wel heel weinig?
    Over welk merk pelletkachel gaat het?

    Indien alles goed is, zou ik ze ook wel proberen..
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van pedro do aug 20, 2009 12:23 pm

    Ik zal ,denk ik,aan een verbruik zitten van rond de 1500kg!
    Het zou natuurlijk wel handig zijn moest de starter van dit onderwerp es wat meer en concretere info geven!Natuurlijk zullen er wel heel wat mensen geinteresseerd zijn om aan zo een prijs pellets te kopen(als ze goed zijn natuurlijk Laughing ),en dan praat ik nog niet van de kachel Shocked Shocked !!

    Dus,wat meer info zou welgekomen zijn!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast do aug 20, 2009 9:59 pm

    pedro schreef:Ik zal ,denk ik,aan een verbruik zitten van rond de 1500kg!
    Het zou natuurlijk wel handig zijn moest de starter van dit onderwerp es wat meer en concretere info geven!Natuurlijk zullen er wel heel wat mensen geinteresseerd zijn om aan zo een prijs pellets te kopen(als ze goed zijn natuurlijk Laughing ),en dan praat ik nog niet van de kachel Shocked Shocked !!

    Dus,wat meer info zou welgekomen zijn!

    Beste pedro; zodra wij meer gegevens hebben zullen wij deze hier plaatsen ook de test raporten.Wij willen onze kop niet in het zand steken en goede pellets ontwikkelen alle leden hier kunnen wel een test zak krijgen als de productie word opgestart.

    vriendelijke groet Andre
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van steven do aug 20, 2009 10:51 pm

    Bipello,

    Dat is een deal!

    Als die pellets goed zijn, dan zal je het zeker horen op pelletforum.

    Hou ons zeker op de hoogte.


    MVg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast vr aug 21, 2009 10:22 am

    Dat lijkt me iets om naar uit te kijken Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast vr aug 21, 2009 6:13 pm

    hoi,

    verbruik van ongeveer 4000kg
    laat maar iets weten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 1:06 pm

    Steven zou jij even contact via de gewone mail willen opnemen het betreft hier een test van een ander soort pellet met hoge calorie waarde en laag as gehalte test raporten zijn onderweg.

    vriendelijke groeten Andre
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van steven vr dec 11, 2009 2:16 pm

    komt er aan.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 5:27 pm

    Hoi,

    Ik heb ook zowat alles getest (bijna alles wat in belgië te krijgen is). Ik meng nog altijd soorten in een cocktail (nu domo en woodenergy) en hoop dat er nu eindelijk eens iemand het idee heeft om epicea en hardhout te mengen in 1 pellet, in de goede verhouding.
    Ik ben zeker ook kandidaat om te testen, in mijn drie kachels (die allemaal anders afgesteld staan en een andere soort schouw hebben).

    Greetz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 5:39 pm

    Hey
    Ik denk niet dat de markt daar zal op inspelen. Ik ga er van uit dat zowel de producenten als de leveranciers van de grondstoffen niet te vinden zijn om mengelingen samen te stellen voor een nog beter product dan de nu al DIN+ eindresultaten. Waar er mss wel een markt voor kan gevonden worden is dat bij de eindverkoper evt op bestelling zulke van deze mengelingen kunnen samengesteld worden. Dan moeten we ook rekening gaan houden dat de prijs ook niet dezelfde kan blijven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 7:48 pm

    windaddict schreef:Hoi,

    Ik heb ook zowat alles getest (bijna alles wat in belgië te krijgen is). Ik meng nog altijd soorten in een cocktail (nu domo en woodenergy) en hoop dat er nu eindelijk eens iemand het idee heeft om epicea en hardhout te mengen in 1 pellet, in de goede verhouding.
    Ik ben zeker ook kandidaat om te testen, in mijn drie kachels (die allemaal anders afgesteld staan en een andere soort schouw hebben).

    Greetz



    windaddict

    wat is jou conclussie eigenlijk als jij zowat alle pellets al hebt gestest.
    wat ik mij steeds afvraag is hoe jij dat verschil dan aan den lijve ondervindt of hoe meet je dat ? schrijf je al die gegevens dan op ?




    gr fleur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Block vr dec 11, 2009 10:54 pm

    Voor mij zouden papieren zakken ook een enorm pluspunt zijn. Hierin is de keuze in merken nog zéér klein. Hoeft zelfs geen even knappe zak te zijn als die van Badger.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 11:07 pm

    ja van block daaraan zie je hoe millieu bewust die producenten bezig zijn ,ik denk dat die plastiek zak veel goedkoper is ??




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 11:15 pm

    bipello schreef:Beste mensen wij zijn thans bezig met een markt onderzoek voor het opstarten van een nieuwe biopellet fabriek onze intentie is om de onderkant van de markt te gaan bedienen met prijzen voor bigbags van 112.50 per ton en 150.oo per ton afgezakt in 15 kg zakken.
    Wij willen graag van u weten hoeveel pellets u per jaar gebruikt van welk merk deze zijn en of u zou over stappen indien wij u het zelfde kunnen bieden. Daarnaast bieden wij over ongeveer 2 maand een pelletkachel aan onder de 1000 euro voor 5 kw. Indien u nog vragen of sugessties heeft horen we dat graag van u.

    hopende van u te mogen vernemen verblijf
    A.Th Maneschijn


    lees ik hier goed 150euro voor 1000 kg in zakken van 15kg
    is dit dan rechtstreeks van producent naar verbruiker ??
    wat zal dat nog kosten om ze thuis te leveren ?
    waar komt die fabriek ergens in belgie?
    ben benieuwd ik verbruik 6000kg



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 11:44 pm

    bipello schreef:Beste mensen wij zijn thans bezig met een markt onderzoek voor het opstarten van een nieuwe biopellet fabriek onze intentie is om de onderkant van de markt te gaan bedienen met prijzen voor bigbags van 112.50 per ton en 150.oo per ton afgezakt in 15 kg zakken.
    Wij willen graag van u weten hoeveel pellets u per jaar gebruikt van welk merk deze zijn en of u zou over stappen indien wij u het zelfde kunnen bieden. Daarnaast bieden wij over ongeveer 2 maand een pelletkachel aan onder de 1000 euro voor 5 kw. Indien u nog vragen of sugessties heeft horen we dat graag van u.

    hopende van u te mogen vernemen verblijf
    A.Th Maneschijn


    Ik wil niet muggenziften, maar ik blijf het toch moeilijk hebben met taal- en schrijffouten op een forum. Zeker als men als professioneel iets wil onderzoeken of aanbieden.

    Hopelijk zijn de aangeboden pellets en kachels van betere kwaliteit.

    Mvg

    Guido
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Philip vr dec 11, 2009 11:54 pm

    heu intresse is er wel
    teste wil ikke ook wel ff
    gebrand nog nie veel kachel eerste winter in bezit en tis nog niet koud geweest

    brand op het ogenblik mandi en wel met als reden
    ik heb geen aanhangwagen en 2x enkele uren rijden met telkens 500 te halen zie ik niet zitten dus ik gezocht naar redelijke prijs en geleverd ook


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast za dec 12, 2009 6:10 am

    Mijn verbruik ligt op een 3300kg/jaar maar weet ondertussen dat dat verbruik kan zakken door over te schakelen op een andere pellet(meer warmte).Dus Mhr. Andre laat die zakskes maar komen, ik zal ze zeker testen Smile

    grtz.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast za dec 12, 2009 6:20 am

    Beste Maneschijn,

    In augustus schreef u dat we over 2 maand een pelletkachel zouden kunnen kopen voor minder dan €1000, weliswaar met maar 5 Kw vermogen. We zijn reeds december, is er reeds enige vooruitgang in die materie?
    U hebt trouwens ook nog niet echt geantwoord op de door mij toen gestelde vragen. Bij deze stel ik ze nog eens:

    Waar zou de fabriek komen?
    Welke houtsoorten zou u gebruiken om de pellets aan te maken?
    Zal het proces om pellets te maken op een milieuvriendelijke manier gebeuren?
    Hoe zal de levering gebeuren?
    2,27 € per zak is echt wel heel weinig?
    Zullen de pellets via tussenpersonen worden verkocht, of is het rechtstreeks aan uw bedrijf?
    Worden de pellets thuis geleverd of is het enkel afhalen?
    Over welk merk pelletkachel gaat het?

    Kunt u nu één en ander verduidelijken?

    Vgr,

    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gast za dec 12, 2009 10:05 am

    Hey Fleur,

    Ik voel het verschil aan den lijve, wel met een thermometer als belangrijkste instrument en verder kijk ik gewoon naar verschillen die klassiek zijn, snelheid van verbruik, veschil in as, roetaanslag, stof, grootte van de pellet, hardheid enz... Dan is er nog het prijsverschil, natuurlijk !
    Ik kan het debiet van mijn kachels ook per 5 procent aanpassen en daaraan zie ik ook veel. Hoe vlug ik een ruimte weer op vb 23 graden krijg nadat de kachel uit stond. Of hoe laag ik mijn debiet kan houden met een bepaalde pellet of pelletmengeling. Van de drie kachels is er wel maar 1 die continue brandt ( de andere af en toe een keertje). Ik zie wel duidelijk verschil tussen de drie omdat ze allemaal een andere schouw hebben en anders geprogrammeerd zijn. Niet te geloven hoe sommige pellets goed branden in de Neema en dan in de Kali's niet !
    Ik ben wel na al dat testen en pellets kopen in gans België (ik doe de baan en koop zo een beetje overal) meer en meer overtuigd dat dé ideale pellet niet bestaat. Het hangt véél te veel af van welke kachel je hebt, je schouw, de omgeving waar je woont, je huis enz...
    Voor mij is de ideale combinatie 50/50 epicea en hardhout maar ik ben overtuigd dat dat voor iemand anders misschien niet zo is. Ik ga zeker nog merken testen die op de markt komen, puur uit hobby. En misschien komt ooit nog de dag met een "aha-erlebnis" !
    Greetz

    Gesponsorde inhoud


    goedkopere pellets Empty Re: goedkopere pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 11:15 am