Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 17 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+11
ss
turkoois
erwin
michaelvandenberghe
Philip
pedro
biezoe
bogaerts
johanvl
steven
Uthrex
15 plaatsers

    ervaringen Clean Fire pellets


    pedro
    Admin


    Aantal berichten : 4749
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van pedro ma okt 25, 2010 8:38 pm

    Allez,ben blij dat mn info over de Gamma deze keer wel klopt geek
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast di okt 26, 2010 10:31 am

    Heerlijk forum! tof
    ss
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van pedro di nov 02, 2010 10:34 pm

    Heb je uw pellets al SS?Ik wacht nog altijd op een telefoontje van de Gamma!!!!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van erwin di nov 02, 2010 10:37 pm

    pedro,
    gamma heeft beleveringsproblemen heb ik gehoord,
    ik denk dat makro alle cleanfire opgekocht heeft affraid
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van pedro di nov 02, 2010 10:39 pm

    damn zeg,ze kunnen zorgen da ze dr rap binnenhebn Laughing ,en aan de prijs dak ze vorige keer heb gekocht santa


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van erwin di nov 02, 2010 10:41 pm

    ja die prijs blijft geldig,
    ze zullen er wel geraken cheers
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van pedro di nov 02, 2010 10:44 pm

    Heb ze besteld met mn bon van -21% é,daarmee dat ik zeker graag zou hebn wi!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 11:28 am

    Hoezo Pedro, heb je die nu nog niet??? De mijne waren vrijdag l.l. al bij Gamma Ronse en ik bestelde ze later dan jij!?
    Ik ben ze zondag 31 oktober gaan halen (op pallet) en toen ik thuiskwam bleken er maar 30 van de 35 te zijn, vlug boos telefoontje naar Gamma Ronse en ik kon de ontbrekende 5 zakjes ook gaan halen! Er is geen stockprobleem bij Gamma volgens mij...
    Ik heb ze wegens het zachte weer nog niet getest, zal voor volgende week zijn...
    Groeten,
    ss
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van pedro wo nov 03, 2010 11:47 am

    Idd SS,ik ben nog steeds in 'blijde' Evil or Very Mad verwachting.zal vandaag nog es proberen te bellen naar Gamma.

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 11:53 am

    ss schreef:Hoezo Pedro, heb je die nu nog niet??? De mijne waren vrijdag l.l. al bij Gamma Ronse en ik bestelde ze later dan jij!?
    Ik ben ze zondag 31 oktober gaan halen (op pallet) en toen ik thuiskwam bleken er maar 30 van de 35 te zijn, vlug boos telefoontje naar Gamma Ronse en ik kon de ontbrekende 5 zakjes ook gaan halen! Er is geen stockprobleem bij Gamma volgens mij...
    Ik heb ze wegens het zachte weer nog niet getest, zal voor volgende week zijn...
    Groeten,
    ss



    een geluk dat ze dit iedere keer geloven van u ss.
    normaal moet je alles tellen van zodra je de kassa voorbij bent,alles uit de verpakking halen en controleren.... wat?



    gr fleur
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van pedro wo nov 03, 2010 12:37 pm

    Pellets komen normaal gezien morgen toe in Ieper.... Laughing

    Tel jij alle zakken als ze geleverd worden Fleur Laughing ,dan heb je nog heel wa werk om alle zakken te verlegn bloot gat


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 12:43 pm

    pedro schreef:Pellets komen normaal gezien morgen toe in Ieper.... Laughing

    Tel jij alle zakken als ze geleverd worden Fleur Laughing ,dan heb je nog heel wa werk om alle zakken te verlegn bloot gat




    de BADGER zakken zijn gemakkelijk te tellen als ze per pallet geleverd worden pedro .en inderdaat dat doe ik ,want overal kan er gemist worden hè en ja ik voel je al komen...........als er teveel opliggen geef ik ze terug mee......... Rolling Eyes




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 1:23 pm

    De "GEILIGE" Fleur zullen we maar zeggen...
    lacher lacher blijven lachen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Problemen met CleanFire

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 1:51 pm

    Verleden zomer heb ik 2 paletten CleanFire bijgekocht.
    Ik had nog ongeveer 3/4 van een pallet in stock en ik heb die bovenaan op mijn nieuwe bestelling gelegd.
    Dit om FIFO een beetje te respecteren.

    Het is nu twee weken dat ik denk te zijn te begonnen met de pellets te verbruiken dat ik in Augustus 2010 heb besteld.
    Probleem is dat er veel korte tot hele korte pellets in de zakken zitten.
    Pellets die korter zijn dan 10mm.

    Nu heb ik hierdoor het volgende heel vervelende probleem.
    De kachel start om de 3 a 4 keer niet op. Dit omdat de kleine pellets het gat van de aansteekkaars verstoppen.
    Hierdoor is er geen luchtstroom en ontsteken de pellets niet omdat die gewoon niet in contact komen dat de hete lucht van de aansteekkaars.
    Ik heb nu een tussenoplossing gevonden.
    Ik gebruik aansteek lucifers voor de BBQ.
    Ze hebben een driehoek vorm en ik gebruikt er eentje en ik plaats die onder een hoek schuin voor het gat van de aansteekkaars.
    Zodoende vermijd ik dat er kleine pellets het gat verstoppen en zo blijft die vrij.
    Tot nu toe werkt het zonder problemen.

    Verleden week heb ik voor iets anders de leverancier van mijn kachel gebeld.
    Ik vertelde hem dat ik problemen had met CleanFire.
    Hij vertelde dat hij is gestopt met CleanFire te verkopen door hetzelfde probleem. Nu verkoopt hij een ander merk.
    Hij koopt de Pellets bij dezelfde leverancier als mijzelf.
    Morgen zal ik eens bellen om mijn probleem uit te leggen.
    Hopelijk worden mijn pellets vervangen.


    Laatst aangepast door hanstandt op zo jan 23, 2011 2:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 2:02 pm

    hanstandt schreef:Verleden zomer heb ik 2 paletten CleanFire bijgekocht.
    Ik had nog ongeveer 3/4 van een pallet in stock en ik heb die bovenaan op mijn nieuwe bestelling gelegd.
    Dit om FIFO een beetje te respecteren.

    Het is nu twee weken dat ik denk te zijn te begonnen met de pellets te verbruiken dat ik in Augustus 2010 heb besteld.
    Probleem is dat er veel korte tot hele korte pellets in de zakken zitten.
    Pellets die korter zijn dan 10mm.

    Nu heb ik hierdoor het volgende heel vervelende probleem.
    De kachel start om de 3 a 4 keer niet op. Dit omdat de kleine pellets het gat van de aansteekkaars verstoppen.
    Hierdoor is er geen luchtstroom en ontsteken de pellets niet omdat die gewoon niet in contact komen dat de hete lucht van de aansteekkaars.
    Ik heb nu een tussenoplossing gevonden.
    Ik gebruik aansteek lucifers voor de BBQ.
    Ze hebben een driehoek vorm en ik gebruikt er eentje en ik plaats die onder een hoek schuin voor het gat van de aansteekkaars.
    Zodoende vermijd ik dat er kleine pellets het gat verstoppen en zo blijft die vrij.
    Tot nu toe werkt het zonder problemen.

    Verleden week heb ik voor iets anders de leverancier van mijn kachel gebeld.
    Ik vertelde heb dat ik problemen had met CleanFire.
    Hij vertelde dat hij is gestopt met CleanFire door hetzelfde probleem. Nu verkoopt hij een ander merk.
    Hij koopt de Pellets bij dezelfde leverancier als ik.
    Morgen zal ik eens bellen om mijn probleem uit te leggen.
    Hopelijk worden mijn pellets vervangen.


    hanstandt

    zou je dit probleem niet kunnen oplossen door voor het gat van de gloeikaars een plaatje te plaatsen (shuin dan)waar meerdere gaatjes ingeboord zijn van 3-4mm zodat de kleine pellets nooit meer de opening kunnen belemmeren maar waar de warme luchtstroom kan doorstromen.


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 2:04 pm

    Heb ik ook al aan gedacht.
    Probleem is de hitte. Dat zal niet lang meegaan en ook volledig krom trekken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 2:07 pm

    hanstandt schreef:Heb ik ook al aan gedacht.
    Probleem is de hitte. Dat zal niet lang meegaan en ook volledig krom trekken.




    een stuk gietijzer of inox
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 2:11 pm

    Gietijzer zou moeten lukken. Maar waar haal ik dat nu?
    Inox trekt krom bij hitte en er ontstaat ook corrosie. Dus, zal niet lang meegaan.

    Bij navraag ben ik niet de enige met problemen met CleanFire.
    Is dit nu een slechte productie geweest? Ik weet het niet.
    Het beste is het probleem aanpakken bij de oorzaak. En dat zijn de Pellets.


    Laatst aangepast door hanstandt op zo jan 23, 2011 2:20 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 2:19 pm

    hanstandt schreef:Gietijzer zou moeten lukken. Maar waar haal ik dat nu?
    Inox trekt krom bij hitte er onstaat ook corrosie. Dus, zal niet lang meegaan.



    ik haal alles bij een schroothandelaar ,vb van een oude kachel ,er is altijd iets te vinden en nog gratis ook ,mijn oud ijzer doe ik dan ook tevens mee.
    maar een stuk inox moet zeker ook lukken ,is een taaie legering maar dan moet je wel iets van dikte hebben......een oude inox kookpot vb
    trek maar jou werkjas aan hanstand



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 2:22 pm

    Fleur,
    Ik denk dat ik nog wat zal wachten om te starten met boren in de branderpot.
    Maandag bel ik naar GF+ Pellets. Hij is een heel eerlijke man en ik ben zeker dat hij mij zal helpen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 2:29 pm

    hanstandt schreef:Fleur,
    Ik denk dat ik nog wat zal wachten om te starten met boren in de branderpot.
    Maandag bel ik naar GF+ Pellets. Hij is een heel eerlijke man en ik ben zeker dat hij mij zal helpen.




    ik bedoelde hier niet dat er moest geboord worden in de branderpot hè.
    mijn idee is een hulpstuk voor het geval je te kleine pellts heb gekocht die de gloeikaars belemmeren zoals in jou topic-uitleg.


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 2:37 pm

    Ik zal er eens volgende week over nadenken, heb al een klein idee.
    Zal een stukje laten maken door een vriend.
    Ik zal de gaatjes in de brandpot gebruiken om het stukje vast te zetten.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van erwin zo jan 23, 2011 3:01 pm

    hanstandt schreef:Ik zal er eens volgende week over nadenken, heb al een klein idee.
    Zal een stukje laten maken door een vriend.
    Ik zal de gaatjes in de brandpot gebruiken om het stukje vast te zetten.

    ik zou de gaatjes van het korfje vrij laten anders word je verbranding slechter

    eventueel een stuk laten maken dat er spannend inzit zonder bevestiging


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van turkoois zo jan 23, 2011 4:23 pm


    Als er pellets voor je gloeikaars liggen dan zullen ze toch snel moeten kunnen ontbranden, want door de andere gaatjes rondom moet er toch wel voldoende zuurstof bij de te ontbranden pellets kunne komen? Of zie ik dat verkeerd?
    Ik heb ook erg korte pellets (premium van GPP) maar heb nergens last van. Hier zitten toch ook heel veel pellets van een halve cm. bij.

    MvG, Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van turkoois zo jan 23, 2011 4:34 pm

    Heb je al geprobeerd om de rookgas toevoer te verhogen, of zelfs te verlagen om een betere ontbranding te krijgen?

    Ik heb zelf ook meegemaakt dat mijn kachel een error gaf (no ignition) en de pellets niet tot ontbranding kreeg. Het was waarschijnlijk een combinatie van twee factoren.
    Mijn luchttoevoer stond te hoog, waardoor de pellets die voor de gloeikaars lagen te snel wegbrandde. Het leek wel of ze bijna uitgeblazen werden. Hierdoor lagen er heel snel te weinig pellets voor de gloeikaars om ze tot ontbranding te krijgen. Hierdoor moest ik de pellettoevoer tijdens het opstarten verhogen, waardoor de kachel wel opstartte. Ik heb de luchttoevoer een klein beetje omlaag gezet en het probleem was toen weer helemaal opgelost.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van steven zo jan 23, 2011 5:21 pm

    het is een probleem dat soms voor komt. teveel pellets die op te korte tijd in het korfje vallen waardoor je geen ontbranding kan krijgen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 2:33 pm