Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 48 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 48 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    reukhinder MCZ nova polar multiair

    Anonymous
    Gast
    Gast


    reukhinder MCZ nova polar multiair Empty reukhinder MCZ nova polar multiair

    Bericht van Gast do nov 05, 2009 11:26 am

    Hallo,
    Ik ben in het bezit van een mcz nova polar multiair pelletkachel van mcz en daar ik electrotechieker ben zou ik graag de installateurshandleiding en de technische instellingen kennen van mijn kachel,kan mij er iemand aan helpen,veel dank bij voorbaat
    Ik heb na 30' goed branden iriterende reukhinder,pakt op de adem en de keel en ik krijg lichte hoofdpijn,alles nagezien,brandt perfekt schone gele vlam ,allutech wand is schoon wit,kan het zijn dat het aan de afvoergassen ligt,buizen naar schouw niet dicht?gebruik uitsluitend din+pellets.graag advies.
    Mvg,
    andréas Bonné
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    reukhinder MCZ nova polar multiair Empty Re: reukhinder MCZ nova polar multiair

    Bericht van Gast do nov 05, 2009 11:58 am

    Indien het een nieuwe kachel betreft die pas wordt heetgestookt dan zou dat kunnen normaal zijn. In sommige handleidingen staat dan ... open deuren en vensters !!!
    Het mag echter niet elke keer terugkomen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    reukhinder MCZ nova polar multiair Empty Re: reukhinder MCZ nova polar multiair

    Bericht van pedro do nov 05, 2009 1:56 pm

    Jacko,
    als het,zoals hobbymachine het zegt,een nieuwe kachel betreft dan mag dit als 'normaal' beschouwd worden.Ik herinner me nog goed dat we de eerste 2dagen ook met een rare geur zaten en ook hoofdpijn hadden.Sommige kachels worden voor verkoop schoongebrand.Na een paar dagen zullen alle ongemakken wel verdwenen zijn hoor!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    reukhinder MCZ nova polar multiair Empty Re: reukhinder MCZ nova polar multiair

    Bericht van steven do nov 05, 2009 1:59 pm

    Jacko2005,

    Misschien eens bij de handleidingen kijken, hier op het forum?

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    De gebruikershandleiding staat er tussen en ook de servicehandleiding die je zoekt.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    reukhinder MCZ nova polar multiair Empty Re: reukhinder MCZ nova polar multiair

    Bericht van Gast do nov 05, 2009 6:24 pm

    @ jacko2005

    Ik hb ook een MCZ en die reukhinder mag maar een dag of 3 duren , dat wil zeggen dat de verf aan het uitharden is. Er wordt daar wel over gesproken in de handleiding !!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    reukhinder MCZ nova polar multiair Empty Re: reukhinder MCZ nova polar multiair

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 7:45 pm

    Kijk eens achter de kachel naar té stuk of onderkant deksel vast zit en of er een stop langs onder is geplaatst,ik had hetzelfde probleem.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    reukhinder MCZ nova polar multiair Empty Re: reukhinder MCZ nova polar multiair

    Bericht van Philip do dec 03, 2009 8:23 pm

    nieuwe kachel en zoals je zegt na 30´ dus ik denk 30 minuten
    dan worden de verf (dan warmt de kachel pas goed op zeg word heet) en bakt de verf in en verbranden allerlei restanten van vetten en olien
    dus kan je ff last van hebben , ik was er op 1 dag vanaf en stond mooi in de handleiding en de instalateur vermelde het nog ff ook


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  

    Gesponsorde inhoud


    reukhinder MCZ nova polar multiair Empty Re: reukhinder MCZ nova polar multiair

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 6:04 am