Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 70 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 68 gasten

dirk deboeuf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+57
Mauritsius
atlasgust
grossard.rob
ponneke
speedy
bart b
evert.clonen
ppeterke
egno
ivanhoed
Min esse
weske32v
lieke
nick1
Luc B
antonio1980
willy1100
cuypersmarc
jan 49
maestro
Dave G.
wakuwaku
PVS
paularis
Peerke
mantas
rotjer
pedro
ben-revo
Daniel00
zoom
krusty
dxnature
MCZ SUITE AIR
Pcorsa
Fleur
korando
shadow10
ss
rika1967
flair
Ikzelf
stefke
erwin
knoepken
kempenaar
Jef
Philip
krista
Uthrex
Geert
Block
player
johanvl
Annejanne
steven
niel
61 plaatsers

    Ervaringen Green Energy pellets


    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast zo jan 10, 2010 11:33 am

    Ik heb gisteren mijn nieuwe lading van 1 ton Green energy zakjes van 15kg. geleverd gekregen, via de Groene Kachel in Zolder.

    Hoewel ik nog een 20tal zakjes oude liggen had, heb ik even een nieuwe zak geprobeerd uit nieuwsgierigheid.

    Resultaat: Ze zien er juist hetzelfde uit, ook van kleur als mijn vorige en branden t even goed, geen aanslag op het ruitje of niks.

    Dus, bij mij geen enkel probleem tot nu toe.

    Groetjes Katja tof
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast zo jan 10, 2010 11:05 pm

    heb die gr energy ook al geprobeerd k vind dat het ruitje iets vettiger is dan bv bij mandi of
    badger maar heb wel steeds een vervelende koek in mijn potje (zou dit niet door lijm komen ),een koek is volgens mij dat het niet de beste pellets zijn vroeger had je dat bij kolen ook en men noemde dat toen syntels

    groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 12:47 pm

    Pauly,
    bewust lijm gaan gebruiken in het product zullen ze wel niet doen. Maar als ze zelf een slecht product geleverd krijgen is het natuurlijk prijs want blijkbaar doen ze niet genoeg kontrole, omdat
    je hier toch regelmatig leest dat er mensen zijn die een slechte partij hebben gehad.

    Ik betaal liever iets meer als ze een konstante kwaliteit leveren. Het wordt misschien eens tijd dat ze zichzelf andere normen opleggen om tot een hoger kwaliteitsproduct te komen.

    gr spartherm,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 2:17 pm

    paul,


    Koek in de vuurkorf heeft niet altijd met slechte pellets te maken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 2:33 pm

    Drieske schreef:paul,


    Koek in de vuurkorf heeft niet altijd met slechte pellets te maken.


    Heeft het dan met de hardheid van de pellets te maken? of ligt het aan de instellingen??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 2:40 pm

    hallo

    aan wat ligt het dan sommige gaan perfect en dan een enkeling niets dan miserie twijfel toch sterk dat dat de instellingen zijn .Stook je in een houtkachel met bv berkenhout dan wordt de ruit ook vlugger vuil .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 2:54 pm

    Boer,

    Het kan inderdaad aan de hardheid van de pellets liggen en bijgevolg aan de instellingen.
    Den heeft minder zuurstof nodig dan bv hardhout.

    Pauly,

    Als je van badger overschakelt naar green energy ( dit zijn volgens mij hardhoudpellets) dan moet je de instellinngen van de kachel aanpassen (tenzij je een zelfregelende kachel hebt).Extractiemotor eens verhogen en kijken of dit verbetering geeft.

    Het kan ook aan het hout zelf liggen ook , in welke bodem de bomen gestaan hebben, er zijn zoveel mogelijkheden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 6:35 pm

    pauly schreef:heb die gr energy ook al geprobeerd k vind dat het ruitje iets vettiger is dan bv bij mandi of
    badger maar heb wel steeds een vervelende koek in mijn potje (zou dit niet door lijm komen ),een koek is volgens mij dat het niet de beste pellets zijn vroeger had je dat bij kolen ook en men noemde dat toen syntels

    groetjes




    pauly

    ik vraag mij af als er een koek zich vormt in de brandpot of die kachel dan wel nog voldoende vlam geeft en warmte?
    of zou die koek maar tot stand komen bij het afkoelen van de kachel?







    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 7:17 pm

    pauly

    ik vraag mij af als er een koek zich vormt in de brandpot of die kachel dan wel nog voldoende vlam geeft en warmte?
    of zou die koek maar tot stand komen bij het afkoelen van de kachel?







    gr fleur[/quote]


    Dat is een zeer goeie opmerking Fleur , ik heb me dat ook al afgevraagd en eens bekeken en ik denk dat bij mij de kachel bij het afleggen zicht te snel wil afkoelen ( gaat maximaal blazen om zijn warmte zo snel mogelijk af te staan) waardoor de pellets niet te tijd krijgen om mooi op te branden ( vooral op een hoger vermogen omdat er dan nog meer in de korf liggen).Het zou beter zijn moest de kachel bij het stilleggen gewoon op zijn huidige instellingen de kachel laat leegbranden , allé dat denk ik toch .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 7:43 pm

    is misschien een vraag voor kuurne of onze lieve ann als ze een bezoek brengt aan fabriek study




    gr fleur
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van steven ma jan 11, 2010 7:52 pm

    in Kuurne gaan ze wel een antwoord geven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 8:11 pm

    Gaan het nu om deze pellets?
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Want deze worden namelijk niet van hout gemaakt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 8:23 pm

    Bij ons vormt de koek zich tijdens het branden bij gevolg branden de pellets niet goed op en krijgt de vuurkorf te veel pellets zodat die dreigt over te lopen, de kachel zachter zetten is dan de oplossing.

    Groetjes
    NIcole
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 8:29 pm

    black schreef:Gaan het nu om deze pellets?
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Want deze worden namelijk niet van hout gemaakt.





    geen wonder ,vandaar die rookontwikkeling
    en ik die dacht met al die normen dat die uitsluitend uit zaagsel werden gestampt



    boer,jij bent toch toevallig geen boer die dat stro levert zeker ??? lol!




    gr fleur
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Uthrex ma jan 11, 2010 9:11 pm

    Het zijn niet de Boes pellets. Want ik krijg ze in plastic zakken en niet in jute zakken.
    Ik zie trouwens niet in waarom stro pellets slechter zouden zijn. Ik ben alleszins bereid ze te proberen, moesten ze hier in de buurt beschikbaar zijn.

    Mvg,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 9:28 pm

    in nederland is er blijkbaar geen din norm voor pellets

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]




    gr fleur
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Uthrex ma jan 11, 2010 9:38 pm

    fleur schreef:in nederland is er blijkbaar geen din norm voor pellets
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    gr fleur

    In België is er ook geen DIN norm voor pellets. DIN is van Duitsland. NEN is van Holland. Frankrijk ontglipt me even...

    Mvg,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 10:11 pm

    uthrex

    op de brochure van de pellets die ik brand staat nochthans GECERTIFIEERD DIN plus
    en dit is een belgisch product
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 10:40 pm

    neen de koek is er al aanwezig als ze nog brand je ziet dat ook aan de vlam deze is dat heel anders (moet de kachel laten uitgaan en kuisen) en nb dit is een serieuse koek zeker een dikte van een cm of twee drie

    gr p
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Jef ma jan 11, 2010 11:33 pm

    Met die makro pellets die ik verleden week meebracht krijg ik ook een soort koek in mijn vuurkorfje je kan dit wel verwijderen met een plamuurmesje maar dit geeft toch weer extra werk ook de assen zijn donker van kleur terwijl de pellets lichter van kleur zijn dan deze van groen kachel.
    Branden doen ze wel goed en warmte geven ze ook voldoende.
    Vandaag terug mijn nieuwe vooraad van groen kachel geprobeerd en deze branden weer net zo goed als mijn vorige lading en met deze hoef ik nooit mijn vuurkorfje schoon te schrapen even met de stofzuiger er door en alles is weer netjes dus voor mij blijven deze de beste ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 12:15 am

    Ik heb met de mijne van de groene kachel ook nog nooit koek in het vuurkorfje gehad, niet met de oude lading, en ook niet met die nieuwe levering van vorige zaterdag. Mijn kachel en mijn ruitje blijven echt goed zuiver.Gewoon zoals Jef zegt, ff stofzuigen en klaar.

    Greetz Katja
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 7:45 am

    Heb nu ook geen problemen meer mee ze branden weer goed.
    Heb vernomen van iamand dat het zou kunnen dat de vochtigheid van de pellets iets hoger is.
    Dan kan men een koek in je korfje krijgen.
    ik heb er nu lekker warm mee.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 12:23 pm

    Vochtigheid is onwaarschijnlijk

    Mijn pellets van green enery liggen tegen een radiator in een droge plaats
    tussen haakjes zo te zien wordt er reclame gemaakt over groene kachel,krijg je dan bepaalde
    korting ? Dan wil ik dit ook wel eens doen want ik sprak van green energy pellets.

    Grtz

    Paul
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 4:18 pm

    Uthrex schreef:Het zijn niet de Boes pellets. Want ik krijg ze in plastic zakken en niet in jute zakken.
    Ik zie trouwens niet in waarom stro pellets slechter zouden zijn. Ik ben alleszins bereid ze te proberen, moesten ze hier in de buurt beschikbaar zijn.

    Mvg,
    Uthrex

    Is er niemand van onze Nederlandse forumrakkers die eens een bezoekje kan brengen aan Boes en ons op de hoogte houd
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 4:55 pm

    pauly schreef:Vochtigheid is onwaarschijnlijk

    Mijn pellets van green enery liggen tegen een radiator in een droge plaats
    tussen haakjes zo te zien wordt er reclame gemaakt over groene kachel,krijg je dan bepaalde
    korting ? Dan wil ik dit ook wel eens doen want ik sprak van green energy pellets.

    Grtz

    Paul


    pauly,

    Ik denk dat men het vochtgehalte van de pellet zef bedoelt, als deze bij productie te hoog was kan je ook een probleem van koekvorming hebben.Je zou eens het vochtgehalte van de pellets ergens moeten laten meten.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Jef di jan 12, 2010 5:04 pm

    pauly schreef:Vochtigheid is onwaarschijnlijk

    Mijn pellets van green enery liggen tegen een radiator in een droge plaats
    tussen haakjes zo te zien wordt er reclame gemaakt over groene kachel,krijg je dan bepaalde
    korting ? Dan wil ik dit ook wel eens doen want ik sprak van green energy pellets.

    Grtz

    Paul


    Het is zeker niet mijn bedoeling als ik over de kwaliteit van het 1 of het ander schrijf dat ik daarmee reclame wil maken.
    Korting krijg ik er zeker niet mee en hoeft voor mij ook niet.
    En als ik praat over"pellets van groen kachel"dan bedoel ik daarmee green energy pellets wat eigenlijk niet eens een merknaam is volgens mij want dit slaat alleen op groene energie.
    Ik denk toch dat dit de sterkte is van een forum om je ervaringen mee te delen aan andere forum lezers en als iemand hier reclame in ziet dat iemand iets goed vindt dan word er volgens mij veel reclame gemaakt hier en elders op forums. pelletforum


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 8:04 pm