Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 50 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 50 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+47
MARC HAELMAN
Mauritsius
droned
Soul
opajust
Luc Peeters
wvema
eura
marc1955
Toon-Viviana
don diego
rudy.devroey
Toon
vinnus1
willy1100
piet
alainvanackere
Annejanne
pellbox
Sele
harrielok
egno
ponneke
JotieVC
Johnny Derveaux
Ikzelf
redcap
grossard.rob
Greenhorn
MCZ SUITE AIR
krusty
colleken
Keteltje
Geert
nick1
Fleur
Hans52
turkoois
francky
ss
martindesplenter
peter van den Branden
player
kempenaar
pedro
steven
Jef
51 plaatsers

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel


    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 4411
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van krusty do apr 18, 2013 2:04 pm

    Awel Colleken dat is nu een van die brieven waar ik de pest aan heb !( heb er ook één gekregen)

    In de winter moet je 3 keer bellen voor ze komen !
    En in de zomer komen ze het u zelf vragen of ze nie mogen komen!!De wereld op zijn kop !
    Bij mij moeten ze niet komen ......in het slechtste geval alleen voor herstelling!

    De consument (werkmens ) is toch een goei melkkoe hé ???

    140 € voor een jaarlijks onderhoud en 60€ per werkuur ..........GELDWOLVEN !


    Vandaag 23.600 branduren

    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van colleken do apr 18, 2013 3:32 pm

    @ krusty : We zijn van plan om dat maar 1 keer te laten doen , dan kunnen we zien wat er allemaal moet gebeuren , want we hebben daar geen flauw benul van .(Of het moet zijn dat er iemand uit de streek ons dat eens wil komen tonen ) Laughing
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin do apr 18, 2013 3:34 pm

    krusty ging daar binnenkort een filmpje van maken...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van krusty do apr 18, 2013 3:36 pm

    Het stookseizoen is bijlange nog niet gedaan !!

    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van krusty do apr 18, 2013 3:45 pm

    Is uw kachel nog in garantie , zo ja laat PdS het dan maar doen!

    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van colleken do apr 18, 2013 4:24 pm

    De kachel is pas van november 2012 . Dus zal ik het best deze keer door de verkoper laten doen.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van krusty do apr 18, 2013 4:36 pm

    En goed de oogjes opendoen als PdS bezig is!!

    Hou het netjes en fijn, uw pelletkachel zal er u dankbaar voor zijn lol!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin do apr 18, 2013 6:51 pm

    om in het achterhoofd te houden: als de woning ouder is dan 5j, dan is het 6% BTW tarief eveneens geldig op onderhoud/herstellingen, idem als bij de plaatsing.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast do apr 18, 2013 8:39 pm

    @krusty : 140 EUR voor een onderhoud blijkt wel de prijs te zijn.

    Je moet alles rekenen (vrachtwagen, verplaatsing, materiaal, werkuren, winst, BTW). Ik weet dat ge voor de goedkoop misschien beter ergens naar het Oosten gaat. Maar het zal daar eerder stofZUIGEN zijn dan iets anders
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van krusty do apr 18, 2013 9:22 pm

    En volgend jaar 180 € zeker ???

    En dan maar schermen met holle nietszeggende slogans als ""Stook op pellets en bespaar 60% op uw energiekosten.""

    Ik heb het geluk op 5 jaar ,1 groot onderhoud laten doen en de andere 4 zelf gedaan EN beter en verder geen enkele reparatie!!!

    Want een kachel stofzuigen terwijl hij nog in de living staat is maar HALF gekuist maar kost wel het volle pond namelijk 140€ .
    Wat of waar is de winst van de mensen die elk jaar 2 x de installateur moeten laten komen ( 1x voor onderhoud en 1x voor een herstelling)

    In uw opsomming van (vrachtwagen ......tot BTW!) ontbreekt nog iets ...uw WC papier!

    Kom mij niet vertellen dat ,dit eerlijk uwen boterham verdienen is .
    Dat is meer een graaicultuur!...nooit genoeg...altijd meer !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast do apr 18, 2013 9:30 pm

    het gaat hier zeker niet over mijnen boterham, want ik verkoop geen kachels en ik reinig geen kachel, noch doe ik onderhoud.
    Maar wel weet ik alle kosten van werkzaamheden in het juiste vakje te plaasten omdat we in hetzelfde landje wonen.

    Dus mensen voor geldwolven uitmaken, is heel kort door de bocht.

    Het is weliswaar heel gemakkelijk iets af te breken in plaats van een alternatief aan te bieden. In jouw plaats zou ik een bedrijf oprichten die kachels gaat onderhouden voor pakweg 75 EUR, want dan maak je blijkbaar toch nog een pak winst. Ik betwijfel of ik jou dan in het staatsblad nog zal terugvinden binnen 6 jaar.

    Soms moet men in het hier en nu leven ondanks al uw frustraties die u in uw leven hebt bijeen vergaard

    En als ge het brood van 1.80 EUR niet lust omdat het te duur is, koop er dan één die goedkoper is zonder de andere bakker af te breken.

    en wat uw wc-papier betreft : ondernemingen worden geacht aparte toiletten voor mannen en vrouwen te hebben. Deze moeten uiteraard ook voorzien zijn met wc-papier. Of moeten die mannen hun werkvolk naar huis sturen om hun **** af te kuisen?
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van krusty do apr 18, 2013 9:48 pm

    Nog een voorbeeld :

    Een factuurken vragen na groot onderhoud is meestal teveel gevraagd!
    Zonder factuurken is het nettowinst....BTW in?

    Mij geen smoelen leren trekken hé!

    En als ze dan nog van den eerste keer hun werk goed deden, MAAR soms lijkt het er op dat ze vrijwillig iets verkeerd doen om nog een paar keer kunnen terug te komen met telkenmale ....kassa..kassa!
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van nick1 vr apr 19, 2013 7:12 am

    Gelukkig zijn er ook nog vakmensen die hun job wel ter harte nemen (ik ken er zo toch nog enkele).

    Hoewel ik zelf mijn onderhoud doe lijkt me 140 euro voor een serieus, met de nadruk op SERIEUS, uitgevoerde grote beurt niet overdreven. Als je het goed wil doen ben je toch snel enkele uren bezig en logistiek materiaal moet toch ook aangekocht en ergens verrekend worden.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr apr 19, 2013 8:21 am

    ik dacht dat ze ook met een wet bezig waren die een start maximumprijs bevat voor het onderhoud van een verwarmingsinstallatie?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr apr 19, 2013 8:46 am

    Hier onlangs gereserveerd voor een eerste onderhoudsbeurt. Ze werken per regio, van mei tot augustus. Kost 120 euro. Ik laat ze de eerste keer het onderhoud doen en bekijk ik het goed, de volgende jaren zal ik het zelf doen. Heb zelf compressor, transportmiddelen om de kachel buiten te zetten...
    MCZ SUITE AIR
    MCZ SUITE AIR
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Leeftijd : 62
    Registration date : 17-05-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van MCZ SUITE AIR vr apr 19, 2013 9:59 am

    Ik vind dit toch een schandalige prijs.
    Dat is geld wat zeer snel verdient is.
    Ga het ook 1 maal laten doen en dan doe ik het zelf.
    Is snel verdient ook al werk ik er 3 uur aan.


    _________________
    MCZ SUITE AIR  pelletje
    fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
    green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Greenhorn vr apr 19, 2013 10:42 am

    Heb ook gereserveerd voor mijn 1ste onderhoud aan 120 €. Ondertussen zelf al twee maal "700kg onderhoud" gedaan.Eens kijken wat die mannen meer zullen doen aan onderhoud voor hun 120 €. Maar ja om geen moeilijkheden te hebben bij eventueel garantiegeval toch maar onderhoud laten uitvoeren .Heb wel veel vertrouwen in Avantis.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Fleur vr apr 19, 2013 12:11 pm

    de vraag is ;wat is de service tegenover de factuur
    wordt de kachel HELEMAAL gekuist.
    wordt de uitlaat tot boven gekuist.
    wordt de kachel terug opgestart en fijn afgeregeld.
    wordt alles proper opgekuist na het verlaten van de woning
    wordt een attest afgeleverd
    zit de btw in de faktuur inbegrepen

    dan vindt ik 150 euro een eerlijke prijs


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr apr 19, 2013 12:50 pm

    Om verder te gaan in deze verhitte discussie...
    Wij stoken ongeveer een dikke 12 ton per jaar. (enige verwarming geen isolatie, grote ruimte)
    Door die hoeveelheid zijn wij genoodzaakt om ons vuur rond de 3-4 weken deftig te reinigen.
    Factuurbedrag 150-180 euro + BTW! (voor max 1.5 uur).

    Wil wel het zonlicht voor iedereen laten schijnen, maar mocht het nu nog goed gedaan zijn cava.
    Maar dat is het geval niet. probleem maar zelf verholpen.

    Het spijt me om te zeggen, maar voor vele kachelverkopers en ik werp GEEN STEEN naar alle verkopers!
    zijn niet in staat om een dienst naverkoop te regelen!
    Er is een spreekwoord dat zegt; schoenmaker blijf bij jouw leest!
    iemand die altijd houtkachels, allesbranders, kolenkachels heeft verkocht, daarvan zijn er verschillende bij die beter geen pelletkachels verkopen. Beter blijven bij hetgeen je kent! verkopen en beloven is makkelijk, problemen oplossen zonder kennis lukt niet!

    Nogmaals niet alle kachelverkopers zijn cowboys!! zonder hen zouden wij ook geen pellets kunnen verkopen, maar als je gaat leveren horen en zien we toch de zotste dingen.

    onlangs pellets gaan leveren bij iemand. die vroeg me hoe ze de kachel moest aanzetten, en waar de pellets indoen?????? WOOW nieuwe kachel, 1 dag oud en dit niet weten??
    probleem vlug opgelost. Kachel kon niet branden omdat de pellets op waren. en dekselopening zat volledig onder schouwmantel! Verkoper heeft ter plaatse ruimte komen opmeten. Kan die dan niet zeggen dat het zo niet lukt??
    kachelplaatser was in onderaanneming. Bij wie ga je je nood dan klagen. De ene verkocht enkel de ander kwam enkel plaatsen. mooie service!
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van krusty vr apr 19, 2013 2:31 pm

    En laat het nou net die categorie zijn waar mijn bloeddruk van stijgt.
    Een hele grote categorie zelfs, de forums staan er vol van.
    Fotos en voorbeelden genoeg van hoe het niet moet!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr apr 19, 2013 3:14 pm

    Ik heb dit topic vanaf het begin aandachtig doorgelezen en dan valt op dat de klanttevredenheid over het algemeen laag is. Er wordt hier en daar veel gerekend voor matige prestaties, gelukkig zijn er ook verkopers/installateurs die voor een schappelijk bedrag goed presteren en die dat zelfs in dit topic uit de doeken doen.

    100,=€ voor een beurt waarbij de kachel buiten geheel wordt schoongemaakt, uitgeblazen met perslucht, schouw gekuist is alleszins redelijk te noemen denk ik (zie bericht 22 van dit topic). Blijkbaar staat bij sommige bedrijven klantvriendelijkheid en servicedenken wel in het woordenboek en hanteren andere bedrijven slechts grootboeken en balansen.

    Een tevreden klant komt terug en een ontevreden klant neemt niet eens afscheid.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Fleur vr apr 19, 2013 6:32 pm

    dick
    100 euro in 2010
    we zijn 3 jaar verder en den euro is niets meer waard.
    zou het bij peter nog altijd die prijs zijn (voor ZIJN klanten)??we gaan t hem eens vragen


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr apr 19, 2013 6:42 pm

    Peter is on-line en kan dus reageren. Gaat mij om het principe van gedegen vakwerk met een eerlijk en terecht prijskaartje of een veredelde zuigbeurt voor veel geld.
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van peter van den Branden vr apr 19, 2013 6:51 pm

    Bij ons 110 euro
    ook voor onze klanten aan zee of in Limburg
    Is voor ons toch +-100 km rijden
    Komen met 2 man: iemand de kachel buiten uitblazen enz en de andere de schouw
    kachel wordt ook terug aangestoken en afgeregeld

    dus spreek niet van bedriegers,dieven,en zelfstandigen die rijk worden op de rug van de "gewone werkmens"

    Wij versturen jaarlijks zo'n 1500 brieven voor onderhoud en een kleine 400 man reageert daarop , foei foei
    Wij ondervinden dat wie zijn onderhoud laat doen (of zelf goed doet) in de winter geen problemen heeft

    t'zijn altijd dezelfde die in de winter problemen hebben en dan kan je ook naar de kust of de limburg rijden
    en de kachel buiten kuisen bij -5 tot-10° en die reclameren dan dat je daarvoor 150 euro telt(buiten seizoen)

    een gans epistel om maar te zeggen dat onderhoud nodig is en dat niet alle kachelverkopers dieven zijn

    voila dat moest er eens uit!!!!!
    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr apr 19, 2013 7:01 pm

    Bij ons 110 euro
    Dat is dus een prijsstijging van 3,33€ per jaar, daar kunnen we oud mee worden denk ik. Verder een duidelijk verhaal en een goed voorbeeld van hoe het kan en zou moeten zijn.

    Ik denk dat de kritiek en de verontwaardiging u zeker niet betreffen maar een andere categorie.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van grossard.rob vr apr 19, 2013 9:56 pm

    @ Peter van den branden en co.

    Ikzelf betaalde de eerste maal 150€ voor een groot onderhoud bij een andere verkoper dan de installateur van mijn kachel.
    Was ook iemand met 30 jaar ervaring in hout en kolenkachels (en mooipraterij) totdat hij pelletkachels begon te verkopen.
    Na een redelijk verhitte discussie over een technieker gezocht voor edilkamin moon... vond ik dan toch iemand met kennis van zaken.

    en om daarbij de redenering van Fleur te volgen:

    Dit gebeurde er door de laatste, met veel uitleg om zelf aan de slag te gaan.

    .Schouw en t-pot en verbindingen naar de kachel gekuist.
    .Kachel afgekoppeld en naar buiten verhuist
    .pelletbak leeggehaald en schoongemaakt,
    .wormwiel losgekoppeld
    .de kachel HELEMAAL gekuist.
    .de uitlaat tot boven gekuist.
    .de kachel terug opgestart en fijn afgeregeld. (met serieus verbruik en warmteverschil)
    .alles proper opgekuist na het verlaten van de woning.

    Had daarbij niet het gevoel van in't zak gezet te worden.

    Alleen bij diegene die me eerst !225€ affraid wou aanrekenen en waarbij ik zeker moest meehelpen.

    Met vriendelijke groeten,
    Grossard Rob



    Laatst aangepast door erwin op vr apr 19, 2013 10:05 pm; in totaal 2 keer bewerkt

    Gesponsorde inhoud


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 4 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 3:31 am