Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Flamingo, korando


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    verschil van pellets

    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil van pellets Empty verschil van pellets

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 2:19 pm

    Ik heb altijd al met german pellets verwarmd. Dit jaar is de kleur van de pellets donkerder geworden. Ik heb de indruk dat ze nu meer stof afgeven. Heeft hier nog iemand ervaring mee. Question
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 3:48 pm

    Hoi,

    We gebruiken ook German pellets momenteel.
    Na 2 dagen verwarmen (ong. 13u per dag) zit er in de aslade van onze kachel ongeveer 2 à 3 handvol as.
    Op de bodem van de brandkorf zit dan een askoekje dat makkelijk te verwijderen is met een stofzuiger.
    De zakken zelf bevatten geen stof.

    Groetjes,
    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 5:14 pm

    Beste,

    In iedere levering pellets kan wel wat verschil zijn, de pellets worden wel gecontroleerd maar de samenstelling is nooit 100% dezelfde. Dit is dus heel normaal en het is een beetje afhankelijk van de gebruikte houtsoorten en hardheid van persen dat je stof afhangt.

    Groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 6:21 pm

    hallo,


    heeft het ook niet te maken met datum van produktie? zowel hout als houtstof gaan toch verkleuren (verdonkeren)met tijd.


    Gato negro
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Geert do dec 03, 2009 6:33 pm

    ik gebruik ook german pellets, na één week zit de asbak half vol,
    de ruit is na één week een beetje wazig, ben r heel tevreden over


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Philip do dec 03, 2009 6:44 pm

    gato negro schreef:hallo,


    heeft het ook niet te maken met datum van produktie? zowel hout als houtstof gaan toch verkleuren (verdonkeren)met tijd.


    Gato negro
    mischien wel
    maar het is eerder het gebruik van de grondstof naaldbomen tegenover de fruitbomen heeft een kleurverschil


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 6:45 pm

    Geert schreef:ik gebruik ook german pellets, na één week zit de asbak half vol,
    de ruit is na één week een beetje wazig, ben r heel tevreden over

    Een beetje wazig na één week? Ik moet die iedere dag kuisen anders zie je er niets meer door. Wat kan ik hieraan eigenlijk doen?

    Cantodea
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Philip do dec 03, 2009 6:46 pm

    cantodea
    na een week zie ik ook nie echt veel meer door vensterken zelle ^^

    doch een 2 a 3 tal dagen, valt te bekijken hoeveel de kachel op eco brand hoe meer eco hoe zwarte het raampje ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Geert do dec 03, 2009 7:04 pm

    Philip en Cantodea, weet het ook niet hoe dat komt, hangt misschien aan de kachel, heb wel een lipje op de brandkorf staan dat houdt misschien het vuur van het raam af, heb er anders ook geen uitleg voor

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 7:13 pm

    Cantodea , heeft volgens mij te maken met verschillende factoren zoals de schouw waarop de kachel is aangesloten , de kachel zelf , en last but not least , hoe hard of zacht de extractiemotor staat.Hoe harder de extractie , hoe minder snel je ruit vuil wordt, helaas ook hoe meer warmte je door de schouw jaagt.'t Is een beetje kiezen tussen meer warmte of propere ruit.ik kies voor het eerste , 1 maal per dag open ik de kachel terwijl hij in ecostand brand , ff met de verfborstel erover en venster is weer proper (15 seconden werk).Op een ander forum heb ik ergens gelezen dat een bestaande schouw die te sterk trekt een oorzaak kan zijn , met een trekregelaar op de schouw zou dit veel beter zijn. 'k zal het laten weten als dit zo is want ik ga zo'n potten op de schouw zetten (als't eens stopt met regenen tenminste )
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 8:16 pm

    Drieske schreef:Cantodea , heeft volgens mij te maken met verschillende factoren zoals de schouw waarop de kachel is aangesloten , de kachel zelf , en last but not least , hoe hard of zacht de extractiemotor staat.Hoe harder de extractie , hoe minder snel je ruit vuil wordt, helaas ook hoe meer warmte je door de schouw jaagt.'t Is een beetje kiezen tussen meer warmte of propere ruit.ik kies voor het eerste , 1 maal per dag open ik de kachel terwijl hij in ecostand brand , ff met de verfborstel erover en venster is weer proper (15 seconden werk).Op een ander forum heb ik ergens gelezen dat een bestaande schouw die te sterk trekt een oorzaak kan zijn , met een trekregelaar op de schouw zou dit veel beter zijn. 'k zal het laten weten als dit zo is want ik ga zo'n potten op de schouw zetten (als't eens stopt met regenen tenminste )

    Begrijp ik het goed Drieske? Jij doet de kachel open terwijl hij brandt? Gaat de kachel dan niet in alarm gaan?

    Het is wel zo dat de kachel 85% van de tijd in eco stand brandt.

    Cantodea
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Philip do dec 03, 2009 8:19 pm

    nja op vol vermogen blijft mij ruitje ook proper
    doch amai op eco stand ^^

    doch was dit hier niet over pellets ????

    laat ons terug on topic gaan


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 8:24 pm

    Begrijp ik het goed Drieske? Jij doet de kachel open terwijl hij brandt? Gaat de kachel dan niet in alarm gaan?

    Het is wel zo dat de kachel 85% van de tijd in eco stand brandt.

    Cantodea[/quote]


    Dat heb je goed begrepen, hij staat natuurlijk geen minuten lang open hé, ik open de deur , veeg in 4 keer gans het raampje proper en weer dicht.En hier brandt de kachel ook meer dan 85 % in ecomode , maar ook in ecomode kan de extractie harder of minder hard staan hé, bij de originele stand (volgens de parameters stand 9) in ecomode geen vuile ruit , maar bij lagere stand van de extractie wel sneller een vuil raam, meer warmte maar,..... het raamje is wel gemakkelijker proper te krijgen .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 8:30 pm

    De afdwaling is er gekomen omdat iemand zei dat met german pellets zijn ruitje pas wazig werd na een week, wel om bij het topic pellets te blijven, dit heeft niets met de pellets op zich te maken, tenzij het echt zeer slechte zijn.
    De kleur kan ook veranderen door het persen , de hardhout korrels van hogramix zien er bv bleker uit dan hun pellets van 100 % den/spar.

    Gesponsorde inhoud


    verschil van pellets Empty Re: verschil van pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 9:16 pm