Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001 Empty Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001

    Bericht van Gast vr dec 18, 2009 12:33 pm

    Ons Kachel draait sinds maandagavond. We krijgen het lekker warm Smile. Alleen wat problemen met de afstandsbediening of elektronica in de kachel.
    Vooreerst kregen wij het afdekplaatje van de afstandsbediening er niet terug op geplaatst zonder de schakelaar terug in de off stand te duwen en zodoende de afstandsbediening terug uit stond natuurlijk Smile
    Ondertussen heb ik een andere (tweede) afstandsbediening gekregen maar ik heb nog andere problemen. Thuis gaat deze (allebei!) maar tot op 1 meter van de kachel (dan nog aan de zijde van de printplaat) en dan verliest hij zijn verbinding. In de winkel ging mijn afstandsbediening makkelijk 6m. Zo kan men niet meer echt spreken van een 'afstands'bediening nietwaar.
    Ook vind ik dat er veel 'jacht' in de vlammen zit. 's Avonds zetten wij de vlammen en blazer op stand 1 (=voldoende) maar merk dan toch dat deze op regelmatige basis (soms om de 5min) vlammen geeft die tot boven aan de kachel komen en je hoort ze dan ook goed branden. Alsof er veel lucht doorheen gaat. Ik heb dan eens geprobeerd om de kachel naar Level0 te zetten daar onze schouw waarschijnlijk goed trekt. Maar ik kan mijn Levels niet aanpassen. Als ik ga naar setup Levels dan blijft hij in Level1 staan en hoeveel ik dan mijn knopjes omhoog of omlaag duw er komt geen verandering in. Vreemd.
    Iemand een idee hoe ik deze problemen kan oplossen.
    (Nu, ik moest even aanzien en anders mijn verkoper terug contacteren na nieuwjaar. Ze zijn nu 14 dagen dicht. Niet dat ik mag klagen van de verkoper hoor!! want hij heeft me dadelijk geholpen)
    Grtjs,
    Erwin
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001 Empty Re: Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001

    Bericht van knoepken vr dec 18, 2009 12:59 pm

    Wat de afstandsbediening betreft,waarschijnlijk is het batterijtje aan vervanging toe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001 Empty Re: Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001

    Bericht van Gast vr dec 18, 2009 1:10 pm

    knoepken schreef:Wat de afstandsbediening betreft,waarschijnlijk is het batterijtje aan vervanging toe.

    Knoepken,

    Bedankt voor de reactie maar ik vrees dat het daar niet aan ligt want het zijn 2 nieuwe afstandsbedieningen. Komen beide uit de verpakking en als ze aan de netspanning hangen gaan ze niet beter.

    Grtjs,

    Erwin
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001 Empty Re: Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001

    Bericht van knoepken vr dec 18, 2009 1:53 pm

    Wat de jacht in de vlammen betreft:dit heb ik ook met mijn PYROS als ik de temp instel op 23gr zal hij tekeer gaan met veel jacht in de vlam wat wel wat storend is de eerte dagen(ben het reeds gewend).maar eens de ingestelde temp berijkt(23gr) gaat hij over in spaarstand en is de kachel wel rustig.Let wel op want op bepaalde tijdstippen blaast de aanjager onder het brand bakje zeer hevig,dit om alles bij manier van spreken eens proper te blazen .Ik kan de aanjager instellen van 1 tot en met 5 stand.Deze staat nu op stand 3en in de living is het nu 23gr.Daalt de temp tot 21gr dan begint de aanjager weer op n' hogeretoerental de draaien.dENK DAT DIT BIJ JOUW KACHEL WEL NORMAAL IS BETREFT HET GELUID.
    Goeten Knoepken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001 Empty Re: Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001

    Bericht van Gast vr dec 18, 2009 1:57 pm

    We zullen er misschien nog iets te fel op luisteren?

    Erwin

    Gesponsorde inhoud


    Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001 Empty Re: Probleem met de afstandsbediening van Thermorossi 3001

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 1:35 am