Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 53 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 51 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    tikkende kachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    tikkende kachel Empty tikkende kachel

    Bericht van Gast vr 18 dec 2009 - 12:52

    beste forummers,
    ik heb het volgende probleem.sinds gisteren is mijn kachel MCZ musa air
    beginnen tikken en het lijkt mij ergens onder het vuurkorfje te zitten ,ik heb ondertussen
    alles al eens goed gekuisd maar het gaat niet weg.ik gebruik mijn mcz nu 2 weken en in het begin had ik dat niet.ik heb ook kontakt opgenomen met de verkoper en die ging de
    technieker eens langssturen.kent gij misschien de oorzaak en eventueel een oplossing.
    voor de rest doet hij het zeer goed maar dat tikken werkt echt wel op zenuwen.
    alvast bedankt
    MVG danny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    tikkende kachel Empty Re: tikkende kachel

    Bericht van Gast vr 18 dec 2009 - 14:22

    dannyh schreef:beste forummers,
    ik heb het volgende probleem.sinds gisteren is mijn kachel MCZ musa air
    beginnen tikken en het lijkt mij ergens onder het vuurkorfje te zitten ,ik heb ondertussen
    alles al eens goed gekuisd maar het gaat niet weg.ik gebruik mijn mcz nu 2 weken en in het begin had ik dat niet.ik heb ook kontakt opgenomen met de verkoper en die ging de
    technieker eens langssturen.kent gij misschien de oorzaak en eventueel een oplossing.
    voor de rest doet hij het zeer goed maar dat tikken werkt echt wel op zenuwen.
    alvast bedankt
    MVG danny
    1
    Het zou kunnen dat er een scheurtje in de construtie van de vuurkorf zit en die gaat door de hitte uitzetten en staal tikt dan altijd, dus inspecteer eerst u vuurkorf goed.
    2
    Indien rookgasafvoermotor onder de vuurkorf zit, deze ook goed schoonmaken. Of demonteren en deze geheel reinigen.
    Wel effe de kabelkleuren noteren waar je ze los trekt.
    3
    Als het een bom is die tikt kan er niks gebeuren zolang hij tikt affraid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    tikkende kachel Empty tikkende kachel

    Bericht van Gast vr 18 dec 2009 - 17:35

    beste,
    ik heb gedaan zoals ge aanbevolen hebt maar het probleem blijft.
    ondertussen heeft technieker al gebeld en dinsdag komt er iemand kijken
    en ik hoop dat het dan opgelost word.
    bedankt en groetjes.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    tikkende kachel Empty Re: tikkende kachel

    Bericht van Gast vr 18 dec 2009 - 21:39

    dannyh schreef:beste,
    ik heb gedaan zoals ge aanbevolen hebt maar het probleem blijft.
    ondertussen heeft technieker al gebeld en dinsdag komt er iemand kijken
    en ik hoop dat het dan opgelost word.
    bedankt en groetjes.

    Denk dat het de worm is als je erbij kan komen van zij of achterkant, Sorry maar controleer eerst of het lampje knippert als deze pellets toevoegt en dit geluid paralel is tijdens het oplichten van het pelletlampje, als dit klopt, dan is de worm de oorzaak.

    UUH die Bom! Was van Schaikema. Zolang dat ding tikt kan er niks gebeuren mie jong. cherry
    Anonymous
    Gast
    Gast


    tikkende kachel Empty Re: tikkende kachel

    Bericht van Gast vr 18 dec 2009 - 21:50

    caddy schreef:
    dannyh schreef:beste,
    ik heb gedaan zoals ge aanbevolen hebt maar het probleem blijft.
    ondertussen heeft technieker al gebeld en dinsdag komt er iemand kijken
    en ik hoop dat het dan opgelost word.
    bedankt en groetjes.

    Denk dat het de worm is als je erbij kan komen van zij of achterkant, Sorry maar controleer eerst of het lampje knippert als deze pellets toevoegt en dit geluid paralel is tijdens het oplichten van het pelletlampje, als dit klopt, dan is de worm de oorzaak.

    UUH die Bom! Was van Schaikema. Zolang dat ding tikt kan er niks gebeuren mie jong. cherry

    mie jong? greuningeneer? hey Caddy,

    mijn stoofke heeft ook getikt, dit is plots gekomen en is even plots gegaan, maar enkel nadat ik de plaat die boven op de rookafvoerventilator fatsoenlijk heb vast gedraaid na het poetsen, misschien is dit ook zo bij de tikkende stoof, de 4 parkervijsjes eens goed vast zetten klaar, kan lukken he...

    ps ik moet morgen mijn onderschrift wijzigen naar dea en zoe omdat de julie blijft steken op 19° met de deuren dicht en adem ingehouden...

    groetjes

    groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    tikkende kachel Empty Re: tikkende kachel

    Bericht van Gast za 19 dec 2009 - 11:20

    Nico schreef:
    caddy schreef:

    Denk dat het de worm is als je erbij kan komen van zij of achterkant, Sorry maar controleer eerst of het lampje knippert als deze pellets toevoegt en dit geluid paralel is tijdens het oplichten van het pelletlampje, als dit klopt, dan is de worm de oorzaak.

    UUH die Bom! Was van Schaikema. Zolang dat ding tikt kan er niks gebeuren mie jong. cherry

    mie jong? greuningeneer? hey Caddy,

    mijn stoofke heeft ook getikt, dit is plots gekomen en is even plots gegaan, maar enkel nadat ik de plaat die boven op de rookafvoerventilator fatsoenlijk heb vast gedraaid na het poetsen, misschien is dit ook zo bij de tikkende stoof, de 4 parkervijsjes eens goed vast zetten klaar, kan lukken he...

    ps ik moet morgen mijn onderschrift wijzigen naar dea en zoe omdat de julie blijft steken op 19° met de deuren dicht en adem ingehouden...

    groetjes

    groetjes

    Jja Njicø hjet zjøu tjijd wjørden wjant jje vjader ijn dje kjøu ljaten zjitten mjag njiet. Alles bjij ajlles hjet pjrøbleem djan tjøch øjpgeløjst.

    Groetjes ujit hjet kjøude Zjuiden

    Gesponsorde inhoud


    tikkende kachel Empty Re: tikkende kachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 26 apr 2024 - 23:03