Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    binnenkant pelletkachel:materie??

    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    binnenkant pelletkachel:materie?? Empty binnenkant pelletkachel:materie??

    Bericht van pedro zo dec 20, 2009 1:40 pm

    Bij mn inbouwcassette(Ecoteck Sara) bestaat de binnenkant van de kachel uit 3platen die ik kan verwijderen....Nu,de materie waaruit die platen vervaardigd zijn komt me niet meteen bekend voor.Het zijn dus platen van ongeveer een cm dik en eigenlijk nogal tamelijk broos.Ttz moest ik er ene laten vallen dan is die gebroken.Hier en daar is er al een brokske af,gelukkig niet zichtbaar...
    Weet er iemand uit welke 'stof' dat dit zou kunnen vervaardigd zijn?

    tnxxx


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    binnenkant pelletkachel:materie?? Empty Re: binnenkant pelletkachel:materie??

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 1:53 pm

    ik denk dat dit vuurvaste steen zal zijn (kan afbrokkelen)
    bij mij is dit een gietijzeren plaat.
    moest dit ooit stuk zijn pedro kan je die ook vervangen met gietijzeren plaat want die steen kost aardig wat centen en die plaat dient toch maar om de warmtewisselaar te beschermen.



    gr fleur
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    binnenkant pelletkachel:materie?? Empty Re: binnenkant pelletkachel:materie??

    Bericht van pedro zo dec 20, 2009 3:06 pm

    Nog vergeten te vertellen dat deze 'steen' bruin is...Een gietijzeren plaat zou mss,in de toekomst,niet slecht zijn.Naar onderhoud ed toe....
    Zou dat beschikbaar zijn in andere materies denk je Fleur?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    binnenkant pelletkachel:materie?? Empty Re: binnenkant pelletkachel:materie??

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 5:23 pm

    pedro

    vuurvaste steen heeft het voordeel dat het niet vervormd bij opwarming ,gietijzer dan weer wel bij zeer hoge temperaturen.
    bij een pelletkachel vindt de verbranding in de vuurkorf plaats ,achterplaat komt niet rechtstreeks in aanraking met het vuur .
    gietijzeren plaat gebruiken ze omdat het goedkoper is bij aankoop en wordt in serie op maat gegoten.
    ik gebruik staalplaat van 0,5 cm dikte in vervanging van gietijzerplaat die ik bij de schroothandelaar weet te vinden,met wat schijfwerk maak je daar de vorm van je plaat uit,wil je er dan nog iets speciaal van maken dan kan je er nog een tekening in graveren of slijpen.
    creatief en goedkoop pedro





    gr fleur
    plejo
    plejo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 52
    Leeftijd : 72
    Registration date : 20-11-08

    binnenkant pelletkachel:materie?? Empty Re: binnenkant pelletkachel:materie??

    Bericht van plejo ma dec 21, 2009 2:58 am

    pedro,

    een brandkamer is vaak voorzien van vermiculietplaten, die enorm hoge temperaturen weerstaan en uiterst reflecterend zijn en daarom ook gebruikt worden in hoogrendementshoutkachels.

    Gesponsorde inhoud


    binnenkant pelletkachel:materie?? Empty Re: binnenkant pelletkachel:materie??

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 12:49 pm