Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    wisselstukken

    Anonymous
    Gast
    Gast


    wisselstukken Empty wisselstukken

    Bericht van Gast di dec 22, 2009 7:44 am

    weet iemand soms wat de prijzen zijn van bepaalde wisselstukken voor een pelletkachel met een gemiddelde prijs van 3000 euro.
    ik dacht aan een branderpot,extractiemotor,moederbord,ontstekingselement,enz....
    zijn alle wisselstukken vlug te krijgen en wat met de niet europese kachels?
    of zou het interressant zijn een tweede kachel aan te schaffen voor wisselstukken ?






    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wisselstukken Empty Re: wisselstukken

    Bericht van Gast di dec 22, 2009 9:47 am

    Ik zou alleszins geen 2de kachel kopen voor de wisselstukken,tenzij je er ene goedkoop tweedehands weet te vinden. Wisselstukken zullen wel geen probleem zijn om te verkrijgen. Iedere fabrikant zal wel een voldoende backup hebben. Meestal (en dit weet ik van luidsprekerbouwers) leggen ze een voorraad aan voor 10 à 15 jaar per model, maar doordat binnen een modellengamma veel stukken gedeeld worden, valt dit mee voor een producent. Als je nu bvb. de Piazzetta lijn bekijkt, dan zie je dat van het model 950 tot 965 de verbrandingskamer, het onstekingselement krek hetzelfde is. De verbrandingspotjes die ze gebruiken, heb ik ook al in andere merken gezien. Ik zit niet zozeer in met het kunnen krijgen van onderdelen, maar wel met de betrouwbaarheid van vele zogezegde installateurs.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wisselstukken Empty Re: wisselstukken

    Bericht van Gast di dec 22, 2009 12:26 pm

    Voor jouw kachels Fleur zijn de wisselstukken op stock in België dus daarover hoef je je geen zorgen te maken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wisselstukken Empty Re: wisselstukken

    Bericht van Gast di dec 22, 2009 12:45 pm

    ann schreef:Voor jouw kachels Fleur zijn de wisselstukken op stock in België dus daarover hoef je je geen zorgen te maken




    wat ik graag eens had geweten ann was hoeveel die onderdelen zoal kosten
    vb een branderpot,een extractiemotor,die printplaten ....zowat de bijzonderste onderdelen die stuk gaan.
    vroeger kocht ik altijd 2 auto s terzelfde tijd,een om te rijden en een accident voor wisselstukken maar pelletkachels in accident ga ik moeilijk vinden en daarom had ik dit graag eens geweten om mij daar mentaal al op voor te bereiden .



    gr fleur
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    wisselstukken Empty Re: wisselstukken

    Bericht van pedro di dec 22, 2009 1:33 pm

    Het vuurkorfje is iets van een 100€ meen ik me te herinneren,is hier al es aan bod gekomen...

    Man man man,meen je da serieus Fleur,dat je vroeger altijd 2auto's kocht? Laughing lachen Dus alle huishoudtoestellen heb je dan ook dubbel klop

    Ik zie daar echt het nut nie van in om iets dubbel te kopen voor de stukken hoor,mss dat er anderen daar anders over denken .....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wisselstukken Empty Re: wisselstukken

    Bericht van Gast di dec 22, 2009 2:15 pm

    pedro schreef:Het vuurkorfje is iets van een 100€ meen ik me te herinneren,is hier al es aan bod gekomen...

    Man man man,meen je da serieus Fleur,dat je vroeger altijd 2auto's kocht? Laughing lachen Dus alle huishoudtoestellen heb je dan ook dubbel klop

    Ik zie daar echt het nut nie van in om iets dubbel te kopen voor de stukken hoor,mss dat er anderen daar anders over denken .....





    dat is een kronkel in de hersenen hè pedro,maar wel eentje die al veel heeft opgebracht.
    om een vb te geven ; momenteel heb ik 5 wasmachines staan,20 jaar oud ,maar het zijn de beste.
    k ga er nie verder op ingaan want ik kan hier 20 topics vol over schrijven en we moeten bij de kachels blijven hè
    ik ben zeker dat ik binnen enkele jaren hier enkele pelletkachels heb staan,maar momenteel zijn ze nog niet lang genoeg op de markt.




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wisselstukken Empty Re: wisselstukken

    Bericht van Gast di dec 22, 2009 4:35 pm

    Als het om een bekend Europees merk gaat, denk ik niet dat je je snel zorgen moet maken over de beschikbaarheid van wisselstukken.Als je begint over bijvoorbeeld chinese merken, denk ik dat het wel eens een probleem kan worden.

    MVG, Benny67
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wisselstukken Empty Re: wisselstukken

    Bericht van Gast di dec 22, 2009 5:30 pm

    Hoi,

    Vind dat een goeie vraag van fleur, ikzelf zou ook wel eens de prijs van wisselstukken willen weten voor onze Rika. Is er online hierover iets vinden ? Zelf al wat gegoogeld maar nog niks gevonden.

    Groeten

    Denis
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wisselstukken Empty Re: wisselstukken

    Bericht van Gast di dec 22, 2009 6:02 pm

    Dag Fleur,
    Hierbij een gedacht van wisselstukprijzen voor je comfort plus (exclusief btw)
    - branderkorfje compleet met voor- en achterplaatje : 71,99
    - tangentiële ventilator: 126,32
    - rookgasventilator: 289,47
    - ontstekingspen: 35,94
    Mvg,
    Ann
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    wisselstukken Empty Re: wisselstukken

    Bericht van pedro di dec 22, 2009 6:05 pm

    Pijzen vallen nog goed mee vind ik!Voor die prijs kan je je dr geen 2de aanschaffen lol!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wisselstukken Empty Re: wisselstukken

    Bericht van Gast di dec 22, 2009 7:59 pm

    van harte bedankt ANN dit is ook service

    voor een gepensioneerde sukkelaar als ik vallen die prijzen goed mee .t zal bijna de moeite niet lonen een branderpot zelf te maken.
    als je dan nog een kachel koopt die in de ons omringende landen vervaardigd word denk ik niet dat we ooit moeten vrezen voor een tekort aan onderdelen ,want zeg nu zelf een pelletkachel vindt ik toch geen wergwerpartikel zoals er vele heden tendage uit die vreemde landen worden ingevoerd.
    ann,als je nog eens in je prijzenlijst snuistert bekijk dan een keer wat het kostelijkste onderdeel zou zijn.

    ga ik gerust slapen zeg vannacht




    gr fleur

    Gesponsorde inhoud


    wisselstukken Empty Re: wisselstukken

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu ma mei 06, 2024 9:49 pm