Ervaringen Wonterspan pellets Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Ervaringen Wonterspan pellets I_vote_lcapErvaringen Wonterspan pellets I_voting_barErvaringen Wonterspan pellets I_vote_rcap 
steven
Ervaringen Wonterspan pellets I_vote_lcapErvaringen Wonterspan pellets I_voting_barErvaringen Wonterspan pellets I_vote_rcap 
pedro
Ervaringen Wonterspan pellets I_vote_lcapErvaringen Wonterspan pellets I_voting_barErvaringen Wonterspan pellets I_vote_rcap 
krusty
Ervaringen Wonterspan pellets I_vote_lcapErvaringen Wonterspan pellets I_voting_barErvaringen Wonterspan pellets I_vote_rcap 
Fleur
Ervaringen Wonterspan pellets I_vote_lcapErvaringen Wonterspan pellets I_voting_barErvaringen Wonterspan pellets I_vote_rcap 
ss
Ervaringen Wonterspan pellets I_vote_lcapErvaringen Wonterspan pellets I_voting_barErvaringen Wonterspan pellets I_vote_rcap 
jeanhup
Ervaringen Wonterspan pellets I_vote_lcapErvaringen Wonterspan pellets I_voting_barErvaringen Wonterspan pellets I_vote_rcap 
Philip
Ervaringen Wonterspan pellets I_vote_lcapErvaringen Wonterspan pellets I_voting_barErvaringen Wonterspan pellets I_vote_rcap 
Annejanne
Ervaringen Wonterspan pellets I_vote_lcapErvaringen Wonterspan pellets I_voting_barErvaringen Wonterspan pellets I_vote_rcap 
Maryline
Ervaringen Wonterspan pellets I_vote_lcapErvaringen Wonterspan pellets I_voting_barErvaringen Wonterspan pellets I_vote_rcap 

 

 Ervaringen Wonterspan pellets

Ga naar beneden 
+14
Fleur
jo.deceuster
jorist
krusty
player
ss
nick1
erwin
pedro
biezoe
flamme
Uthrex
steven
pellbox
18 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptydo okt 30, 2008 1:58 pm

Ik heb 4 zakken Wonterspan gekocht om eens uit te testen.

Is er nog iemand die deze pellets al geprobeerd heeft ? Wat mij vooral opviel was dat er relatief veel stof in de zakken zit en dat sommige pellets nogal lang zijn. Maar voor de rest heb ik wel de indruk dat ze goed branden.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik niet weet hoe deze zakken opgeslagen liggen bij de handelaar. Geen idee of ze buiten of binnen liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptydo okt 30, 2008 6:40 pm

Hilde,

Wat mij interesseert aan de wonterpellets is de as.

Kleeft die heel sterk aan de kachel? Wordt het glas sneller vuil?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptydo okt 30, 2008 7:32 pm

Mijn kachel staat momenteel nog niet 100% juist afgesteld. Dat komen ze morgen doen. Ik denk dat ik pas daarna een juist beeld zal kunnen ophangen.

Het ruitje wordt wel vuil, maar ik heb de indruk dat dat de laatste dagen iets minder geworden is. Waarschijnlijk omdat het kouder geworden is en de kachel dus feller brandt. Al bij al vind ik niet dat wonterpellets meer vervuilen dan de andere pellets die ik al probeerde.

Ik hou het de komende dagen wel in de gaten.

Alhoewel je overal leest dat pelletkachels onderhoudsvriendelijk zijn, vind ik toch dat ik al tamelijk veel de aslade heb moeten ledigen en het ruitje heb moeten kuisen. Maar, zoals gezegd zal ik pas na het nazicht van de kachel daar beter zicht op hebben.

Ik heb ook al een paar zakken hogramix en bioflam gebruikt. Die zal ik na het nazicht ook nog eens opnieuw testen en de resultaten laten weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptydo okt 30, 2008 8:38 pm

Wij stoppen alle dagen onze kachel even. Ondertussen gaan we met den hond wandelen. Tegen dat we terug zijn is ze voldoende afgekoeld om er snel met de stofzuiger door te gaan en het raampje met wat keukenrol schoon te vegen.
Met stofzuigen bedoel ik het verbrandingsmandje. Want het is belangrijk dat daar geen korst in blijft ivm de luchtdoorstroom. Even snel langs de kant naar beneden en de asla is ook (bijna) proper.
Onder de asla maak ik het eens in de maand proper (de ruimte waar de ventilator zit). Evenals de luchtgaten bovenaan (die houden het raampje proper).
Oh ja, hoe hoger je de kachel zet, hoe minder zwarte aanslag zal je hebben. Lijkt me logisch.
In het begin gebruikte wij Bioflam pellets. Maar dat is volgens ons (en voor onze Saey) echt wel de minste van kwaliteit. We zijn behoorlijk tevreden over Plospan, maar die zijn dan ook aanzienlijk duurder.
Vorig jaar hebben we pellets van De Groene Kachel laten komen. Weet niet juist welke leverancier zij hebben maar dat waren wel goede (en in zakken van 25Kg). Volgende week laat ik er weer van komen denk ik. Hoewel ik zin heb om Badger ook te testen.

Mvg,
Uthrex
Terug naar boven Ga naar beneden
flamme
Pelletje
Pelletje
avatar


Man Aantal berichten : 43
Leeftijd : 49
Registration date : 28-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptyvr okt 31, 2008 12:17 am

hoi Uthrex

die bioflam van waar was die
de eerste zakken die ik opgebrand heb waren ook dat merk geloof ik waren bij de kachel bij als ik ze gekocht heb bij van dessel
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.supersnelleboten.be
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptyvr okt 31, 2008 3:20 pm

Goedemiddag flamme,
Ja hoor, Bioflam is uit Dessel. Zit nogal wat stof in de zakken. En ook nogal wat gruis. Stof is bijna onvermijdelijk. Maar gruis zou er eigenlijk niet bij mogen zitten. Moet ik er direct bij vertellen dat het véél beter geworden is dan een dik jaar geleden. Nu worden de pellets geperst en onmiddellijk opgezakt. Vroeger gebeurde het opzakken nog door een externe firma. Tis beter, maar daar is ook alles mee gezegd.
Let wel, dat ik mijn persoonlijke mening... zonder ik dat de firma in diskrediet wil brengen.

Mvg,
Uthrex
Terug naar boven Ga naar beneden
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptyvr okt 31, 2008 5:03 pm

Ik heb hier ook nog 3 zakken Bioflam liggen. Ik moet ze echter nog uittesten. Zal deze week gebeuren, dus ik zal nog laten weten hoe ik ze ervaar.

Misschien best een nieuwe topic over Bioflam starten onder Bioflam ? Dit draadje ging nl. oorspronkelijk over Wonterspan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: ervaring met Wonterspan   Ervaringen Wonterspan pellets Emptyvr okt 31, 2008 5:15 pm

Wij gebruiken al een paar maanden Wonterspan en zijn er heel tevreden over, ik heb net 65 zakken bijbesteld, aan 3,75 Euro thuisgeleverd bij Dirk Vercauteren (Overmere, Oost-Vlaanderen)
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptyza nov 01, 2008 8:19 am

Inge,

Bedankt voor de tip!


Mvg,


Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptyza nov 01, 2008 9:58 am

Graag gedaan, Steven !

In antwoord op je vraag zou ik nog willen zeggen dat de as niet sterk aan de kachel kleeft, gewoon even afborstelen, stofzuigen en de kachel is schoon. Ook het ruitje is gemakkelijk proper te krijgen. Ik moet wel zeggen dat we de kachel dagelijks eens uitzetten en proper maken.

Mocht je geinteresseerd zijn om te bestellen via Dirk Vercauteren, kan ik je gerust zijn GSM nummer eens doorgeven. De prijs is nu nog 3,75 EUR/zak van 15kg thuisgeleverd, maar gaat zeer binnenkort verhogen naar 3,80 EUR.

Groetjes, Inge
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptyza nov 01, 2008 10:32 am

Inge,

Bij Wonterspan zelf kosten ze 3,6 euro per kg afgehaald.

Die prijs is nog beter en dat is bij mij dichter in de buurt.


Mvg,


Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptyza nov 01, 2008 11:12 am

Mijn bevindingen van Wonterspan na 4 zakken :

Tamelijk wat asvorming.
Tamelijk wat roetvorming. Ok, als je dagelijks schoon maakt krijg je het er makkelijk af. Roet op de wanden kun je inderdaad afborstelen. Het kleeft niet echt.
Heldere vlam
Goede warmte
Nogal veel stof en verbrokkelde pellets in de zak, maar daar moet ik volledigheidshalve ook bijzeggen dat ik er niet zeker van ben hoe de handelaar deze stockeerde. Als ik de buitenkant van de plastiek zak bekeek was het net alsof ze nat geweest waren...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: wonterspan   Ervaringen Wonterspan pellets Emptydi nov 11, 2008 2:18 pm

Ben nieuw hier , heb onlangs bij dirk vercauteren een pelletkachel gekocht merk Cadel type Miki en heb daar bij 10 zakken wonterspan bij gekregen en 30 zakken bijgekocht. Ook heb ik hogramix bijgekocht in een doe het zelf zaak Vanderschueren in Lebbeke
Mijn eerste ondervinding was dat wonterspan veel lichter van kleur is dan hogramix, bij verbranding ondervind ik dat wonterspan meer roet op het raampje afgeeft dan hogramix en de vlam bij wonterspan noet zo hoog komt bij zeldfe instelling van de kachel
Terug naar boven Ga naar beneden
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptydi nov 11, 2008 3:07 pm

Hallo Geert en welkom op het forum.

Hoe zagen de pellets van Wonterspan eruit ? Bij mij zat er heel wat stof in de zakken en zaten er grote verschillen tussen de langste en de kortste pellets.

Ik vond persoonlijk de hogramix ook beter. Hogramix is donker van kleur omdat het gaat om een mix van beuk en eik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptydi nov 11, 2008 8:00 pm

Hallo
Wij hebben vandaag een zak pellets ingegooid van GPP in Zuidschote en ik ondervind dat ze veel minder warmte afgeven dan die van Hogramix . Afzet van roet op het venster blijft bijna hetzelfde ik zou zeggen een klein beetje meer roet bij de pellets van GPP
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptywo nov 12, 2008 6:22 am

hilde, er zit meer gruis en stof bij wonterspan en kost 3.75 € per zak bij pellethandelaar
hogramix 3.5€ bij doe het zelf zaak
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptywo nov 12, 2008 7:12 am

Geert,

Wonterspan kan je al verkrijgen vanaf 3,2 euro per zak afgehaald.

Zie bij leveranviers pellets 'Dirk Vercauteren'

Mvg,


Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptywo nov 12, 2008 8:41 am

Steven,

ik heb bij Dirk Vercauteren wonterspan gekocht eind oktober 2008 en heb daar 3.75 € per zak voor betaald en ben deze bij hemzelf gaan afhalen ,
de 3.2 € van wanneer is die prijs ?


mvg Geert
Terug naar boven Ga naar beneden
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptywo nov 12, 2008 9:42 am

virginie schreef:
Hallo
Wij hebben vandaag een zak pellets ingegooid van GPP in Zuidschote en ik ondervind dat ze veel minder warmte afgeven dan die van Hogramix . Afzet van roet op het venster blijft bijna hetzelfde ik zou zeggen een klein beetje meer roet bij de pellets van GPP

Hogramix geeft inderdaad meer warmte af. Heb ik ook al ondervonden. Ze zijn ook niet duur.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptyvr nov 14, 2008 9:32 am

Geert,

Ik heb deze info gevonden via volgende link:

http://www.2dehands.be/pellets-vanaf-3-20-46600635.html
Ik zal het aanpassen in de lijst.


Mvg,


Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Wim
Gast
Anonymous



Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Wonterspan   Ervaringen Wonterspan pellets Emptydi dec 16, 2008 11:39 am

Heb deze week laatste zak van plospan gebruikt en ben nu overgegaan op wonterspan, kachel reeds enkele keren bijgeregeld en is niet goed te krijgen. valt na enkele uren in alarm dat hij geen pellets ziet.

Zeer veel stof of verpulverde pellets in de zakken, van warmte afgifte ben ik ook niet te spreken.

Voor ons geen wonterspan niet meer
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptydi dec 16, 2008 6:28 pm

Wim schreef:
Heb deze week laatste zak van plospan gebruikt en ben nu overgegaan op wonterspan, kachel reeds enkele keren bijgeregeld en is niet goed te krijgen. valt na enkele uren in alarm dat hij geen pellets ziet.

Zeer veel stof of verpulverde pellets in de zakken, van warmte afgifte ben ik ook niet te spreken.

Voor ons geen wonterspan niet meer

Raar, dan moet er toch iets schelen met de produktie. Heb je die zakken al lang staan ? Ik ben vanavond thuis gekomen, de living mooi warm, geen roet en amper asvorming. Ik heb nog een aantal zakken staan en zal laten weten of er daar iets mis mee is.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptydi dec 16, 2008 7:43 pm

Windaddict,

De kwaliteit is bij Wonterspan niet constant.

Ik heb al verschillende keren gelezen dat men er niet altijd tevreden van is.

Het hangt af van keer tot keer.



Mvg,


Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptydi dec 16, 2008 7:52 pm

Steven,

Als ik wat rondgoogle zie ik inderdaad op oa het energieforum dat de meningen sterk uiteenlopend zijn.
Ik was eventjes van plan om één of andere pellet in grote hoeveelheid aan te kopen maar ik ben van idee veranderd. Ik ga deze winter vanalles kopen en ruim testen om dan deze zomer misschien door te kopen. Er is té veel discussie over alle merken. Het zou zelfs kunnen dan ik in de toekomst met een "cocktail" van verschillende merken ga werken. Volgens mij hangt het toch ook af van type kachel, afstelling enz...
Grtn !
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Emptydi dec 16, 2008 7:55 pm

Of wachten wat het meeste wordt aangekruist in de enquête?

Deze zomer ga ik een pallet pellets kopen, maar ik weet nog niet zeker wat.

Ik twijfel tussen plospan, badger en RZ pellets.


Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gesponsorde inhoud





Ervaringen Wonterspan pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen Wonterspan pellets   Ervaringen Wonterspan pellets Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ervaringen Wonterspan pellets
Terug naar boven 
Pagina 1 van 5Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» verkooppunten Wonterspan pellets
» Ervaringen Baltwood pellets
» firestixx pellets

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pellets :: Wonterspan pellets-
Ga naar: