Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 33 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    DE FLEUR TEST

    Anonymous
    Gast
    Gast


    DE FLEUR TEST Empty DE FLEUR TEST

    Bericht van Gast za jan 09, 2010 8:32 pm

    de laatste dagen zijn er zogezegd veel slechte kachels en pellets en daar ben ik het in vele gevallen niet mee eens
    ik denk dat je met een eenvoudige test al veel kan uitmaken waar de oorzaak ligt

    je start de kachel,de brandpot wordt gevuld met pellets ,de gloeikaars doet de pellets ontbranden,je ziet vuur in de korf /DAN TREK IK DE STEKKER UIT.
    de pellets branden verder met vlam van 20cm hoog/zo n 8 minuten lang
    vlam verminderd maar de pellets gloeien verder uit tot de pot leeg is /overschot is as

    als er nergens rook uit je kachel komt en de pot gans uitbrand weet je zeker dat je uitlaatkanaal in orde is en je pellets okè


    de moeite waard om eens uit te proberen want een stroompanne heeft ieder van ons wel eens voor








    gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Philip za jan 09, 2010 8:42 pm

    fleur
    ik moet da nie eens testen om te weten dat ik ook rook zal binne hebbe
    en de reden daarvan is simpel veel kachels hebben al zogezegd het systeem om je glas langer properder te houden
    dus onder en bovenaan is een kier voorzien over de voledige breedte van het glas
    dus bij uitval zal ik rook binne hebben , zolang er pellets branden
    dus die test kan niet dor iedereen gedaan worden denk ik

    maar heb ik daarom een slechte kachel of iemand anders ?
    zijn het daarom slechte pellets?? die wij gebruiken met dit systeem

    ik brand mandi
    nu halve pallet erdoor, brandkrofje stofzuig ik gewoon eens als de kachel zijn beurt krijgt. maar nog nooit lag er een koek of dergelijks in het potje wanneer ik de de kachel uit laat gaan om te reinigen

    wat je leest over slechte kachel heeft gewoon te maken met een instelling, hier en daar eentje met een vervelend worm geluid waar waarschijnlijk wel een defect aan zu kunne zijn

    kachels waar bij bepaalde merken pellets een koek vormen en daardoor en of uitgaan is gwoon dat de kachel niet de optimale parameters heeft voor dat merk pellets

    de test die jij voorstelt kan eigenlijk maar 1 ding uitmeten en dat is of je schouwtrek deftig functioneert
    mijn kachel brand perfect zonder schouw hier
    wel ik durf erop wedden als ik volgende lente de schouw instaleer dat er wel problemen zullen zijn en er allerhande parameters verandert zullen moeten worden
    dus 85 tot 90 % van de problemen hier aan de kachel zal denk ik kunne verholpen worden door de techniekers de parameters goed te laten aanpaasen of deze zelf aan te passen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Gast za jan 09, 2010 9:33 pm

    philip

    als je schouw goed werkt zal jij zeker geen rook binnen krijgen je mag nog openingen in je deur hebben,langsdaar zal ie zen zuurstof trekken om de pellets te doen branden
    ik begrijp niet waarom jij steeds denkt dat er zou rook binnenkomen als er vuur is en je schouw goed trekt.
    als je pellets volledig opbranden veronderstel ik dan dat ze okè zijn zoals kwaliteitshoud die je anders in een kachel brand.

    het tegenovergestelde zou slechter zijn ,als je een enorme rookontwikkeling krijgt in je kachel die niet wegtrekt of je pellets doven uit is er volgens mij toch iets mis met zuurstoftoevoer,verstopte uitlaat of mindere kwaliteit van pellets




    gr fleur
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Uthrex za jan 09, 2010 11:16 pm

    Wist je dat er kachels zijn die volgens de handleiding 0 (nul) pa moeten hebben. Dus geen natuurlijke schouwtrek. Niet alle problemen kan je verhalen op de schouw hé Wink

    Mvg,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Gast za jan 09, 2010 11:24 pm

    uthrex

    is het dan niet dat iedere kachel die aan een schoorsteen aangesloten wordt automatisch een natuurlijke trek ontwikkeld.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Jef zo jan 10, 2010 12:06 am

    Ik heb al is een stroompanne gehad wegen werken aan de weg.
    Mijn kachel heeft toen gewoon verder gebrand todat de pellets in het vuurkorfje opwaren.
    Natuurlijk gaat je kachel dan niet meer de warmte geven die ze normaal geeft omdat de blazers dan ook niet meer werken.
    Dus in tijd van langdurige stroompanne zal het zeker geen optie zijn om je huis warm te houden door alles handmatig in brand te houden.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Uthrex zo jan 10, 2010 12:27 am

    fleur schreef:uthrex
    is het dan niet dat iedere kachel die aan een schoorsteen aangesloten wordt automatisch een natuurlijke trek ontwikkeld.

    Ja, normaal wel hé. Maar sommige kachels vragen niet om een natuurlijke trek. Kachel voor de muur, gat erdoor en gas geven (nu ja, pellets natuurlijk).
    Gij haalt een paar dingen door elkaar, nl veiligheid en de noodzakelijkheden voor de kachel.
    Voor een goede veiligheid is die schouwtrek interessant. Maar niet noodzakelijk nodig voor de goede werking van de kachel (of toch van sommige).
    En dan nog wat anders. Ik raad iedereen af om die test _niet_ te doen. Volgens mij kan je de kachel beschadigen door ze plots zonder stroom te zetten. Misschien niet de kachel, maar zeker wel de software.

    Mvg,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Gast zo jan 10, 2010 12:41 am

    uthrex

    hoeveel keer gebeurt het niet dat een verliesschakelaar afslaat ,hier gebeurt dat toch enkele malen per jaar hoor.
    ik ben akkoord dat een pelletkachel ook werkt zonder uitlaat ,maar waar lucht ingeblazen wordt moet ze er ook uitgeblazen worden toch,daardoor gebeuren deze beide bewegingen door een en dezelde ventilator en spreken we eigenlijk niet meer op dit moment van een kachel maar van een soort motor ,maar doordat we met de uitlaatgassen weg moeten in open lucht heb je toch een schoorsteen nodig en wordt het in feite een soort van motorkachel (als ik dit woord mag gebruiken)




    gr fleur
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Uthrex zo jan 10, 2010 9:07 am

    Ok, ik geef toe slechts een simpele geest te zijn. Maar lieve Fleur, uit dat laatste bericht haal ik echt niks zinnings uit. Laat staan dat ik weet over wat het plots gaat. Wink
    En volgens mij heb je buiten de andere problemen er nu ook nog een elektriciteits-probleeem bij.

    Goedemorgen,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Gast zo jan 10, 2010 9:21 am

    problemen heb ik nooit uthrex ,alleen vele vragen
    het probleem is dat ik met een inbouwkachel zit(misschien de verkeerde keuze wel gemaakt)
    ik versta echter helemaal jou redenering
    een gewone voorzetkachel zet je in de zomer buiten,demonteer je die half en blaas je uit met de compresseur
    je kan hem daarna buiten testen met een zak van de nieuwe wintervoorraad pellets die je hebt gekocht.
    als buiten alles goed marcheert moet het binnen dezelfde resultaten geven.
    is dit dan de goede test om je pellets en je rookkanaal te testen?





    gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Philip zo jan 10, 2010 9:53 am

    humm op 8 jaar 3 x zonder stroom gezeten hier
    2 ervan door panne en 1 x dat was aangekondigd
    verliesschakleaar nog nooit afgesprongen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Uthrex zo jan 10, 2010 9:59 am

    Wel VragenVrouwtje, volgens mij is dat geen goede manier. Gezien je buiten niet dezelfde omstandigheden hebt als binnen. De aangezogen lucht is anders, uw schouw (of rookkanaal) is er niet, staat de kachel in de wind of tegen de wind.
    Gewoon stilletjes op zijn plaats laten, uw installateur (of een ander erkend iemand) het jaarlijks onderhoud laten doen en verder gewoon dezelfde pellets gebruiken als waar je content over was. Eitje (zouden onze noorderburen zeggen)

    Mijn 2 centen,
    Uthrex

    ps: Wij hebben in jaren geen stroompanne gehad (of toch geen die ik zelf niet had veroorzaakt)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Gast zo jan 10, 2010 1:06 pm

    "Trek nooit de stekker uit als de kachel in werking is" dat zijn de woorden die onze installateur zei.
    Waarop mijn vraag..en als de stroom uitvalt? Dat gebeurt heel zelden of nooit maar zelf mag je het nooit doen!

    Mvg
    Mavi
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Annejanne zo jan 10, 2010 2:11 pm

    In mijn handleiding staat heel letterlijk: "De stekker NOOIT uittrekken tijdens het doven", dus ga ik dat zeker niet doen.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Gast zo jan 10, 2010 2:43 pm

    er is zoveel int leven dat niet mag of kan men moet niet alles door een paardebril bekijken

    Gesponsorde inhoud


    DE FLEUR TEST Empty Re: DE FLEUR TEST

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 7:54 am