Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 25 gasten

Adeo, SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+6
Geert
gaspar1000
Philip
Jef
flamme
steven
10 plaatsers

    deville kachels


    gaspar1000
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 117
    Registration date : 14-02-09

    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van gaspar1000 do nov 26, 2009 7:36 pm

    Krusty,

    In den Aldi heb je wel 3 jaar garantie!!!

    Geert.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Jef do nov 26, 2009 11:28 pm

    PELLETHANDEL.COM schreef:Hallo Jef,

    Dit merk (deville of puros)is in te stellen met parameters.
    Ik help de klanten per telefoon om de parameters in te stellen.
    Ik weet niet of dit bij de Makro gebeurd...

    Groet Arjan

    Arjan ik vrees er ook voor dat je in de makro een gedegen uitleg gaat krijgen volgens mij zetten ze ze af aan de deur en voor de rest kan je het bekijken.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 5:19 pm

    Jef,

    Er zijn ook klanten die vragen of ik de kachels kan verzenden.
    Dit doe ik dus niet omdat ik belangrijk vind om de klant uit te leggen hoe de kachel werkt.
    Ook leg ik uit hoe het klein en groot onderhoud moet.

    Wel zo belangrijk.

    Groet Arjan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 5:46 pm

    Dat klopt , ik heb er een van de makro ben wel eerst naar de demonstratie geweest , hebben toen ene besteld en 2 weken later is deze afgeleverd aan huis met 1 pallet pallets erbij .
    Als je een beetje handig bent en niet te veel aan het schouw gedeelte moet gebeuren ben je binnen 2 uur aan het stoken. kampvuur
    Het is een Armen van Deville en we zijn er zeer tevreden van , ondertussen al 600 kg opgestookt .

    Groetjes Ruddi
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Jef wo dec 02, 2009 12:47 am

    En waar kan je dan zo'n demonstratie bij wonen pelletforum


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast wo dec 02, 2009 7:06 pm

    was toen in de makro , stond in de folder vermeld met de aanbieding.

    Groetjes Ruddi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 11:49 pm

    De palletkachel Deville Armen staat in de makro weer in steraanbieding 2499 € met 975 kg pallets , wij hebben nu 1035 kg opgestookt en nog steeds zeer tevreden Laughing Ik vind dit dus een degelijke kachel en nog steeds geen parameters verandert.
    En kou zult ge met deze kachel zeker niet hebben , de ventilator doet zeer goed zijn werk warmte verspreiding is zeer goed , bij ons draait de kachel meestal op eco stand dan is het geluid ook geen probleem staat namelijk naast de televisie.
    Van 20/09/2009 tot nu toe 210 € opgestookt

    Groetjes Ruddi

    Ps : Nog even vermelden het bedieningspaneel is echt geen probleem , en er zit speciale hitte bescherming rond de kabels.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Jef wo dec 30, 2009 1:02 am

    Ruddi schreef:De palletkachel Deville Armen staat in de makro weer in steraanbieding 2499 € met 975 kg pallets , wij hebben nu 1035 kg opgestookt en nog steeds zeer tevreden
    Van 20/09/2009 tot nu toe 210 € opgestookt

    Groetjes Ruddi


    Ruddi,
    Met alle respect maar ik vind 210€ voor die periode best veel hoor.
    Dus ga je om de winter door te komen nogmaals ongv voor 210€ verbruiken als ik aan mijn pelletprijs reken is dit ongv 2000 kg pellets. affraid
    Of verbruik ik nu zo verschrikkelijk weinig het is hier nogthans altijd 22a23gr
    Ik heb het jaar rond een 850 kg pellets verstookt.
    Ik weet niet wat andere verbruiken,hangt natuurlijk allemaal een beetje van je huis af.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 11:29 am

    Ja Jef , ik vind dit dus meevallen je moet weten de kachel is ook van 4 kw tot 11 kw met een min verbruik van 0.9 kg , ik woon dus in een vrijstaand huis en we hebben ze geregeld s'nachts ook branden .
    Anders zaten we gemiddeld met een olie verbruik van 2500 Liter ongeveer 1300 € laat me nog 2000 kg verbruiken dan zit ik nog maar aan ongeveer 400 € wel zonder het warm water. En het is altijd lekker warm Smile 24° deze hier is toch tevreden .
    Je kan natuurlijk minder verbruiken als je de kachel meer uitlaat , of s'nachts niet laat branden maar als het onder 0 is dan laten we ze s'nachts branden.
    Ben het ook op die grafiek aan het bijhouden vanaf september , dan zitten we net iets boven 1 kg per uur , hier zitten wel de opstarten in en ook als we deze op hogere standen laten branden.

    Groetjes Ruddi


    Laatst aangepast door Ruddi op zo jan 03, 2010 1:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Jef wo dec 30, 2009 5:01 pm

    Als je er maar zelf tevreden over bent.
    Wat mij nog een beetje tegenviel was het verbruik van de cv (mazout)op 1 jaar tijd voor het warm water,dit lag ook nog op een 800 liter.
    Zeker als je weet dat mijn verbruik nooit meer is geweest dan 1700 liter voor verwarming en warm water.
    Ik moet er ook nog bijzeggen dat de cv s'nachts ook altijd op 16° staat en dus met de vriesnachten ook al wel is gaat draaien.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 9:46 pm

    Jef schreef:Als je er maar zelf tevreden over bent.
    Wat mij nog een beetje tegenviel was het verbruik van de cv (mazout)op 1 jaar tijd voor het warm water,dit lag ook nog op een 800 liter.
    Zeker als je weet dat mijn verbruik nooit meer is geweest dan 1700 liter voor verwarming en warm water.
    Ik moet er ook nog bijzeggen dat de cv s'nachts ook altijd op 16° staat en dus met de vriesnachten ook al wel is gaat draaien.



    jef

    hoeveel kubiek warm jij op met je kachel?
    is het dan soms niet beter je warm water op te warmen met een ander soort energie in plaats van 800 liter mazout te verstoken en de cv-volledig af te leggen ?
    ja ,hier gaan we terug on-topic



    gr fleur
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Jef zo jan 03, 2010 1:37 am

    Living en keuken 60 vierkante meter 2.40m hoog snelle omrekening 2.40x60=144 Kubieke meters.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast zo jan 03, 2010 9:51 am

    Jef schreef:Living en keuken 60 vierkante meter 2.40m hoog snelle omrekening 2.40x60=144 Kubieke meters.




    hallo jef

    dat noem ik goedkoop stoken (wie doet beter)
    jou huis moet wel super geisoleerd zijn met maar een verbruik van 5 kg pellets per dag en een oppervlakte van 144 kubiek.
    daar kunnen we van leren ! study study






    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast zo jan 03, 2010 1:54 pm

    Jef , hier is het ongeveer 200 kubiek en de deur naar boven nogmaals 8x5 staat dan ook open dit is nog niet erbij geteld. Als de kachel dag en nacht draait zoals nu het geval is halen we op deze manier toch nog 23 ° op eco stand feest .
    Maar mij cv staat nog steeds op zomer , dat wil zeggen alleen in gebruik voor warm water. Als ik op deze manier met 2500 kg pallets de winter door kom ongeveer 500 € ben ik zeer tevreden moet er ook nog wel 800 liter mazout dus 400 € bijtellen voor het warm water. Mijn verbruik op mazout zat rond de 2500 liter ongeveer 1300 € nu 900 € dit wil zeggen op 5 a 6 jaar pelletkachel terug verdient. Alleen jammer dat mijn kachel geen water kan opwarmen .

    Groetjes Ruddi
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Geert zo jan 03, 2010 2:07 pm

    het is ook inderdaad zoals fleur zegt, je kan van iemand anders nooit zeggen of het veel of weinig verbruik is, hangt van vele verschillende factoren af, wij stoken hier zo'n 3000kg pellets op een winter, voor mij is een winter van oktober tot en met maart soms ook een nog een beetje april erbij, wij hebben hier geen andere verwarming, huis is niet goed geisoleerd, en stoken nu zo'n 4 tal weken dag en nacht.

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Geert zo jan 03, 2010 2:11 pm

    nu effe terug on-topic, ik ga nu niet beweren dat deze kachels niet goed zijn, maar wat als er herstellingen moeten gebeuren onder garantie of geen garantie, en dan bedoel ik ook kachels die van een doe-het-zelver komen.


    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast zo jan 03, 2010 2:31 pm

    Ja daar kan ik van deze kant het volgende op zeggen voor Deville , ik heb de persoonlijke telefoonnummer gekregen en email adres van de vertegenwoordiger van deville de vriendelijke man bevestigde dat dit zeer goede kachels waren voor een zeer goede prijs , denk als er veel problemen met de kachel waren dat deze zeker zijn nummer niet zou gegeven hebben , toen ik mijn kachel kocht waren ze bezig met een service in belgie op te starten volgens de vertegenwoordiger zou dit geen probleem zijn.
    Makro werkt zeer veel met Deville en ze zullen toch ook wel kijken hoe het zit met de service , die willen ook niet altijd problemen hebben .Maar bij mij was het echt plug en play heel happy

    Groetjes Ruddi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast wo maa 03, 2010 9:15 am

    Wat betref de DEVILLE pelletkachels , toen ik gisteren in zelfbouwmarkt Ninove was heb ik de tentoongestelde modellen eens van naderbij bekeken en ik moet zeggen dat er wel een paar bij zijn die ik zou willen , de modellen zijn nogal hoekig , weinig rondingen.
    Qua prijs vind ik ze nogal duur en ik zou toch van iemand willen horen die zo een kachel heeft , hoe de na-service werkt ?????ra-ra-ra......ze krijgen van mij het voordeel van de twijfel zonder op voorhand iets af te breken !!!


    Nog 11 dagen werken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty kachel deville

    Bericht van Gast wo maa 03, 2010 9:27 am

    Goede morgen,

    Zelf bezitten wij ook een deville kachel. Ik heb maandag nog een mailtje ontvangen van de vertegenwoordiger van Deville(België). Hij heeft mij het volledig onderhoudsboekje, hoe ik de kachel moet onderhouden enz. doorgemaild. Zelfs heeft hij mij adressen gegeven van de techniekers die instaan voor België. Ik heb zeker geen klagen over deze kachel, we hebben ze zelf geplaatst en alles verliep zonder moeilijkheden !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast wo maa 03, 2010 10:32 am

    Een onderhoudsboekje doormailen , telefonische info dat is eigenlijk geen moeite ,dat kan een klein kind ook ,dat reken ik niet als na-service.

    e vraag was eigenlijk " Wie heeft na een tijdje , een defect aan de Devillekachel gehad (dit kan ook met het beste merk gebeuren ) en hoelang heb je moeten wachten voor er iemand geweest is ??
    Want ik neem aan dat bij eventueel defect U eerst gaat waar u uw kachel gekocht heb en deze op zijn beurt de technieker of de verdeler verwittigd , en daar kunnen enkele dagen verloren gaan of verwittigd u direct de verdeler/invoerder!!

    please geen 2 topics beginnen over hetzelfde onderwerp


    Nog 11 dagen werken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast do maa 04, 2010 7:20 pm

    Wel van deze kant heb ik het telefoonnummer van de vertegenwoordiger gekregen , maar hebben ondertussen 2400 kg opgestookt en geen enkel probleem .
    Ik vind het een zeer goede kachel , toen ik deze kocht waren ze een service in belgie aan het opstarten en zo te horen is dat ook rond .
    Zou zeggen indien interesse gewoon kopen kachel is goed , dacht dat de makro er nu ook de uitleg bij gaf hoe te onderhouden via het fabriek.

    Groetjes Ruddi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast vr maa 05, 2010 7:25 am

    Goede morgen Rudi,

    Ik wil je alles doorsturen van de deville kachel, maar is het mogelijk even je emailadres te geven? Stuur dit maar naar alldak@hotmail.com
    Zodra ik dit ontvan heb stuur ik alles door wat ik heb. Ook de gsm nr. van de vertegenwoordiger en zijn emailadres.
    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast do okt 28, 2010 8:49 am

    Ik kocht gister in de Makro een pelletkachel deville model AILLY , kent iemand dat model want ik kan er nergens iets van terug vinden
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van erwin do okt 28, 2010 1:18 pm

    http://www.deville.fr/en.html

    maar het model ailly staat er nergens op Shocked


    Laatst aangepast door erwin123 op do okt 28, 2010 1:23 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast do okt 28, 2010 1:20 pm

    JEFFYKE,

    Heb je een afbeelding van dit model?

    Groet Arjan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gast ma nov 01, 2010 12:34 pm

    Hey Arjan
    De pelletkachel deville AILLY welke ik in de makro kocht staat nu met afbeelding op de folder
    grt
    jeffyke

    Gesponsorde inhoud


    deville kachels - Pagina 2 Empty Re: deville kachels

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 3:34 pm