Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 51 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 50 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Piazzetta 956

    avatar
    nele
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 15-03-09

    Piazzetta 956 Empty Piazzetta 956

    Bericht van nele di feb 23, 2010 9:55 pm

    Ik zou een aantal dingen betreffende mijn Piazzetta toch wel een verifieren:
    -Onze kachel doet er toch zeker 30 minuten over vooraleer de ventilator begint te blazen
    -Als ik de kachel op de laagste stand zet, dan duurt het zeer lang vooraleer ik een degelijke
    temperatuur bereik (22°C), hiermee bedoel ik dan toch een aantal uur om van 18 °c naar 22 te gaan.
    -De kachel verwarmt 's nachts niet. als hij s'avonds laat uitvalt, dan duurt het toch 30 à 45 min
    vooraleer de kachel (incl ventilator) volledig stilvalt, en ik heb daarbij de indruk dat de kachel
    meer lawaai maakt bij het afkoelen dan tijdens de gewone werking. Soms stoort dit echt tijdens het
    TV-kijken. Ik moet er dan wel bij zeggen dat hij meestal maar ongeveer 4 uur aangestaan heeft, dit
    lijkt mij in verhouding dan wel zeer lang.

    Zijn dit normale vaststellingen of ben ik gewoon een gebruiker die te veel verwacht van zijn Piazzetta ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast di feb 23, 2010 10:33 pm

    Ik bezit een P 955 maar ga er van uit dat het binnenwerk identiek de jouwe zal zijn. Inderdaad is het juist dat ze na een 30 tal minuten warme lucht begint te blazen. Dit heeft te maken dat de kachel eerst genoeg opgewarmd moet zijn eer de blazer aanspringt. Onze kachel start ook telkens op de laagste stand met een ingestelde temp. van 20°. Wanneer dit te koud is durven we de programma's te verhogen met 1 eenheid. We verhogen zowel pellettoevoer, ventilator en zetten de temperatuur tot 23°. Je zal zien dat dit allemaal gebeurt totdat de temperatuur is bereikt en dat de thermostaat (afstandsbediening) dit perfect regelt. Onze kachel is met de volgende tijdsduren ingesteld, s'morgens gaat ze aan om 5 uur tot 9 uur en s'namiddags start ze om 15 uur en loopt tot 23 uur. Tegen die tijd vertrekken wij naar bed en hebben wij geen hinder van het koudblazen van de kachel. Ondervond dat wanneer dit gebeurd dat de ventilator wel op een hoger toerental gaat draaien. Doe daarmee twee dagen met een zak pellets.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast wo feb 24, 2010 2:52 pm

    Nele,

    Als je de kachel na het stookseizoen laat onderhouden door je installateur, vraag dan dat hij in de instellingen " Treshold Blower" wat verlaagt, zodat de kachel vroeger begint te blazen. Standaard staat dit op 85° - Je kan die wat laten verlagen naar 75° of 65°, lager heeft niet veel geen zien, anders blaast hij het eerste kwartier koude lucht.
    Als het te lang duurt om op te warmen zet dan de P-stand hoger. Ik warm altijd op in de hoogste stand, nl P5. Onze ruimte is dan in 40 minuten al aangenaam warm (van 17 naar 21°) en het verbruik zal heus niet veel hoger zijn, doordat de kachel nu een veel kortere opwarmtijd heeft, nl. 40 min ipv. bvb 2 uur. De kachel blaast idd. na het uitschakelen wat harder. Dat is om de vuurkorf te kunnen reiningen, zodat de kachel terug goed kan opstarten. Al de zaken die je opnoemt zijn normaal voor elke pelletkachel. En wees maar gerust met een Piazzetta heb je de top onder de pelletkachels. Heb je al eens andere merken gehoord? Een piazzetta is hierbij fluisterstil.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van steven wo feb 24, 2010 5:37 pm

    Nele,

    Al uw bevindingen zijn typisch aan een pelletkachel. Het duurt even voor de kachel warm is, als je op een laag vermogen verwarmt is het heel normaal dat het lang duurt alvorens het warm is.

    als de kachel wordt afgezet, dan moet die zichzelf uitblazen. Dit gebeurt op de hoogste stand van de ventilator. Het maakt niet uit hoe lang de kachel heeft aangestaan.


    Mvg,


    STeven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast zo dec 12, 2010 11:39 pm

    Ik vind toch ook dat de kachel veel lawaai maakt,piazetta 962,zeker als je de ventilator dan nog eens aanzet om de andere vertrekken te verwarmen(multi fuocosysteem).Spijtig ook dat de ventilator niet kan uitgezet worden want die veroorzaakt koude windturbulentie;vlak voor de kachel heb je warme voeten, twee meter verder moet je opletten dat je geen verkoudheid opdoet en is het fleece-dekentje onontbeerlijk. Ook rustig een muziekje beluisteren is er niet bij. Ik zet de kachel bijna nooit op stand 3 en zeker niet hoger omdat ze dan teveel lawaai maakt. In de buurt van de kachel halen we wel 22° maar een beetje verder is het 18°. Gezellig is ze wel de kachel, maar ze voldoet toch niet aan onze verwachtingen.'t Is echt wel een stapje achteruit...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 12:45 am

    als ik dit lees zout het koud zijn bij U,

    ik kan me dat niet voorstellen voor een Piazetta pelletkachel.

    Handleiding goed lezen voor de instellingen te wijzigen of kontakt nemen met je verkoper.

    Je hebt immer geen kachel gekocht voor een temperatuur van 18°

    gr
    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 1:10 am

    verbouwer schreef:Ik vind toch ook dat de kachel veel lawaai maakt,piazetta 962,zeker als je de ventilator dan nog eens aanzet om de andere vertrekken te verwarmen(multi fuocosysteem).Spijtig ook dat de ventilator niet kan uitgezet worden want die veroorzaakt koude windturbulentie;vlak voor de kachel heb je warme voeten, twee meter verder moet je opletten dat je geen verkoudheid opdoet en is het fleece-dekentje onontbeerlijk. Ook rustig een muziekje beluisteren is er niet bij. Ik zet de kachel bijna nooit op stand 3 en zeker niet hoger omdat ze dan teveel lawaai maakt. In de buurt van de kachel halen we wel 22° maar een beetje verder is het 18°. Gezellig is ze wel de kachel, maar ze voldoet toch niet aan onze verwachtingen.'t Is echt wel een stapje achteruit...

    Oei een tegenvaller maar ze kan mischien te klein zijn voor te verwarmen ruimte want dit
    is moeilijk te geloven (met een 2 pk kan je ook geen 200 rijden)
    Een Piazzetta is volgen mij een van de betere pelletkachels (heb alveel merken gezien en gehoord)

    Mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 8:58 am

    wij hebben hier ook geen klagen over de mijne brand hier dag en nacht zou ze niet meer kwijt willen wij vinden deze kachel echte luxe zou nog eens mijn houtcassete aansteken voor een gezellige avond in het weekend omdat dit toch nog mooier brand dan een pellet kachel ( en die ventilatoren zet die eens op stand2 voor het lawaai en en je brandstand op p4 het zal wel opwarmen ofwel gaat al je wamte weg doo je schouw dit kan ook wie regelt die kachel eigenlijk Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 4:40 pm

    Wij gaan ons ook een P956 kopen. Na een lange studieronde en het uitgebreid vergelijken van diverse merken zijn we nu zeker van ons stuk. Ik heb zaterdag een dik uur met een zeer ervaren technieker kunnen babbelen en met hem de diverse merken in de showroom overlopen. Op alle merken viel er wel wat op te merken maar je zag dat zijn hart het meest uitging naar Piazzetta.
    Het enige minpunt dat hij zag is dat sommige andere merken een automatische aanpassing doen aan de soort pellets en daar de verbranding voor optimaliseren. Bij Piazzetta gebeurt dat niet.
    Anderzijds vond hij de ventilator, de algemene constructie, het gemakkelijke onderhoud en de betrouwbare software van een stukken beter niveau dan de andere merken die zijn baas verkocht.

    Als je zoiets hoort van een technieker dan weet je dat je de goeie keuze maakt.
    Nu nog even de bon gaan tekenen en hopelijk kunnen we binnenkort ons gasverbruik halveren.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van ss ma dec 13, 2010 5:26 pm

    verbouwer schreef:Ik vind toch ook dat de kachel veel lawaai maakt,piazetta 962,zeker als je de ventilator dan nog eens aanzet om de andere vertrekken te verwarmen(multi fuocosysteem).Spijtig ook dat de ventilator niet kan uitgezet worden want die veroorzaakt koude windturbulentie;vlak voor de kachel heb je warme voeten, twee meter verder moet je opletten dat je geen verkoudheid opdoet en is het fleece-dekentje onontbeerlijk. Ook rustig een muziekje beluisteren is er niet bij. Ik zet de kachel bijna nooit op stand 3 en zeker niet hoger omdat ze dan teveel lawaai maakt. In de buurt van de kachel halen we wel 22° maar een beetje verder is het 18°. Gezellig is ze wel de kachel, maar ze voldoet toch niet aan onze verwachtingen.'t Is echt wel een stapje achteruit...

    Geachte verbouwer, ik begrijp u niet goed, u hebt zich blijkbaar niet goed laten inlichten. Er bestaan kachels zonder ventilator (Saey, Rika...), maar je kunt je Piazetta in ieder geval de Roll's van de Italiaase pelletkachels noemen en er is heelwat aan te regelen, ik heb nog maar zelden kritiek over dit merk gelezen en uw kritiek blijft vaag!!! Bent u wel goed voorgelicht? Is uw kachel wel performant genoeg voor de te warmen ruimte(n), is ie berekend op de aangebrachte isolatie van uw woning? Hebt u uw klachten reeds doorgegeven aan uw installateur?
    Groeten,
    ss kampvuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 6:42 pm

    jerom2 schreef:Wij gaan ons ook een P956 kopen. Na een lange studieronde en het uitgebreid vergelijken van diverse merken zijn we nu zeker van ons stuk. Ik heb zaterdag een dik uur met een zeer ervaren technieker kunnen babbelen en met hem de diverse merken in de showroom overlopen. Op alle merken viel er wel wat op te merken maar je zag dat zijn hart het meest uitging naar Piazzetta.
    Het enige minpunt dat hij zag is dat sommige andere merken een automatische aanpassing doen aan de soort pellets en daar de verbranding voor optimaliseren. Bij Piazzetta gebeurt dat niet.
    Anderzijds vond hij de ventilator, de algemene constructie, het gemakkelijke onderhoud en de betrouwbare software van een stukken beter niveau dan de andere merken die zijn baas verkocht.

    Als je zoiets hoort van een technieker dan weet je dat je de goeie keuze maakt.
    Nu nog even de bon gaan tekenen en hopelijk kunnen we binnenkort ons gasverbruik halveren.



    jerom2 ,welke uitlaat heeft jou technieker aangeraden ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 7:30 pm

    Ik heb mijn Piazetta 956 nu de derde winter en ben ook wel teleurgesteld in het gebruik van een pelletkachel.Bij mij is het ook zo ,als je er bij zit heb je heel warme voeten maar als ik 2,5 m verder zit in de zetel krijg ik ook wel koude lucht daar.Het is hier bij mij ook zoals Nele en Verbouwer schrijft.Ik lees ook dat er bij andere merken men die zelf kan afstellen op het soort pellets,wij kunnen dat niet ,ofwel is het dezelfde pellets branden of anders de technieker laten komen en betalen daarvoor.Heb ook veel miserie in het tussenseizoen als de kachel moet zachter branden ,soms gaat hij uit ,de pellets blijven vallen ,het bakje loopt over en soms vliegt alles weer in brand na een tijd ,komt er buiten uit de schouw een enorme rook of beginnen zelfs de pellets die in het asbakje gevallen zijn branden.Is het normaal als de kachel uitgaat dat de pellets blijven vallen,ik moet nu ook soms als ik het op tijd zie mijn bakje waar de pellets vallen ledigen als het vol is .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 7:57 pm

    @ Fleur : De bestaande dubbelwandige inox-schouwbuis wordt herbruikt en met een verloopstuk wordt de uitlaat van de kachel hier ingepast.
    In de verluchte kelder ga ik externe lucht halen met een buiske van 50mm.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Philip ma dec 13, 2010 8:02 pm

    Soeki schreef:Ik heb mijn Piazetta 956 nu de derde winter en ben ook wel teleurgesteld in het gebruik van een pelletkachel.Bij mij is het ook zo ,als je er bij zit heb je heel warme voeten maar als ik 2,5 m verder zit in de zetel krijg ik ook wel koude lucht daar.Het is hier bij mij ook zoals Nele en Verbouwer schrijft.Ik lees ook dat er bij andere merken men die zelf kan afstellen op het soort pellets,wij kunnen dat niet ,ofwel is het dezelfde pellets branden of anders de technieker laten komen en betalen daarvoor.Heb ook veel miserie in het tussenseizoen als de kachel moet zachter branden ,soms gaat hij uit ,de pellets blijven vallen ,het bakje loopt over en soms vliegt alles weer in brand na een tijd ,komt er buiten uit de schouw een enorme rook of beginnen zelfs de pellets die in het asbakje gevallen zijn branden.Is het normaal als de kachel uitgaat dat de pellets blijven vallen,ik moet nu ook soms als ik het op tijd zie mijn bakje waar de pellets vallen ledigen als het vol is .
    zo zie je maar dat alles technieke voor en tegenstanders hebben
    mare ikke zou mij kacheltje voor geen geld meer willen missen
    ik zeg zelf meer moest die nu ontploffen ,wel ik haalde onmiddelijk een andere
    mijn kachel draait hier nu op zijn sokken (eco) mooi op 21° terwijl de vaste cv thermostaat 5 meter verder tegen de mluur 21.8° aangeeft
    dus ik zou zeggen pluis uw handleiding is echt goed door en of ga deftig inlichtingen vragen aan een instalateur
    waarschijnlijk zal jullie al veel leed kunne verhelpen

    ps ff gaan meten
    sensor van thermostaat op de kachel zit op een hoogte van amper 30 cm boven de grond (juist nagemeten) en wij lopen hier althans ik en mijn dochter steeds op onze kousen rond en hebben geen koude voeten


    Laatst aangepast door Philip op ma dec 13, 2010 8:05 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : hoogte thermostaat kachel gemeten)


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31489
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van erwin ma dec 13, 2010 8:06 pm

    inderdaad het kan toch niet dat met zo een mooi toestel je nog in de koude zit,
    vraag de installateur om de parameters deftig in te stellen, indien dit niet lukt zou ik zeker kontakt nemen met de hoofdverdeler
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Philip ma dec 13, 2010 8:10 pm

    of hebben ze hun kachel gewoon te licht aangekocht ?

    als de kachel het niet kan halen ivm de te verwarmen ruimte heb je natuurlijk ene koude geveol


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 8:35 pm

    jerom2 schreef:@ Fleur : De bestaande dubbelwandige inox-schouwbuis wordt herbruikt en met een verloopstuk wordt de uitlaat van de kachel hier ingepast.
    In de verluchte kelder ga ik externe lucht halen met een buiske van 50mm.



    dat gaat dik in orde komen jerom ,ook positief vindt ik de externe binnenlucht die je gaat aanzuigen voor verbranding ,want koude vrieslucht s winters kan geen goed doen voor ontsteking noch voor de kachel study tof tof




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 8:43 pm

    fleur schreef:
    jerom2 schreef:@ Fleur : De bestaande dubbelwandige inox-schouwbuis wordt herbruikt en met een verloopstuk wordt de uitlaat van de kachel hier ingepast.
    In de verluchte kelder ga ik externe lucht halen met een buiske van 50mm.



    dat gaat dik in orde komen jerom ,ook positief vindt ik de externe binnenlucht die je gaat aanzuigen voor verbranding ,want koude vrieslucht s winters kan geen goed doen voor ontsteking noch voor de kachel study tof tof




    gr fleur

    Zelfs nu het buiten vriest is het in de kelder nog 14° op plafondhoogte, tegen de grond 2 graden minder
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast wo dec 15, 2010 10:24 pm

    jerom2 schreef:Wij gaan ons ook een P956 kopen. Na een lange studieronde en het uitgebreid vergelijken van diverse merken zijn we nu zeker van ons stuk. Ik heb zaterdag een dik uur met een zeer ervaren technieker kunnen babbelen en met hem de diverse merken in de showroom overlopen. Op alle merken viel er wel wat op te merken maar je zag dat zijn hart het meest uitging naar Piazzetta.
    Het enige minpunt dat hij zag is dat sommige andere merken een automatische aanpassing doen aan de soort pellets en daar de verbranding voor optimaliseren. Bij Piazzetta gebeurt dat niet.
    Anderzijds vond hij de ventilator, de algemene constructie, het gemakkelijke onderhoud en de betrouwbare software van een stukken beter niveau dan de andere merken die zijn baas verkocht.

    Als je zoiets hoort van een technieker dan weet je dat je de goeie keuze maakt.
    Nu nog even de bon gaan tekenen en hopelijk kunnen we binnenkort ons gasverbruik halveren.

    Even bovenstaand corrigeren : wij waren van plan om een bon te tekenen maar een ambetant gesprek met de baas van de zaak waar we zouden kopen doet ons uitkijken naar een andere verkoper.

    Ons verhaal :

    Wij waren akkoord met de offerte voor een P956 maar ik had nog 3 redelijke vragen. En die waren voor mij zelfs geen breekpunt om te kopen of niet.
    Mijn vragen :
    1. Concurrent rekende 350€ aan voor forfaitaire plaatsing en kwam toch nog aan dezelfde condities - ik wou dus een forfaitaire prijs voor de installatie.
    2. Eerste onderhoud gratis
    3. Plaatsing door technieker die mij de uitleg gegeven had in showroom

    Het antwoord van de baas kwam op een toontje van “wat denkt gij wel ?” :
    3. Frank is man van storingen en onderhoud, niet van plaatsing – geen afwijking mogelijk
    2. Eerste onderhoud gratis : dat doen wij niet, als er onderhoud nodig is rekenen wij dat aan.
    1. Er was 2 uur plaatsing aangerekend en voor alle bijkomende uren zou er gerekend worden.

    Nu moet je weten : ik zit zelf 25 jaar in de verkoop (business to business) en was geshockeerd hoe arrogant zijn antwoorden en vooral zijn toon mij overkwamen – misschien was dat niet zo bedoeld maar hij ging voor mij toch zwaar uit te bocht. Met als resultaat dat ik in plaats van te bestellen afgesloten heb met “ik zal ’t nog ne keer bekijken”. Maar daar kopen ???? I don’t think so !

    Toen ik opperde dat de andere aanbieder wel een forfaitaire prijs aanrekende voor plaatsing en toch op dezelfde prijs als hij uitkwam, kreeg ik een vat opgekropte frustraties over mij : "we hebben dat vroeger ook gedaan maar ’t was altijd iets met die klanten : afspraken werden niet nagekomen over het werk dat op voorhand zou gebeuren, en ze moesten nog naar de bank voor het geld, en er moest extra werk worden gedaan" … en het was precies of ik ging hem dat ook allemaal lappen. En dat dan op een toontje van "gij gaat mij hier niet liggen hebben".
    Toen ik hem verzekerde dat ik gemaakte afspraken nakom maar dat de concurrentie toch een beter voorstel gemaakt had, toen kwam hij pas echt op dreef : “En we hebben meer als werk genoeg en ik ben bij u thuis geweest en ik heb u nen uitleg gegeven en u een offerte gemaakt enzovoort …”
    Tja, dat is normaal zeker als ge dingen verkoopt met een totaal prijskaartje van 4300€ ? Het is niet gelijk nen bak bier verkopen hé …
    En eigenlijk dacht ik op ’t einde : “Man, ge hebt allemaal die “moeite” gedaan en in de eindspurt hebt ge het echt wel verkloot : ik heb niet gediscussieerd, ik heb bij alle punten gezwegen en gedacht “ja, als dat niet kan, dan is dat maar zo” maar nog altijd met de bedoeling om bij hem te kopen.
    Tot hij zich op ’t einde echt lastig maakte en hij er van uit ging dat ik precies van plan was om hem op te lichten : “wat denkt gij wel : een forfaitaire prijs voor installatie en een eerste onderhoud gratis”. Laat ons wel wezen : we spreken over hooguit 5 werkuren. En hoeveel marge heeft een verkoper op zo een kachel : 30% ? 40% ? Op 4000€ is dat toch een leuk bedragje …
    En, nog eens, voor mij was dat geen breekpunt : ik zou nog akkoord gegaan zijn met zijn offerte. Alleen moeten ze mij niet het gevoel geven dat ik HEN probeer op te lichten.

    Ik heb dan maar gezegd dat ik zijn offerte nog eens ging herbekijken. Maar ik vrees dat ik mijn centjes elders zal uitgeven. Ik ga die offerte van zijn concurrent eens herbekijken. Of misschien wordt het toch nog een Rika Como ?
    Laatst lacht …
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31489
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van erwin wo dec 15, 2010 10:33 pm

    groot gelijk
    je durfde zeker al niet meer vragen achter 1 pallet gratis pellets klop

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast wo dec 15, 2010 11:45 pm

    misschien alles eens laten afkoelen en nog eens praten ,jou eerste gedacht is soms het beste ,wat je achteraf dan beklaagd
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast do dec 16, 2010 12:15 am

    fleur schreef:misschien alles eens laten afkoelen en nog eens praten ,jou eerste gedacht is soms het beste ,wat je achteraf dan beklaagd

    Je hebt gelijk Fleur : efkes laten koelen.
    Dat is ook de reden waarom ik de naam van de dealer niet zal bekend maken. Iedereen heeft recht op een slechte dag en om daar dan op gepakt te worden Mad

    Ik heb nu intussen met 3 potentiële verkopers gepraat en het valt mij op dat 2 van hen vrij assertief overkomen : als je bij ons wil kopen is dat op "ons voorwaarden", een afwijking gaan we niet doen, we hebben toch werk genoeg.
    De derde is een echte commerciële professional. Aangezien ik zelf in een zeer concurrentiële branche als "verkoper" werk heb ik respect voor zijn verkoopsaanpak.
    Hij is ook de enige die aftast wat hij moet doen om de deal te closen en zal ook al eens buiten de lijntjes kleuren.
    Ik ga nog even laten afkoelen. Ik twijfel nog steeds tussen P956 en Como. En dat heeft dan niets te maken met de verkoper.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31489
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van erwin do dec 16, 2010 12:21 am

    jerom2 schreef:
    fleur schreef:misschien alles eens laten afkoelen en nog eens praten ,jou eerste gedacht is soms het beste ,wat je achteraf dan beklaagd

    Je hebt gelijk Fleur : efkes laten koelen.
    Dat is ook de reden waarom ik de naam van de dealer niet zal bekend maken. Iedereen heeft recht op een slechte dag en om daar dan op gepakt te worden Mad

    Ik heb nu intussen met 3 potentiële verkopers gepraat en het valt mij op dat 2 van hen vrij assertief overkomen : als je bij ons wil kopen is dat op "ons voorwaarden", een afwijking gaan we niet doen, we hebben toch werk genoeg.
    De derde is een echte commerciële professional. Aangezien ik zelf in een zeer concurrentiële branche als "verkoper" werk heb ik respect voor zijn verkoopsaanpak.
    Hij is ook de enige die aftast wat hij moet doen om de deal te closen en zal ook al eens buiten de lijntjes kleuren.
    Ik ga nog even laten afkoelen. Ik twijfel nog steeds tussen P956 en Como. En dat heeft dan niets te maken met de verkoper.

    toch niet alleen voortgaan op de verkoopspraatjes
    als je de kachel hebt is er ook nog deskundige service en onderhoud noodzakelijk

    eventueel referenties vragen en eens gaan praten met hun ervaringen

    of misschien vind je wel iets op forum
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast di jan 18, 2011 10:04 pm

    Nu onze schilderwerken ongeveer afgeraakt zijn willen we verdergaan met onze pellet-ambities.
    Wij zijn van regio Aalst. Ik zoek een dealer/forumlid waar ik eens kan kijken/luisteren naar een brandende Piazzetta 956 of vergelijkbaar.
    Kan iemand helpen ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gast di feb 01, 2011 10:07 pm

    We zijn intussen bij iemand thuis in zijn salon gaan kijken en luisteren naar een P956 en dat viel mij heel goed mee : op stand 1 en 3 meter afstand hoorde je hem niet quasi niet. Ook als iedereen even zweeg vond ik hem niet hoorbaar. De vlam was niet te zenuwachtig en toch kwam er een ongelooflijk pak warmte uit die kachel.
    De eigenaars waren er bijzonder content over en zouden terug dezelfde kopen als deze gepikt zou worden terwijl zij hun siêsta hielden in het salon.
    Toen we buiten kwamen dacht ik van "OK, this is it, we gaan bestellen". Bleek dat mijn madam daar een andere mening over had : ze vond de 956 nogal groot, de vlam was geforceerd en ze kon zich niet gaan warmen aan de kachel (geen stralingswarmte).
    En als de madam dat zo zegt, dan pas ik : het gaat over een budget van 4000€ (geplaatst)en dan moet je alletwee overtuigd zijn.

    Bon, intussen zijn we alletwee overtuigd dat we beter af zijn met een houtkachel en hebben we deze reeds besteld : een Heta Scan-Line 510.
    Waarom we radicaal omgeslagen zijn naar een houtkachel ? Uiteraard niet omwille van het gebruiksgemak want dat is bij een pelletkachel duidelijk stukken hoger.
    Waarom dan wel : we wilden eigenlijk een Rika maar de Como maar is te diep en de Topo de duur. Andere merken bleken altijd wat nadelen te hebben die wij onoverkomelijk vonden.
    Finaal dus een houtkachel maar dan wel een Deens merk omdat de Scandinaven de strengste normen hebben. En ook het sterkste ergonomisch en technisch design. Daarnaast waren we ook al gecharmeerd door het feit dat er geen electriciteit, electronica, motor of mechaniek bij te pas komt. De enige regelingen zijn gewoon manueel te doen. En toch komt daar een stille, stevige en natuurlijke warmte uit en een fantastisch vlammenspel waar we hopelijk lang zullen van genieten.

    Het enige probleem dat dat we nog hebben : we hebben geen droog brandhout en dus gaan we de rest van deze winter houtbriketten branden. Eigenlijk zijn dat ook pellets maar dan enkele maatjes groter Laughing
    Iemand ervaring daarmee ?

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta 956 Empty Re: Piazzetta 956

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 10:56 pm