Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Dakdoorvoer

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dakdoorvoer Empty Dakdoorvoer

    Bericht van Gast vr maa 19, 2010 11:40 am

    Van November is men alin de weer om mijn dakdoorvoer te dichten tot hiertoe is dat nog niet gelukt . Bij het plaatsen van de rookafvoer (buis ) heeft men een spiegel gebroken die wil men niet vergoeden heb geen goed woord over voor die verkoper ! Tot later ik laat nog wel iets weten als ze het dak hebben toegekregen . affraid
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Dakdoorvoer Empty Re: Dakdoorvoer

    Bericht van pedro vr maa 19, 2010 5:53 pm

    Stefaan,
    mss es ietsje meer info over uw probleem....
    Dakbedekking en dergelijke?

    Grtzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dakdoorvoer Empty Re: Dakdoorvoer

    Bericht van Gast za maa 20, 2010 10:21 am

    Beste,
    Dank voor uw reaktie,er moest een gat gemaakt worden in het dak (van de veranda)We hebben de veranda laten voorzien van een geisoleerde stalen plaat door de fabiekant, om geen vodden tegen te komen en het normale dak kan zoveel graden niet verdragen,na het doorsteken van de buis van 80 hebben ze de boel opgespoten en een kapje overgeplaatst . Maar nog komt er water binnen en dat geeft witte strepen op de zwarte buis, ik weet niet wat er verder moet gebeuren!Groetjes
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Dakdoorvoer Empty Re: Dakdoorvoer

    Bericht van Philip za maa 20, 2010 10:30 am

    lijkt me erop
    dat je inplaats van je instalateur is beter bij een dakwerker inlichtingen gaat vragen

    als ik het zo hoor is dit geen dubbelwandige inox die uit het veranda dak komt,door de enkel wandige te gebruiken heb je een grotere hitte, waardioor er wellicht geen afdichtings rubbers kunne gebruikt worden

    bij een dubbelwandige geisloeerde inox schouw blijft deze heel koel en zou je zelfs (ik geef hier nu het minst propere afdichting als voorbeeld) een laagje roofing rond je buis en zo op de geisoleerde stalen plaat

    dit zou je al niet kunnen met een enkel wandige buis

    maar ik ben er zeker van dat er een doelteffende afdichting voor je probleem moet bestaan
    bv een hittebestendig afdichtings ring ofzo


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dakdoorvoer Empty Re: Dakdoorvoer

    Bericht van Gast za maa 20, 2010 12:05 pm

    stefaan1

    ik zou zelf eens op men dak kruipen ,oude dichting eraf en alles dichtsmeren met SUPER FIX is een elastische lijm en afdichtingsmiddel.
    is te verkrijgen legerstoks of zelfstandigen.
    ik gebruik niets anders meer om alles te plakken en te dichten (zelfs waar ik normaal silicone zou gebruiken).
    en wat je zelf doet doe je meestal beter.

    ach ja ,een spiegel breken is 6 jaar slechte sex ,voor diegene die hem gebroken heeft natuurlijk study



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dakdoorvoer Empty Re: Dakdoorvoer

    Bericht van Gast za maa 20, 2010 4:13 pm

    Beste,
    Bedankt voor uw uitleg zal dan zelf eens een kijkje gaan nemen op het dak. Het is een enkelwandige buis van 80 Kan die kol tegen de warmte , normaal is dat het werk van de verkoper ik betaalde kosten voor het plaatsen van de kachel. Ik ga eerst met verlof morgen ,en dan zien we wel,nogmaals veel dank ik brak die spiegel niet dus die sex is niet voor mij groetjes.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dakdoorvoer Empty Re: Dakdoorvoer

    Bericht van Gast za maa 20, 2010 7:04 pm

    stefaan1 schreef:Beste,
    Bedankt voor uw uitleg zal dan zelf eens een kijkje gaan nemen op het dak. Het is een enkelwandige buis van 80 Kan die kol tegen de warmte , normaal is dat het werk van de verkoper ik betaalde kosten voor het plaatsen van de kachel. Ik ga eerst met verlof morgen ,en dan zien we wel,nogmaals veel dank ik brak die spiegel niet dus die sex is niet voor mij groetjes.



    kan zeker tegen 100 graden en daar krijg je nooit zo n warmte .
    verder nog een goeie reis.



    gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Dakdoorvoer Empty Re: Dakdoorvoer

    Bericht van Philip zo maa 21, 2010 11:47 am

    daar krijg je nooit zo een warmte ????
    zou ik nie zo zeker van zijn
    dak veranda 2,5 mete ?????
    dus temp zou nog wel is kunne hoger oplopen dan je denkt


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dakdoorvoer Empty Re: Dakdoorvoer

    Bericht van Gast zo maa 21, 2010 1:24 pm

    Philip schreef:daar krijg je nooit zo een warmte ????
    zou ik nie zo zeker van zijn
    dak veranda 2,5 mete ?????
    dus temp zou nog wel is kunne hoger oplopen dan je denkt




    fhilip
    voor ik iets beweer of een tip geef aan derden heb ikzelf alles uitgeprobeerd.
    ik heb speciaal eens de temperatuur gemeten die de buis heeft achteraan de kachel en die was 72 graden met de kachel vol speed.
    deze kit heb ik zelfs gebruikt om de uitlaatbuis af te dichten 30 centimeter boven de kachel waar de buis in de schoorsteen verdwijnt.




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dakdoorvoer Empty Re: Dakdoorvoer

    Bericht van Gast zo maa 21, 2010 2:04 pm

    Ik vind persoonlijk dat raadgevingen enkel kunnen als men precies op de hoogte is van het probleem i.p.v. een topic vol te schrijven over dichtingskits.
    Probleemsteller, plak eens een fotoke in de topic, is het geen condens die langs de schouw komt, welke dakbedekking was het oorspronkelijk en hoe werd daar een stalen doorgang tussengezet, is de uitzetting van de dakbedekking bij temperatuursverandering hetzelfde als de doorgang, enz. enz.

    Haal er eens een verandabouwer bij !

    Gesponsorde inhoud


    Dakdoorvoer Empty Re: Dakdoorvoer

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do mei 02, 2024 1:54 am