Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie

    Anonymous
    Gast
    Gast


    lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie Empty lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie

    Bericht van Gast ma apr 19, 2010 12:20 pm

    Ik ben in het bezit van een palazzetti minnie ecofire, maar deze maakt toch wel veel lawaai,het is de aandrijfassysteem met kleine ventilator die zoveel lawaai maakt , hoe is dit te verhelpen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie Empty Re: lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie

    Bericht van steven ma apr 19, 2010 12:30 pm

    door die ventilator te verminderen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie Empty Re: lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie

    Bericht van Gast ma apr 19, 2010 12:41 pm

    Het is niet de ventilator, maar het apparaat van de aandrijfas (pellets), daar staat ook een kleine ventilator op om het element te koelen. Is dit lawaai normaal ?
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie Empty Re: lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie

    Bericht van Block ma apr 19, 2010 6:54 pm

    Probeer eens uw worm goed proper te stofzuigen en de motor.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie Empty Re: lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie

    Bericht van Gast ma apr 19, 2010 9:07 pm

    Hoe oud is uw toestel?
    Normaal is het zeker niet.
    U spreekt voortdurend van de ventilator? Bedoelt u dat er een afzonderlijke ventilator de motor afkoelt?
    Indien dit zo is, dan is die gemakkelijk te vervangen.
    Waarschijnlijk zijn de lagers defect.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie Empty Re: lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie

    Bericht van Gast di apr 20, 2010 10:09 am

    Het is inderdaad de ventilator die de aandrijfmotor van de wormas afkoelt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie Empty Re: lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie

    Bericht van Gast di apr 20, 2010 11:06 am

    Heb je gemakkelijk toegang tot de ventilator?
    Indien ja, kijk eens op welke spanning de ventilator werkt. Staat normaal op de ventilator vermeld.
    Kunt u ook eens de afmetingen geven. (Waarschijnlijk een vierkante ventilator)
    Indien u dit weet, laat ik u weten waar u gemakkelijk een vervang ventilator vind.
    Het is wel goed mogelijk dat u de stekker van de oude ventilator op de nieuwe moet zetten.
    Hopelijk bent u een beetje een handy-man. Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie Empty Re: lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie

    Bericht van Gast di apr 20, 2010 11:42 am

    Ok, ik heb gemakkelijk toegang, ben een handige jongen hoor. Merk van de aandrijfmotor : srl guissanno,
    type GMSM1CCWO1 230 v 50 hz 0.3 A Het is inderdaad een vierkante ventilator.
    Marc
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie Empty Re: lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie

    Bericht van Gast di apr 20, 2010 8:42 pm

    Kunt u de afmetingen geven?
    Zou ook handig zijn te weten waar u woont.

    Ik kan u dit al geven: Fissette (Luik)

    U kunt hier ook online bestellen en het juiste type opzoeken: Blowers - Farnell België

    Dit is in mijn streek. (Wel, 50km van mij thuis) Ik woon namelijk in de Ardennen.

    Gesponsorde inhoud


    lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie Empty Re: lawaaiërige pelletkachel palazzetti mnnie

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 11:14 am