Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    pellets en eco cheques


    Gast
    Gast


    pellets en eco cheques - Pagina 2 Empty Re: pellets en eco cheques

    Bericht van Gast do aug 26, 2010 10:34 pm

    ss schreef:Nico, als die informatie klopt dan kan Mathias 2 dingen doen; vanaf nu geen eco-cheques meer aanvaarden, ofwel de prijs voor iedereen omhoog... Zo zie je dat dit opgelegd (door de overheid) systeem langs geen kanten deugt!!! Je gaat dus onvermijdelijk duurder kopen door dit systeem... bom ...
    De leveranciers die nu hun prijzen laag houden leveren 5% in als ze de betaald worden met eco-cheques, als ze er niet genoeg aan verdienen MOETEN ze gewoon omhoog! Lijkt me simpele economie... heel kwaad

    SS, denk je nu echt dat ze aan die 5% voor die enkele pelletkopers met eco-cheques failliet gaan? nee dacht het niet, en de informatie die ik heb ontvangen klopt want ze komt van Brussel SODEXO zelf en ik zag al dat de 5% meerprijs bij eco-cheques bij Flament niet meer vermeld staat, maar wel dat ze nog eco-cheques ontvangen, dus zie je wel dat er ergens iets niet klopte met hun advertentie en ik blijf bij mijn mening 1 product 1 prijs, en dat het systeem deugd of niet laat ik ertussen, (ben geen gelukkig politieker) maar ik krijg de eco-cheques en dan wil ik ze ook 100% gebruiken, jij niet dan? of betaald je ook meer dan nodig is? ik niet dus.

    groetjes Nico
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets en eco cheques - Pagina 2 Empty Re: pellets en eco cheques

    Bericht van Gast do aug 26, 2010 11:20 pm

    Dit ter info voor iedereen waarom ik zo reageer op het item over de meerprijs van 5% door enkele handelaars hier een knip in een notendop van een mail van SODEXO zelf:

    "start"
    Het is helemaal niet de bedoeling dat de handelaar zijn kosten met Sodexo doorrekent aan zijn klanten. Het staat trouwens vermeld in de aansluitingsovereenkomst dat dit niet toegelaten is.
    "end"

    daarom mijn reaktie op deze topic, en ik ben van mening dat iedereen dit weten moet.

    Groetjes Nico.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pellets en eco cheques - Pagina 2 Empty Re: pellets en eco cheques

    Bericht van erwin vr aug 27, 2010 12:39 am

    Nico,

    Langs de andere kant mag je ecocheques wettelijk ook alleen maar gebruiken om pellets te betalen die voorzien zijn van een FSC-label:

    Het hout gebruikt voor de productie van de houtpellets moet afkomstig zijn van duurzaam beheerde bossen:
    Het FSC label (Forest Stewardship Council
    Het PEFC certificaat (Programme for the Endorsement of Forest Certification schemes)
    Voor de aankoop van hout of houtproducten die dergelijke labels dragen kun je ecocheques gebruiken.
    In de praktijk blijkt echter dat veel handelaars, vooral de grote ketens, de cheques sowieso aanvaarden ongeacht bovenstaande labels...


    Vraag dan ook bij je volgende aankoop of dat label erop staat als je zo strikt de wet wil toepassen.

    Heel deze discussie over enkele pinuts gaat het doel van dit forum te buiten is mijn mening.

    1 vd forumregels is immers:

    De focus ligt op het verschaffen van informatie aan een brede groep van gebruikers en niet op het creëren van polemiek (=Schriftelijke bestrijding van standpunten door twee of meer auteurs )

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets en eco cheques - Pagina 2 Empty Re: pellets en eco cheques

    Bericht van Gast vr aug 27, 2010 1:21 am

    erwin123 schreef:Nico,

    Langs de andere kant mag je ecocheques wettelijk ook alleen maar gebruiken om pellets te betalen die voorzien zijn van een FSC-label:

    Het hout gebruikt voor de productie van de houtpellets moet afkomstig zijn van duurzaam beheerde bossen:
    Het FSC label (Forest Stewardship Council
    Het PEFC certificaat (Programme for the Endorsement of Forest Certification schemes)
    Voor de aankoop van hout of houtproducten die dergelijke labels dragen kun je ecocheques gebruiken.
    In de praktijk blijkt echter dat veel handelaars, vooral de grote ketens, de cheques sowieso aanvaarden ongeacht bovenstaande labels...


    Vraag dan ook bij je volgende aankoop of dat label erop staat als je zo strikt de wet wil toepassen.

    Heel deze discussie over enkele pinuts gaat het doel van dit forum te buiten is mijn mening.

    1 vd forumregels is immers:

    De focus ligt op het verschaffen van informatie aan een brede groep van gebruikers en niet op het creëren van polemiek (=Schriftelijke bestrijding van standpunten door twee of meer auteurs )


    trek aan de schoen degene die hem past...

    ik blijf voor 1 produkt 1 prijs...

    groetjes Nico
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets en eco cheques - Pagina 2 Empty Re: pellets en eco cheques

    Bericht van Gast vr aug 27, 2010 8:18 am

    Nico schreef:Ik heb nu vernomen dat handelaars geen extra's mogen aanrekenen voor degene die wensen te betalen met eco-cheques, dus voor pellets met geld of met eco-cheques of goudstaven te betalen mag maar 1 prijs worden gevraagd. 2 prijzen voor 1 product, dat was waar ik een probleem mee heb, en blijkt nu rechtgezet te zijn.

    Groet Nico

    Proficiat Nico,

    We hebben een telefoon gekregen van Sodexho...
    Het resultaat kunt u zien aan onze prijzen.

    Weliswaar geven wij nu 5% contante korting aan wie cash betaalt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets en eco cheques - Pagina 2 Empty Re: pellets en eco cheques

    Bericht van Gast vr aug 27, 2010 9:04 am

    Tjah, dat was te voorzien... Goed opgelost Mathias, als je 5% korting geeft bij cash-betaling ben je van die eco-rommel vanaf. Er stond enkele weken geleden trouwens een serieus artikel in "de Morgen" over wat je zoal aan chemische rommel kunt aanschaffen met de Eco-cheques!!!
    Groeten,
    ss

    Gesponsorde inhoud


    pellets en eco cheques - Pagina 2 Empty Re: pellets en eco cheques

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 1:15 am