Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Ikzelf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    verontrustende opstart

    Anonymous
    Gast
    Gast


    verontrustende opstart Empty verontrustende opstart

    Bericht van Gast za sep 18, 2010 9:32 pm

    Beste forum leden,

    Vanavond 'bizarre ' ervaring opgedaan.Had net mijn pelletvoorraad bijgevuld,kachel opgestart(start tijd-21 min)
    Had gezien dat mijn gloeikaars werkte,dan heb ik de rest van de opstartprocedure niet meer opgevolgd,kwam na een half uurtje terug,mijn korf was bijna vol,pelletvoorraad doseerde nog maar geen pellets die waren 'ontbrandt'.
    Heb dan kachel uitgeschakeld via gewone exitprocedure,volle korf leeggemaakt,opnieuw opgestart succesvol deze keer.
    Zorgpunten,wat bij een geprogrammeerde opstart,waarbij ik er pas na één of twee uur bij ben?Blijft die doseren?Iemand al dergelijke ervaring meegemaakt?Wat kan een mogelijke oorzaak zijn van dit 'euvel'?
    Uitkijkend naar jullie kennis en ervaringen,

    mvg

    Jean-claude.
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    verontrustende opstart Empty Re: verontrustende opstart

    Bericht van Block za sep 18, 2010 10:35 pm

    Is enkel lastig, ik denk wel dat alle kachels na een tijdje in alarm zullen gaan. Er moet na een bepaalde tijd een bepaald aantal graden gehaald zijn in de verbrandingskamer of hij schiet in alarm.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    verontrustende opstart Empty Re: verontrustende opstart

    Bericht van steven za sep 18, 2010 10:37 pm

    heb dat ook wel al eens voor gehad. vooral nadat ik eerst de voorraad volledig was opgebrand en de kachel dan in veiligheid ging.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    wmbreukel
    wmbreukel
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 28
    Registration date : 15-04-10

    verontrustende opstart Empty Re: verontrustende opstart

    Bericht van wmbreukel za sep 18, 2010 10:58 pm

    heb ik ook wel eens gehad ,toen bleek dat als je de kachel had schoon gemaakt je het bakje niet voldoende had aan geduwd.

    dan komt die gloei plug niet ver genoeg de bak in en ontsteek hij de boel niet.

    had de bak ook helemaal overgelopen met pellets.

    kijk eens of dit het niet was,er hoeft maar een half pelletje achter dat bakje te liggen en je hebt het hoor.



    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    verontrustende opstart Empty Re: verontrustende opstart

    Bericht van jeanhup zo sep 19, 2010 11:00 am

    jean-claude schreef:Vanavond 'bizarre ' ervaring opgedaan.Had net mijn pelletvoorraad bijgevuld,kachel opgestart(start tijd-21 min)
    Had gezien dat mijn gloeikaars werkte,dan heb ik de rest van de opstartprocedure niet meer opgevolgd,kwam na een half uurtje terug,mijn korf was bijna vol,pelletvoorraad doseerde nog maar geen pellets die waren 'ontbrandt'.
    Heb dan kachel uitgeschakeld via gewone exitprocedure,volle korf leeggemaakt,opnieuw opgestart succesvol deze keer.
    Zorgpunten,wat bij een geprogrammeerde opstart,waarbij ik er pas na één of twee uur bij ben?Blijft die doseren?Iemand al dergelijke ervaring meegemaakt?Wat kan een mogelijke oorzaak zijn van dit 'euvel'?
    De kachel zou zelf moeten detecteren dat er geen ontbranding is en gewoon moeten stoppen na de opstartprodcedure (na fase 'fire on', meestal na 21 minuten). Als jouw kachel dat niet doet zou ik hem niet gebruiken en meteen de leverancier erbij halen (mits nog in garantie).
    Als je je zelf wil gaan repareren dan zou ik achtereenvolgens de volgende zaken even controleren:
    - instellingen parameters: vooral die voor minimumwaarde detectie 'kachel brandt' (meestal PR13, standaardwaarde=50 grC) en parameters voor de opstarttijden (meestal PR01/PR02, standaardwaarden 15/6 minuten).
    - temperatuursensor rookgasafvoer.
    - regelunit en haar aansluitingen/kabels naar temperatuursensor en pellettoevoermotor.

    Succes ermee.

    Jean
    Adler Pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verontrustende opstart Empty Re: verontrustende opstart

    Bericht van Gast zo sep 19, 2010 8:40 pm

    Beste forumleden,

    Allen hartelijk dank voor jullie reacties,heb nu reeds drie geprogrammeerde opstarts gehad zonder problemen.
    Ga toch de raad van Jeanhup opvolgen en dit voorval melden aan mijn installateur.Tot wederhoren!!

    met vriendelijke groet,

    Jean-claude.


    Gesponsorde inhoud


    verontrustende opstart Empty Re: verontrustende opstart

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 5:29 am