Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 13 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    wat is een goede kachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat is een goede kachel Empty wat is een goede kachel

    Bericht van Gast ma sep 20, 2010 9:56 pm

    Ik ben helemaal nieuw in de pelletwereld. In Nederland snappen de meeste mensen totaal niet waar je het over hebt, leveranciers zijn er dan ook nauwelijks.

    Maar nu mijn vraag: welke kachel zou je iemand aanraden en welke beslist niet (voor in de woonkamer, geen cv aansluiting, minimaal 8kw). Bestaan er testen van pelletkachels met gegevens over garantie, rendement, instelbaarheid, duurzaamheid etc.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    wat is een goede kachel Empty Re: wat is een goede kachel

    Bericht van steven ma sep 20, 2010 10:02 pm

    Folkert,

    kijk eerst eens rond op het forum bij de merken, je zal daar al heel wat info vinden.

    Er staan ook verkopers uit Nedeland op het forum vermeld.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    wat is een goede kachel Empty Re: wat is een goede kachel

    Bericht van Philip ma sep 20, 2010 10:35 pm

    en eenieder zal zijn eigen merk als beste voorschotelen
    ik denk net als steven
    lees de verschillende topics door en je zal al heel wat wijzer worden


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    wat is een goede kachel Empty Re: wat is een goede kachel

    Bericht van petrah ma sep 20, 2010 10:37 pm

    ik kan me de vraag van folkert wel indenken , in nederland is de pelletkachel onbekend , wij hebben hem nu voor de vierde winter , door een kennis in italie erop attent gemaakt , maar ik ken niemand in nederland die er ook een heeft , blijkt ook al uit het feit dat in belgie de pellets al in de makro liggen , hier is dat echt niet , dus folkert maak maar gebruik van de kennis vanonze slimme zuiderburen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat is een goede kachel Empty Re: wat is een goede kachel

    Bericht van Gast di sep 21, 2010 3:33 am

    Een goede pelletkachel is die kachel die voldoet aan jou eisen, ieder gezin stookt anders, en iedere kachel heeft zijn voor en nadelen
    bvb plaats van de kachel, werkt geluid storend of niet, moet ze zeer snel een ruimte opwarmen of maakt het niet uit.Wil je veel instelmogelijkheden, afstandsbediening, dient ze als hoofdverwarming of enkel om bij te stoken?veel of weinig opslagruimte in de kachel, grootte enz...
    Al deze mogelijkheden ( en er zijn er nog) bepalen welke kachel in jou geval het best aan jou eisen voldoet.
    Ervaringen van leden spelen ook een rol wat betreft bedrijfzekerheid en de service bij plaats van aankoop. Neem het forum eens rustig door en vergelijk de ervaringen tot je bij dat type uitkomt waarvan je kan zeggen, wel, dat is wat we wensen....... de kans op een miskoop is dan al heel klein.
    succes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat is een goede kachel Empty Re: wat is een goede kachel

    Bericht van Gast di sep 21, 2010 6:45 am

    Uit je verhaal begrijp ik dat er technisch weinig op de verschillende kachels is aan te merken, maar het is maar net wat je wilt.

    Wat me opvalt bij mn zoektocht is bijvoorbeeld, dat bij lang niet alle kachels het stroomverbruik wordt aangegeven. Dat verschilt nogal, van 30W tot 130W/u. daarnaast worden nooit dB's aangegeven. Het zou handig zijn als al dit soort gegevens + rendement, maximale vulhoeveelheid etc. allemaal in 1 oogopslag te vergelijjken zou zijn.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    wat is een goede kachel Empty Re: wat is een goede kachel

    Bericht van steven di sep 21, 2010 8:29 am

    Folkert,

    hierbij een voorbeeld van wat je kan vinden als je hier wat zoekt:

    Edilkamin: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Clam: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Pizzzetta: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    en zo zijn er nog veel andere merken.

    Het meeste wat je vraagt staat vermeld


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat is een goede kachel Empty Re: wat is een goede kachel

    Bericht van Gast di sep 21, 2010 3:37 pm

    Folkert,

    Het stroomverbruik van een pelletkachel valt mee hoor. De kachel verbruikt het meeste stroom tijdens het opstarten, met name wanneer de gloeikaars ontstoken wordt. Dit duurt echter niet lang, hooguit enkele minuten. Centrale verwarming op aardgas of stookolie hebben ook stroom nodig om te kunnen functioneren. Het verbruik zal ongeveer in dezelfde orde liggen.

    Populaire merken zijn Edilkamin, Piazzetta, MCZ, Saey/Rika. Wil je een klassiek uitziend model dan heb je bvb Quadra Fire.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat is een goede kachel Empty Re: wat is een goede kachel

    Bericht van Gast di sep 21, 2010 4:12 pm

    folkert schreef:Uit je verhaal begrijp ik dat er technisch weinig op de verschillende kachels is aan te merken, maar het is maar net wat je wilt.

    Wat me opvalt bij mn zoektocht is bijvoorbeeld, dat bij lang niet alle kachels het stroomverbruik wordt aangegeven. Dat verschilt nogal, van 30W tot 130W/u. daarnaast worden nooit dB's aangegeven. Het zou handig zijn als al dit soort gegevens + rendement, maximale vulhoeveelheid etc. allemaal in 1 oogopslag te vergelijjken zou zijn.

    Jawel hoor, er zijn zeker grote verschillen tussen de merken onderling, best eerst info winnen hier op het forum zodat je weet wat er op de markt is en wat aanleunt bij jou stookwensen, dat een kachel van pak weg 1800€ kwalitatief minder is dan eentje van 4500€ spreekt voor zich al wil ik niet zeggen dat de duurste steeds de beste is voor jou.
    In een betere zaak zullen ze je graag een kachel aansteken als ernaar gevraagd wordt , neem dan eens de tijd op van opwarming en het geproduceerde geluid, kijk terwijl eens naar de technische fiche voor het stroom en pelletverbruik.( pelletverbruik is natuurlijk afhankelijk van het gekozen model 6kw;8.5kw;10kw enz....)en de ingestelde gevraagde warmte.
    In het stroom verbruik kunnen er idd schommelingen zitten voor opstartvermogen tussen de 150 en 300W maar zoals eerder gezegd is dit enkel bij opstart, wat veel belangrijker is dat is het nominaal opgenomen vermogen, en dit kan schommelen van 50W tot 120W.
    Alles weer afhankelijk van de prijscategorie wat je er aan wil spenderen. het loont soms de moeite om een iets duurdere in aanschaf te overwegen om nadien lekker zuinig ( op alle vlakken ) je te verwarmen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    wat is een goede kachel Empty Re: wat is een goede kachel

    Bericht van steven di sep 21, 2010 6:41 pm

    er zijn zeker grote verschillen, ook in het electriciteit verbruik tijdens de opstart en tijdens de verdere werking.

    van de kachels waarvan ik het gevonden heb, staat het vermeld.

    Mvg,

    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    wat is een goede kachel Empty Re: wat is een goede kachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 12:27 pm