Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 2 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Red pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Red pelletkachel Empty Red pelletkachel

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 4:02 pm

    Hallo iedereen,

    Ik ben op zoek naar een pelletkachel. Hierbij stootte ik op het merk Red, dat een afgeleide (of budget?) merk van MCZ zou zijn. Precies zo'n beetje als Palazzetti met Superior. Ik vind op het net echter niks terug van Red. Iemand enige ervaring met dit merk?
    Iemand trouwens ook ervaring met Superior?

    Groeten,
    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Red pelletkachel Empty Re: Red pelletkachel

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 4:55 pm

    hoi

    je vind meer info hier
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    dan naar de red folder scrollen

    mvg HE
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Red pelletkachel Empty Re: Red pelletkachel

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 5:40 pm

    Dit is ook nog site:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Maar echt ervaringen heb ik ook nog niet gevonden.

    Groetjes
    Kristel
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Red pelletkachel Empty Re: Red pelletkachel

    Bericht van jeanhup do okt 14, 2010 8:07 pm

    pesno schreef:Hallo iedereen,

    Ik ben op zoek naar een pelletkachel. Hierbij stootte ik op het merk Red, dat een afgeleide (of budget?) merk van MCZ zou zijn. Precies zo'n beetje als Palazzetti met Superior. Ik vind op het net echter niks terug van Red. Iemand enige ervaring met dit merk?
    Iemand trouwens ook ervaring met Superior?

    Groeten,
    Peter

    Met Superior heb ik nog geen ervaring. Wel met de Olimpia-Splendid pelletkachels die ook bij Palazzetti gemaakt worden (model Viva en Sfera). Dit zijn uitstekende kachels met een zeer fraai design die een stuk betaalbaarder zijn de de Palazzetti's zelf.

    groet,

    Jean
    Adler Pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Red pelletkachel Empty Re: Red pelletkachel

    Bericht van Gast vr okt 15, 2010 2:00 pm

    Bedankt iedereen.
    De catalogus had ik al gekregen bij een verdeler. Bij de Superior heb ik een klein foutje gemaakt. Het is een bijmerk van Piazzetta, niet van Palazzetti (staat op de website van Piazzetta).
    Volgens wat ik op het web ergens gelezen heb, zou Piazzetta de Rolls Royce onder de pelletkachels zijn (is dit zo?). Dus dan moet Superior toch niet zo slecht zijn...?

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Red pelletkachel Empty Re: Red pelletkachel

    Bericht van Gast vr okt 15, 2010 2:37 pm

    Superior is vrij nieuw vertegenwoordigd door SAEY in België, dus neem ik aan dat de Saey verdelerers je meer kunnen zeggen over Superior en de kwaliteit in vergelijking met Saey (Rika)...
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Ik stuurde een PM naar Pee, sedert het voorjaar een Superior-gebruiker, maar hij laat zich voorlopig niet meer zien op het forum...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Red pelletkachel Empty Re: Red pelletkachel

    Bericht van Gast vr okt 15, 2010 7:42 pm

    pesno schreef:Bedankt iedereen.
    Volgens wat ik op het web ergens gelezen heb, zou Piazzetta de Rolls Royce onder de pelletkachels zijn (is dit zo?). Dus dan moet Superior toch niet zo slecht zijn...?

    Peter

    Ik ben een bezitter van een Piazzetta en inderdaad men zegt dat dit de Rolls-Royce onder de pelletkachels is. Of dit werkelijk zo is laat ik in het midden. Wat ik wel weet dat is het volgende: de kachels zijn zeer mooi afgewerkt en voorzien van de meest deugdelijke materialen, zoals volledig in gietijzer, handgemaakte majolica bekleding. Een Piazzetta weegt ook al gauw zo'n 200 kg. Als je dan het gewicht van de meeste andere merken ziet, dan moet er wel ergens een verschil zijn. De Superiors zijn dus afgeleiden van Piazzetta. Toch zijn er heel wat verschillen. Om te beginnen de prijs. Ze zijn een stuk goedkoper, tot bijna de helft. Verder zijn de Superiors een stuk lichter en zullen de gebruikte onderdelen van iets minder kwaliteit zijn. Of dit allemaal afbreuk doet een de kwaliteit, ik denk het niet. Zo'n Superior zal doen wat hij moet doen, verwarmen en dat zal wellicht ook jaren probleemloos gebeuren. Je kan het een beetje vergelijken met een Renault en een Dacia. Beiden brengen je van A tot B. In een Renault gebeurt dit comfortabeler en stiller - Zo zal dat ook zijn met een Piazzetta, wat luxuezer afgewerkt, stillere ventilatoren. Is dit de meerprijs waard? Ieder moet voor zichzelf de rekening maken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Red pelletkachel Empty Re: Red pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 18, 2010 9:27 am

    @Cantodea

    Bedankt voor je info. Hier kan ik mij in vinden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Red pelletkachel Empty Red pelletkachel gezien

    Bericht van Gast za okt 23, 2010 2:15 pm

    Vandaag bij een lokale leverancier een Red pelletkachel gezien. Verschilt echt bijna niks van een MCZ. Het merk MCZ is er ook op terug te vinden (en in de handleiding).
    Ook een prijslijst gekregen. Toch wel wat goedkoper dan MCZ zelf. Maar helaas voor mij niet in 11 kW versie te krijgen (enkel in 8 en 9,5 kW). Bediening gebeurt met drie simpele draaiknoppen boven op het toestel. Geen afstandsbediening verkrijgbaar, wel een bedieningspaneel om tegen de muur te plaatsen (optie). De leverancier was tevreden van de kwaliteit van de kachels.

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Red pelletkachel Empty MCZ en Superior

    Bericht van Gast za okt 23, 2010 3:12 pm

    Deze week ook nog naar een winkel geweest waar ze zowel MCZ als Superior verkopen. Zoals ik al vreesde had men nog niet veel ervaring met Superior. Dit omdat het merk nog maar pas op de markt is (sinds dit jaar?).
    Volgens de verkoper is de kwaliteit van Superior heel vergelijkbaar met die van MCZ. Alleen heeft MCZ enkele extra's zoals een uitgebreide afstandsbediening met thermostaat, een extra luchtkanaal, een grotere aslade. Superior heeft dat niet, en de aslade is (veel) kleiner. Het lijkt mij wel het prijsverschil tussen een MCZ Musa Comfort Air en Superior Sabrina (450,- EUR) te rechtvaardigen.

    Gesponsorde inhoud


    Red pelletkachel Empty Re: Red pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 3:07 pm