Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 46 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 43 gasten

kerieval, rloncke


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    installatie edilkamin funny

    Anonymous
    Gast
    Gast


    installatie edilkamin funny Empty installatie edilkamin funny

    Bericht van Gast do okt 21, 2010 11:52 pm

    Hallo,
    Ben nieuw hier en 1ste item dat ik opendoe gaat over de kachel die we ook willen aankopen. Smile
    Wij willen voor de Funny grijs metaal 11.3kW gaan.
    Prob is dat ze niet tegen een buitenmuur komt en dat er geen schouw is. Verkoper zei : no prob : door muur (dus via berging), Tstuk, 4m omhoog en dan via vals plafond 2.5m schuin omhoog met helling dak mee en dan door het dak. 1m schouw boven dak, maar tegen hoge gevel. Vraagprijs +/- 900€ voor extra werk. Kachel wordt voor bruto prijs gratis geplaatst. Ik weet niet of dit een deftige prijs is.
    Groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    installatie edilkamin funny Empty Re: installatie edilkamin funny

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 8:41 am

    Beste,

    Voor een dubbelwandige buis & installatie valt die prijs zeer goed mee, zeker rekening houdende met het feit dat een dakdoorvoer enzovoort dient geïnstalleerd te worden.
    Waarom hij mee wil gaan met de schuining van het dak begrijp ik echter niet goed, beter gewoon recht omhoog en een meter boven de schuining van het dak uitkomen. Zeker even goed & uiteraard voordeliger.
    Hier zie je hoe een schouw dient te zijn.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Groeten,

    Vandebosch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    installatie edilkamin funny Empty Re: installatie edilkamin funny

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 11:39 am

    Bedankt voor de reactie.
    Het is wel een enkelwandige buis. Enkel het stuk wat in het vals plafond komt is geisoleerd met isolatie.
    De dakdoorvoer zat er niet bij. Moest ik zelf voor zorgen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    installatie edilkamin funny Empty Re: installatie edilkamin funny

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 1:07 pm

    Beste,

    Met een enkelwandige buis ga je last hebben van condensatie als 1ste punt en als tweede punt wil ik toch even aanhalen dat er geen dakdoorvoeren bestaan voor enkelwandige buizen.
    Wat jij nodig hebt is een loodslab, hierdoor gaat de buis en op de buis komt dan een stormkraag die dient afgesilicoond te worden, bij een enkelwandige buis zal de siliconen echter lossen door de warmte en ga je vocht binnen krijgen. Dit is echt noodzakelijk dat de uitvoering vanaf het plafond gebeurd met dubbelwandige buis op de zolder en dan gewoon recht door het dak omhoog.
    Bekijk de website maar eens die ik al doorgaf.
    Wij doen hier schoorstenen en haarden op alle brandstoffen, de website die ik doorgaf is een samenwerking tussen fabrikanten van kachels en haarden.

    Groeten,

    Vandebosch
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    installatie edilkamin funny Empty Re: installatie edilkamin funny

    Bericht van jeanhup vr okt 22, 2010 3:47 pm

    Zoals Vandebosch al aangeeft is de plaatsing niet geheel volgens de regels van de kunst. Hoe het wel moet zijn hangt enigszins af van de isolatiegraad van je zolder.
    En een bedrag van €900 om dit in enkelwandig te leveren en te plaatsen zonder dakafwerking is echt geen goede deal (voor jou dan, voor de installateur wel). De plaatsing van je kachel is dus zeker niet 'gratis'.

    groet,

    Jean

    Gesponsorde inhoud


    installatie edilkamin funny Empty Re: installatie edilkamin funny

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 14, 2024 6:36 pm