Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    installatie pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    installatie pelletkachel Empty installatie pelletkachel

    Bericht van Gast ma nov 15, 2010 5:02 pm

    Hallo iedereen, ben nieuw op dit fantastisch forum, heb al heel veel informatie kunnen winnen over pellet kachels maar vind niets over luchtaanvoer.
    Kan iemand mij vertellen of dit nodig is of niet, volgens sommige fabrikanten moet men een extra buis naar buiten brengen voor luchtaanvoer?

    Ik twijfel ook of ik mijn schouw binnenshuis zou laten lopen of eerst door de muur en dan buitenshuis tot de nok, het is één openruimte van 5m tot de nok van het dak en ik moet geen verdiep doorkruisen.


    Hopelijk kan iemand mij verder adviseren, alvast bedankt.

    Met vriendelijke groeten

    Xavier
    Anonymous
    Gast
    Gast


    installatie pelletkachel Empty Re: installatie pelletkachel

    Bericht van Gast ma nov 15, 2010 6:01 pm

    Welkom op het pelletforum Xavier!

    De meeste kachels hebben inderdaad een aansluiting voor luchtaanvoer van buiten. Het heeft heelwat voordelen, de kachel is geruislozer doordat hij geen binnenlucht aanzuigt, je hebt geen tocht en je moet niet extra ventileren omdat de kachel de lucht anders binnen verbruikt. Scheelt er iets met de kachel dan heb je ook weinig kans op co.

    Wat je schouw betreft, je kan binnen een enkelwandige buis gebruiken tot boven, dat is voordeliger in aankoop dan een dubbelwandige voor buiten en bijkomend voordeel is dat de buis binnen nogeens extra warmte afgeeft.
    Groeten,
    ss

    Anonymous
    Gast
    Gast


    installatie pelletkachel Empty Re: installatie pelletkachel

    Bericht van Gast ma nov 15, 2010 6:14 pm

    xavier schreef:Hallo iedereen, ben nieuw op dit fantastisch forum, heb al heel veel informatie kunnen winnen over pellet kachels maar vind niets over luchtaanvoer.
    Kan iemand mij vertellen of dit nodig is of niet, volgens sommige fabrikanten moet men een extra buis naar buiten brengen voor luchtaanvoer?

    Ik twijfel ook of ik mijn schouw binnenshuis zou laten lopen of eerst door de muur en dan buitenshuis tot de nok, het is één openruimte van 5m tot de nok van het dak en ik moet geen verdiep doorkruisen.


    Hopelijk kan iemand mij verder adviseren, alvast bedankt.

    Met vriendelijke groeten

    Xavier
    hoi
    xavier
    luchtaanvoer kan je van buiten nemen zoals ss reeds zij dit tegen koude voeten gevoel van aanzuiglucht
    als het een grote ruimte is tot je nok zonder verdiep te doorkruisen
    zou ik de buizen binnen leggen daar heb je ook nog eens extra warmte van
    als je buiten zou gaan moet je dubbelwandig inoxbuis nemen wat zeer duurder is
    anders als je een oude schouw hebt eventueel een inox felxibel in de schouw trekken
    mvg HE
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31524
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    installatie pelletkachel Empty Re: installatie pelletkachel

    Bericht van erwin ma nov 15, 2010 7:01 pm

    @ xavier

    buitenlucht kan je ook voorzien door een opening naar buiten achter de kachel te maken van min 100cm2 met daarop een roostertje.
    Hendrik
    Hendrik
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 23
    Leeftijd : 69
    Registration date : 27-10-09

    installatie pelletkachel Empty Re: installatie pelletkachel

    Bericht van Hendrik ma nov 15, 2010 8:46 pm


    Volgens SS zijn uitleg heeft lucht van buiten aanzuigen niets
    dan voordelen, is het dan niet zo als het buiten te koud is de kachel niet goed meer opstart ?? ( gloeibougie zou dan
    de pellets niet heet genoeg krijgen om te ontbranden)
    Het zou dan bv beter zijn lucht uit de kelder aantezuigen.

    Hendrik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    installatie pelletkachel Empty Re: installatie pelletkachel

    Bericht van Gast ma nov 15, 2010 9:06 pm

    Hendrik schreef:
    Volgens SS zijn uitleg heeft lucht van buiten aanzuigen niets
    dan voordelen, is het dan niet zo als het buiten te koud is de kachel niet goed meer opstart ?? ( gloeibougie zou dan
    de pellets niet heet genoeg krijgen om te ontbranden)
    Het zou dan bv beter zijn lucht uit de kelder aantezuigen.

    Hendrik


    hier ook buitenlucht nog geen probs mee gehad en al veel natte lucht gehad de laaste week met dat weer hé .

    nu nog afwachten wat de winter zal geven hé
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    installatie pelletkachel Empty Re: installatie pelletkachel

    Bericht van Philip ma nov 15, 2010 9:08 pm

    hier idem lucht komt van buiten met een max afstand van 50cm
    zelfs vorige winter met serieuze negative temperaturen heeft de kachel altijd steeds mooi opgestart zonder enig probleem


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    installatie pelletkachel Empty Re: installatie pelletkachel

    Bericht van steven ma nov 15, 2010 9:22 pm

    dat beetje temperatuur verschil met buiten heeft geen effect op de temperatuur die de gloeikaars ontwikkelt voor de onsteking.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    installatie pelletkachel Empty Re: installatie pelletkachel

    Bericht van Gast ma nov 15, 2010 9:29 pm

    xavier schreef:Hallo iedereen, ben nieuw op dit fantastisch forum, heb al heel veel informatie kunnen winnen over pellet kachels maar vind niets over luchtaanvoer.
    Kan iemand mij vertellen of dit nodig is of niet, volgens sommige fabrikanten moet men een extra buis naar buiten brengen voor luchtaanvoer?

    Ik twijfel ook of ik mijn schouw binnenshuis zou laten lopen of eerst door de muur en dan buitenshuis tot de nok, het is één openruimte van 5m tot de nok van het dak en ik moet geen verdiep doorkruisen.


    Hopelijk kan iemand mij verder adviseren, alvast bedankt.

    Met vriendelijke groeten

    Xavier




    xavier
    misschien kies je wel voor een pelletkachel zonder aansluiting luchttoevoer ..... study

    Gesponsorde inhoud


    installatie pelletkachel Empty Re: installatie pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 4:16 pm