Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Pellets maken


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31526
    Registration date : 15-02-10

    Pellets maken - Pagina 2 Empty Re: Pellets maken

    Bericht van erwin vr nov 19, 2010 3:33 pm

    De kostprijs van een Sunmachine volledig geïnstalleerd bedraagt 32 450 EUR (excl BTW),

    affraid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken - Pagina 2 Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast vr nov 19, 2010 6:13 pm

    Block schreef:Het ligt wel helemaal anders als jezelf of familie een zagerij hebt. Dan is het volgens mij juist interessanter om een houtbrikketten of pelletpers te voorzien. Met die silo heb je een hoog risico en kost enorm veel om te laten storten.

    Voor enkele jaren moesten zagerijen inderdaad betalen voor het laten afhalen van hun zaagkrullen en stof, maar tegenwoordig krijgen ze daar geld voor, als het tenminste zuiver hout is, en geen zaagstof van mdf etc...
    Ik weet wel, dat grote zagerijen apparte containers plaatsen (ipv. silo blazen die rechtstreeks in een container) voor "rood" en "wit" hout.
    Rood hout moeten ze voor betalen, en wit hout krijgen ze geld voor. (rood=tropisch zoals meranti, wit=den)

    We hebben ooit voor een zagerij gewerkt, waar ze door te veranderen van "ophaler" van het zaagstof, ze er 1 miljoen belgische frank MEER aan verdienden.
    Volgens mij (want dat is al verschillende jaren geleden) was het de zagerij die ondertussen zijn pellets maakt Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken - Pagina 2 Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast vr nov 19, 2010 6:24 pm

    erwin123 schreef:De kostprijs van een Sunmachine volledig geïnstalleerd bedraagt 32 450 EUR (excl BTW),

    affraid


    akkoord erwin ,maar als je zo n toestel fiscaal kan aftrekken ,daar zou ik vlugger in investeren of in zonnepanelen,gaat tientallen jaren mee
    ik denk ook dat dergelijk toestel pellets brand van alle gemalen hout zelfs met schors.
    elektriciteit is de toekomst,s avonds 3 elektrische wagens opladen zal geld kosten ,
    elektriciteit kan je ook makkelijk verkopen aan je buren ,enz...
    op jonge leeftijd zou ik het een uitdagende investering vinden.



    gr fleur

    Gesponsorde inhoud


    Pellets maken - Pagina 2 Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 12:53 am