Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 64 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 64 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van ann vr nov 19, 2010 9:44 pm

    Ik ben vandaag naar huis geroepen voor een kleine brand. Er waren twee brandweerwagens met een tiental mannen, politie ed. In al die drukte ben ik vergeten vragen of je moet betalen voor de brandweer. Iemand enig idee?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gast vr nov 19, 2010 9:47 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van ann vr nov 19, 2010 9:55 pm

    bedankt Krusty ik moet dus niet betalen zie ik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gast vr nov 19, 2010 9:56 pm

    Ik denk het niet !!
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van pedro vr nov 19, 2010 10:12 pm

    Brandweer is idd gratis in geval van brand!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gast vr nov 19, 2010 10:54 pm

    ik vraag mij af of het het wel gratis is als achteraf blijkt dat de eigenaar moedwillig de oorzaak was van die brand ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gast vr nov 19, 2010 11:40 pm

    Hoi allen

    een 9 tal jaren terug heb ik een schoorsteenbrand gehad. Gelukkig niks erg.
    Brandweer was ook voorbij geweest.

    Zij hebben mij de polisnummer van mijn brandverzekering gevraagd en genoteerd.

    Is dat bij U ook gebeurd ?

    mvg,

    spartherm,
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van ann vr nov 19, 2010 11:45 pm

    Neen, ze zijn vertrokken toen ik toekwam en hebben geen papieren of zo gevraagd. Ik heb aan de politie gevraagd of er een PV opgemaakt werd doch dit was volgens hen ook niet nodig...
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van ann vr nov 19, 2010 11:47 pm

    Wat ik wel heel raar vond/vind is dat een half uur later, er al een onafhankelijke brandexpert aan de deur stond om zijn diensten aan te bieden. Blijkbaar worden die getipt...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gast vr nov 19, 2010 11:53 pm

    Ann,

    ja komisch !!

    De ene zijn dood (pech) is ...

    gr

    spartherm
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van ann vr nov 19, 2010 11:55 pm

    ja ik vroeg, worden jullie opgebeld door de oproepcentrale of wat. Volgens hem is er ergens een site waarop de brandweer hun tussenkomsten meldt. Of dit waar is of niet ? Geen idee. Het verklaart wel waarom pers soms sneller bij ongevallen ter plaatse is dan de hulpdiensten zelf.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van erwin za nov 20, 2010 1:15 am

    hopelijk valt de schade een beetje mee ann
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van ann za nov 20, 2010 10:12 am

    Ja die valt echt goed mee hoor. Mijn centrale stofzuiger is in brand gevlogen, die is dus stuk en voor de rest wat rookschade in de garage. Mijn huis stond volledig onder rook maar dat is al opgelost door alle ramen goed open te zetten... Dus alles valt zeer goed mee.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gast za nov 20, 2010 10:30 am

    ann schreef:ja ik vroeg, worden jullie opgebeld door de oproepcentrale of wat. Volgens hem is er ergens een site waarop de brandweer hun tussenkomsten meldt. Of dit waar is of niet ? Geen idee. Het verklaart wel waarom pers soms sneller bij ongevallen ter plaatse is dan de hulpdiensten zelf.



    [color=blue]Dat klopt. Er is een aparte website voor de brandweer waarop bijna alle interventies gemeld worden.
    Als hulpverlener of persoon in de hulpverlening kun je een inlogcode aanvragen.
    spring
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gast za nov 20, 2010 11:49 am

    Als men een brandverzekering heefd moet men niets betalen word geregeld met de verzekering spreek uit ondervinding (is al een paar jaren geleden )
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gast za nov 20, 2010 11:55 am

    Hallo Ann mijn vraag is de brand waar u over schrijfd is de oorzaak van een slecht werkende pelletkachel of komt het door de schouw die slecht of niet gekuist is
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van boxke za nov 20, 2010 12:17 pm

    je12er1051 schreef:Hallo Ann mijn vraag is de brand waar u over schrijfd is de oorzaak van een slecht werkende pelletkachel of komt het door de schouw die slecht of niet gekuist is
    Lees volledig de berichten vooraleer vraag neer te schrijven; Staat dat het om een stofzuiger ging!
    Trouwens wat een vraag: moest de pelletkachel een oorzaak kunnen zijn, dan zou het niet wijs zijn om een speculatie over oorzaak te melden op een publiek forum.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gast za nov 20, 2010 12:59 pm

    o sorry boxke heb eerste bericht gelezen,kan u zich niet vergissen
    spydi
    spydi
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Leeftijd : 53
    Registration date : 04-01-10

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van spydi zo dec 05, 2010 12:56 pm

    je12er1051 schreef:o sorry boxke heb eerste bericht gelezen,kan u zich niet vergissen

    Nee,als U gewoon de thread leest en de berichten die daar bij horen,kunt U zich gewoon niet vergissen.

    Als U een pelletkachel installeert,maakt U toch ook geen gas aansluiting ???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 1:07 pm

    De brandweer heeft 22 wettelijke taken. hiervoor kan eigenlijk geen vergoeding gevraagd worden. zelfs niet in geval van brandstichting.
    Vaak worden de meldingen van het hulpcentrum 100 naar de brandweer, alsook de brandweer hun eigen radiocommunicatie 'gescand' of afgeluisterd door de pers. En ook door onafhankelijke experts, denk ik. Vandaar dat zij vaak zeer snel ter plaatse zijn.
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van ann zo dec 05, 2010 1:32 pm

    Ik heb inderdaad niets meer gehoord en ook geen factuur ontvangen. Dus het zal wel ok zijn. Nu nog afwachten op uitbetaling van de verzekering. Ik ben verzekerd in nieuwwaarde dus eigenlijk zou ik een nieuw toestel moeten betaald krijgen. Eigenlijk is dit ook wel wat raar want op zo een manier doe je je eigenlijk voordeel met een brand (en hier wil ik niet veralgemenen - ik heb het hier enkel over gevallen zoals het mijne waar er geen gewonden vielen en de schade eigenlijk wel beperkt is). Neem nu dat dit toestel 1500 euro kost en het is 9 jaar oud, dan zou er volgens de verzekeringsagent geen afschrijving op het toestel geteld worden. Had ik dan geen brand gehad, hoe lang zou het dan nog meegegaan hebben ? Als jullie begrijpen wat ik bedoel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 2:07 pm

    ann schreef:Ik heb inderdaad niets meer gehoord en ook geen factuur ontvangen. Dus het zal wel ok zijn. Nu nog afwachten op uitbetaling van de verzekering. Ik ben verzekerd in nieuwwaarde dus eigenlijk zou ik een nieuw toestel moeten betaald krijgen. Eigenlijk is dit ook wel wat raar want op zo een manier doe je je eigenlijk voordeel met een brand (en hier wil ik niet veralgemenen - ik heb het hier enkel over gevallen zoals het mijne waar er geen gewonden vielen en de schade eigenlijk wel beperkt is). Neem nu dat dit toestel 1500 euro kost en het is 9 jaar oud, dan zou er volgens de verzekeringsagent geen afschrijving op het toestel geteld worden. Had ik dan geen brand gehad, hoe lang zou het dan nog meegegaan hebben ? Als jullie begrijpen wat ik bedoel.

    Stofzuigersysteem gebruikt om je kachel te kuisen? Of kortsluiting?
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van ann zo dec 05, 2010 2:09 pm

    Nee, zeker niet ik heb een ghibli voor mijn ketel te kuisen en daar doe ik ook de inbouwhaard mee. Ik vermoed een kortsluiting met een brandje tot gevolg... Expert moet nog komen doch ik wacht eerst op een offerte om in te dienen en dat laat wat op zich wachten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 2:15 pm

    hier in de buurt hetzelfde meegemaakt
    iemand had een boom in zijn voortuin staan van 12 tal meter hoog,boom was binnenin aan het rotten en vertoonde reeds barsten in de schors.
    eigenaar zag er tegenop om de boom te laten verwijderen door erkende firma vanwege de KOSTPRIJS en zag er ook zelf geen doen aan

    dit jaar is de boom omgewaait in een voorjaarsstorm ,lag dwars over de (drukke)baan tot in de overstaande tuin ,GELUKKIG niemand eronder of gewond,BRANDWEER opgebeld en gratis de boom van straat verwijderd
    veertien dagen later erkende firma laten komen,rest van de boom opgeruimd,wortel laten uitfrezen,omheiningen laten herstellen (nieuwe arduinen dorpels op pilasters en dit alles op kosten van de VERZEKERING , was in mijn ogen schuldig verzuim,maar ja daar betalen we verzekering voor zeker (wat als er daar doden waren bij gevallen)




    Gesponsorde inhoud


    Moet je betalen als de brandweer moet komen ? Empty Re: Moet je betalen als de brandweer moet komen ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 9:00 am