Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    pelletkachel krone of gude

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel krone of gude Empty pelletkachel krone of gude

    Bericht van Gast ma nov 22, 2010 2:47 pm

    Hallo,
    Iemand ervaring met pelletkachel van merk Krone of Gude? Zijn beide goedkope kachels, zou nl moeten dienen als verwarming in bijgebouw. Hebben reeds 2 jaar een Harman in woning.
    Mvg
    Dirk
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van jeanhup ma nov 22, 2010 2:58 pm

    Güde is Chinees en niet aan te bevelen (heel veel slechte ervaringen mee in Duitsland). Krone is de goedkopere variant van onze Adler pelletkachels.

    groet,

    Jean
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van erwin ma nov 22, 2010 3:07 pm

    in welke prijsklasse zit Krone en wat is veschil tov Adler
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van Gast ma nov 22, 2010 3:09 pm

    Güde wordt hier in Duitsland veel via bouwmarkten en op internet verkocht maar positieve gebruikerservaringen ken ik niet en de geluiden die ik gehoord heb klonken niet echt blij.

    Voor hetzelfde geld heb je een Foco ofwel een Sideros en dat vind ik een zalige, probleemloze kwaliteitskachel.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van jeanhup ma nov 22, 2010 3:13 pm

    erwin123 schreef:in welke prijsklasse zit Krone en wat is veschil tov Adler
    In Italië koop je de kleinste Krone voor ca. €900 inclusief laag tarief BTW. De kleinste Adler kost hier €1349 inclusief hoog BTW.

    groet,

    Jean


    Laatst aangepast door jeanhup op ma nov 22, 2010 4:26 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : typefoutje)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van Gast ma nov 22, 2010 3:32 pm

    gude kost ong 1100 incl btw in duitsland; krone 990 ex btw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van Gast ma nov 22, 2010 3:48 pm

    Bipello heeft 6 verschillende uitvoeringen van deze lichte pelletkachels voor € 999,= incl. BTW.

    Ik ben in mijn vorige post uitgegaan van een 8 Kw uitvoering en dan kom je wat duurder uit.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van erwin ma nov 22, 2010 3:59 pm

    is de krone verkrijgbaar in belgie
    en tegen welke prijs

    welke modellen

    wat is verschil tussen adler en krone
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van jeanhup ma nov 22, 2010 4:09 pm

    erwin123 schreef:is de krone verkrijgbaar in belgie
    en tegen welke prijs

    welke modellen

    wat is verschil tussen adler en krone

    Krone gebruikt de 'non-export' componenten. Dus de goedkopere chinese fans en motoren. Daarnaast zijn er wat optische verschillen: de Krone heeft een goedkoper gestanst luchtuitlaatrooster terwijl we bij de Adler mooie gesmede lamellenroosters gebruiken. De rest van de buitenkant is wel hetzelfde.
    De typenamen van de Krones zijn ook wat misleidend: de 8.0 is maar 7kW totaal / 5,8kW effectief vermogen.

    En natuurlijk krijg je bij de Adlers onze onvolprezen service en garantie Wink

    groet,

    Jean


    Laatst aangepast door jeanhup op ma nov 22, 2010 4:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : typefoutje)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van erwin ma nov 22, 2010 4:37 pm

    dus de krone is kwalitatief minder dan,
    maar garantie en service is die er ook niet bij?

    wat is het prijsverschil tussen krone en adler geplaatst in belgie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van Gast ma nov 22, 2010 4:49 pm

    Of iemand ervaring met een kachel van Bipello? Weinig over te vinden...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van Gast ma nov 22, 2010 4:55 pm

    krone is verkrijgbaar op 2 adressen in het Gentse, waaronder Elite Fire (tegelkraker)
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van jeanhup ma nov 22, 2010 5:14 pm

    Mijn eerste pelletkachel was een Sideros Gemini Basic. Helaas had ik me toen nog niet echt goed verdiept in de pelletkachelwereld. Resultaat: veel te veel betaald, slechte installateur en een kachel die totaal niet geschikt was voor de ruimte waarin deze kwam te staan en het soort gebruik.

    Op zich was het geen slechte kachel: vrij zwaar en degelijk afgewerkt, maar voor de prijs te weinig mogelijkheden en te weinig vermogen. Ik vond hem ook relatief veel geluid maken.

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van Gast ma nov 22, 2010 5:18 pm

    De kachels van Bipello zijn van het Chinese merk Grace en volgens de website van de fabrikant hanteren ze hoge kwaliteitsnormen....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van Gast ma nov 22, 2010 5:26 pm

    @Jean,

    vond de mijne voor € 1000,= niet te duur en heb het in de ochtend in 20 minuten van 18° op 20° met de deuren open.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van jeanhup ma nov 22, 2010 5:39 pm

    dicktwist schreef:De kachels van Bipello zijn van het Chinese merk Grace en volgens de website van de fabrikant hanteren ze hoge kwaliteitsnormen....
    Die van Ningbo Grace Machinery heb ik ook in levende lijve gezien. Voor een chinese fabrikant hanteren ze vast prima kwaliteitsnormen. Vergeleken met de Europese fabrikanten is het echter nog steeds niet bijster goed.
    Overigens betwijfel ik of ze zelf de kachels produceren: tussen de verschillende Grace modellen die ik daar gezien heb zat wel heel veel verschil. Ze leken in elk geval niet van dezelfde productielijn te komen (te veel verschillende onderdelen).

    Overigens kun je ze bij Ningbo zelf ook los bestellen voor €500,- ex BTW/importtax afgeleverd in Rotterdam of Antwerpen.

    groet,

    Jean
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van jeanhup ma nov 22, 2010 5:46 pm

    dicktwist schreef:@Jean,

    vond de mijne voor € 1000,= niet te duur en heb het in de ochtend in 20 minuten van 18° op 20° met de deuren open.
    Ik heb voor de mijne 2,5 jaar geleden 2400 Euro betaald inclusief installatie en rookgasafvoer. De rookgasafvoer bleek later niet aan de normen te voldoen (verkeerde pijpen, geen T, slecht door plafond gevoerd) en de installateur kwam pas weken na de afgesproken datum opdagen om alles af te werken.
    Op advies van de installateur hadden we voor een model gekozen met draaiknoppen ipv digitaal bedieningspaneel. Hij was er helaas vergeten bij te vertellen dat je dan ook niks kunt uitlezen als er een alarm is (en dat was er bijna dagelijks) en dat je dus ook niet weet wat je kunt verbeteren.
    Kortom: alleen maar sores mee gehad. Ik ben blij dat de kachel weg is, hoewel ik de kachel op zich wel mooi en degelijk vond.

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van Gast ma nov 22, 2010 5:54 pm

    De rookgasafvoer bleek later niet aan de normen te voldoen (verkeerde pijpen, geen T, slecht door plafond gevoerd) en de installateur kwam pas weken na de afgesproken datum opdagen om alles af te werken.

    Ik heb alles zelf gedaan, wel in overleg met de Bezirksschornsteinfegermeister (schoorsteenveger), en dat is prima gegaan met een probleemloze goedkeuring. Gewoon het juiste schoorsteenmateriaal gekocht, kernboor van 83 mm bij de bouwmarkt en een paar uur werk om het gat in de bestaande schoorsteen te boren.

    Eigen schuld want ik heb op de wand keramische vloertegels gelijmd en die zijn bijzonder hard. Bijkomende kosten aan buizen en boren ongeveer € 150,=.

    Gesponsorde inhoud


    pelletkachel krone of gude Empty Re: pelletkachel krone of gude

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu za mei 11, 2024 10:28 am