Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 32 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 31 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    instellingen extraflame Rosy


    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 1426
    Registration date : 15-03-09

    instellingen extraflame Rosy - Pagina 2 Empty Re: instellingen extraflame Rosy

    Bericht van Philip do nov 25, 2010 8:17 am

    nja krista op wat staat je parameter om pellets aan te voeren dan nu ?
    de mijne staat nu op -40 en zie wel een groot verschil in vlammen tussen -40 ,00 of +40


    trouwens de info van die % komt uit echt wel een heel vertrouwbare bron
    en ze zei zelf
    ann schreef:Ja dat is procentueel maar geen absolute waarde.
    waarmee ik een theoretisch voorbeeld gaf en ik vind ook als je de pellet aanvoer op -50 zet er heel wat minder pellets in je korfje komen tijdens de opstart, korfje komt dan iets meer dan de helft vol tegenover op stand 00 dan zitte ze net onder de rand

    ik moet het verbruik is testen op een dag op stand -50 branden en een dag op stand 00
    ik weet wel op een frisse avond ik het verschil op de eco stand danig merk in warmte op deze standen
    eco stand op -50 blijft de temp op 20 a 21° plakken op stand 00 gaat die vlot naar 23° wat ik te warm vind


    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    instellingen extraflame Rosy - Pagina 2 Empty Re: instellingen extraflame Rosy

    Bericht van Philip do nov 25, 2010 8:22 am

    peeklee
    het vermogen van de pellets zal er ietswat mee te maken kunne hebben maar zal te verwaarlozen zijn denk ik
    mijn kachel geeft 1° minder aan dan mijn vaste thermostaat van de cv
    staat er in je handleiding geen optie om de pellet aanvoer te verminderen ?
    zo verminder je het vermogen van je kachel (minder brandstof = minder warmte ontwikkeling)
    daarom dat ik in het tusse seizoen de pellet aanvoer terug schroef om het hier niet te warm laten worden, terwijl de kachel dan gewoon doorbrand en ik zo gen temperatuur schommelingen heb


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    krista
    krista
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 96
    Leeftijd : 54
    Registration date : 09-06-09

    instellingen extraflame Rosy - Pagina 2 Empty Re: instellingen extraflame Rosy

    Bericht van krista do nov 25, 2010 8:33 am

    phillip

    hier staat hij op -45 en heb ik rond de 24 graden wat tegen de avond nog oploopt,als het kouder word zal ik hem mss wel weer moeten verhogen.

    gr


    _________________
    extraflame irina,clam pelletketel
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    instellingen extraflame Rosy - Pagina 2 Empty Re: instellingen extraflame Rosy

    Bericht van Philip do nov 25, 2010 8:48 am

    maw je kachel is te zwaar voor het te verwarmen oppervlak denk ik
    als je de pellet aanvoer zo laag zet en nu al rond de 24° zit amai zweteeeeeeeeeeeeen

    welke pellets brand je ?
    met mandi had ikke ook geen probs die hebbe altijd opgestart op -50 maar badger heeft het tot nu toe 3x laten afweten :-s
    waarschijnlijk komt dat wel door iets anders maja het is een vaststelling

    mare ikke ga zaterdag kachel kuisen
    ze op -50 plaatsen en ze met op gevulde voorraadbak laten leeg branden en kijken hoelang ze erover doet
    dan ga ik volgende zaterdag hetzelfde doen maar op stand 00 is kijken wat ut verschil is

    hopelijk scheelt de temperatuur buiten nie te veel

    waarom ik dit op zaterdag doe is dat ik hetzelfde met continu branden wil nakijken
    en niet zoals in de week met 3 opstarts per dag


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    instellingen extraflame Rosy - Pagina 2 Empty Re: instellingen extraflame Rosy

    Bericht van ann do nov 25, 2010 1:46 pm

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de bedoeling van het plaatsen van deze topic toch niet goed begrijp. Er wordt gezegd dat de handleiding miserabel is... nochtans gaat het om door een erkend bureau vertaalde versie van de originele (die voor zover ik het zie toch wel duidelijk is).
    Dan wordt er gezegd dat niemand weet waarvoor de verschillende lampjes dienen. Pagina 19 van de handleiding is een A4 groot met als titel "verlichte lampjes" en dan alle symbolen met naast elk symbool de betekenis van aan en uit ???
    Ik heb vandaag contact opgenomen met de plaatser en er werd bij plaatsing afgesproken om eerst te stoken en dat men dan na een paar weken zou terugkomen om alles eens goed uit te leggen, eens men het toestel gewoon is. Hier wordt het voorgesteld alsof de installateur werkt met de mentaliteit van inpakken en wegwezen...
    De desbetreffende kachel werd in een hoek geplaatst zodat er met een flexibel naar de schouw moest gewerkt worden. Uiteraard geeft deze wat warmte af naar de temperatuurvoeler en geeft deze een andere temperatuur aan dan dat er effectief in de kamer is. Hier is niets aan te doen. De gebruikerster zal dan ook proefondervindelijk moeten ondervinden op hoeveel zij het toestel zal moeten instellen.
    Bij onduidelijkheden/vragen neemt u best contact op met uw installateur.

    Mvg,
    Ann




    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    instellingen extraflame Rosy - Pagina 2 Empty Re: instellingen extraflame Rosy

    Bericht van erwin do nov 25, 2010 2:04 pm

    @ ann ik geef je gelijk, die opmerking gaf ik gisteren ook al:


    erwin123 schreef:die instelling gebeurt normaal door de installateur na de montage

    laat die pelletparameters nog even zo staan zou ik zeggen,
    deze moeten enkel gewijzigd worden als de vlam niet goed is of veel te groot

    ik zou eerst afwachten en gewoon de bediening leren kennen van temperatuur en ventilatorsnelheid

    Anonymous
    Gast
    Gast


    instellingen extraflame Rosy - Pagina 2 Empty handleiding extraflame rosy

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 12:10 pm

    hallo ik ben nieuw op dit forum,weet of ken er niets van,,maar ik wil melden dat ik in bezit ben van een nederlandse handleiding van,extraflame rosy,,mocht iemand intresse hebben wil ik ze doormailen , groetjes

    Gesponsorde inhoud


    instellingen extraflame Rosy - Pagina 2 Empty Re: instellingen extraflame Rosy

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 5:50 pm