Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

Cerutti, Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    verluchten van woonruimte

    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast di nov 30, 2010 7:53 pm

    om bij het onderwerp van de dag te blijven had ik graag eens geweten hoe bij jullie de woon of leefruimte verlucht wordt.


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast di nov 30, 2010 8:05 pm

    fleur schreef:om bij het onderwerp van de dag te blijven had ik graag eens geweten hoe bij jullie de woon of leefruimte verlucht wordt.


    gr fleur

    fleur
    wij wonen hier met 5
    ouders en drie tieners
    deuren gaan de hele dag open ,hoeveel keer ik weet het niet en zal niet beginnen tellen ook
    ik denk dat er hier genoeg verluchting binnen komt
    bloot gat
    en ja scheetjes worden hier ook gelaten
    ik weet niet of dit telt voor verluchting rollen
    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast di nov 30, 2010 8:18 pm

    Hier hangen 3 detectoren met elk zijn eigen functie :
    - één brandetector
    - één CO detector
    - één zuurstofdetector

    Bij gelijk welk alarm gaat de deur open en lopen wij weg !
    lachen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast di nov 30, 2010 8:21 pm

    Bij mij thuis is een ventilatie gat gemaakt nabij de kachel voor aanvoer van verse lucht. Hierdoor geen hinderlijke trek in de woonkamer.
    Als je plm 1,5 cm ruimte onder de deuren vrij laat dan ventileert een woning voldoende door.
    In recente woningen is dit vaak al voorzien. En veelal zijn de ramen voorzien van roosters.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast di nov 30, 2010 8:56 pm

    Tot paar uur geleden ventileerde ik mijn woning langs mijn dampkap maar daar heb ik daarstraks een einde gemaakt.
    De deuren gaan hier meermaals open per dag, verschillende keren gaat de schuifraam open en toe voor de katten binnen en buiten te laten en heb ook voldoende ruimte onder de deur voor ventilatie.
    Maar echt verluchten zoals het zou moeten gebeurd hier niet en dat is denk ik wat Fleur wil bedoelen. De slaapkamerraam die zet ik wel open gedurende de tijd dat ik 's morgens in de badkamer bezig ben.
    Wanneer men nieuw bouwt moet men inderdaad roosters voorzien in de ramen en dat zal wel een reden hebben.

    Groetjes
    Kristel
    marnic
    marnic
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 40
    Registration date : 30-01-09

    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van marnic di nov 30, 2010 9:19 pm

    hier verluchten we met ventielatie systheem d zo moeten we nooit een raam open zetten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast di nov 30, 2010 10:28 pm

    marnic schreef:hier verluchten we met ventielatie systheem d zo moeten we nooit een raam open zetten




    marnic
    kan je wat meer vertellen over dat verluchtingssysteem.,werking ,wanneer wordt er verlucht,
    is het een gedwongen ventilatie?



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 8:30 am

    @Fleur

    Systeem D is een balansventilatie met warmte recuperatie als ik me niet vergis. Aanvoer naar alle ruimtes en afvoer van de natte ruimtes waar de warmte gerecupereerd wordt en terug in de ruimte wordt geblazen.

    Groeten,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 8:55 am

    vandebosch schreef:@Fleur

    Systeem D is een balansventilatie met warmte recuperatie als ik me niet vergis. Aanvoer naar alle ruimtes en afvoer van de natte ruimtes waar de warmte gerecupereerd wordt en terug in de ruimte wordt geblazen.

    Groeten,

    Nicky


    nicky

    welk systeem van ventilatie prijs jij aan bij plaatsing en verwarming met pelletkachels



    gr fleur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Block wo dec 01, 2010 9:20 am

    Ik denk dat bijna bij elke nieuwbouw tegenwoordig balansventilatie wordt voorzien. Je moet wettelijk een ventilatiesysteem voorzien.

    ...Systeem A is een puur natuurlijk ventilatiesysteem. Er is dus geen mechanische afzuiging of aanvoer van lucht. Bij systeem C wordt er op natuurlijke wijze verse lucht aangevoerd, maar wordt de verontreinigde lucht mechanisch afgevoerd. Bij systeem D gebeurt zowel de aan- als de afvoer op mechanische wijze. Omdat er even veel lucht wordt aan- als afgevoerd, noemt men dit ook wel balansventilatie. Tegenwoordig wordt balansventilatie bijna altijd gecombineerd met een systeem van warmteterugwinning waardoor het niet alleen een heel gezond, maar ook een energiezuinig systeem is. ...
    bron: livios.be


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van erwin wo dec 01, 2010 11:13 am

    Bijna 1.400 mensen getroffen door CO-vergiftiging in 2009

    Vorig jaar werden 1.397 mensen in ons land het slachtoffer van een CO-vergiftiging. Vijfendertig mensen overleefden het niet. In 2008 waren dat er nog 41, zo maakte minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open Vld) bekend.
    Uit cijfers van het Antigifcentrum blijkt dat de meeste vergiftigingen tussen november en maart plaatsvonden. Twee derde van de slachtoffers was jonger dan veertig.

    Minister Turtelboom heeft woensdag een nieuwe preventiecampagne tegen CO-vergiftiging gelanceerd. Die is vooral gericht op jonge gezinnen en minderheden. Via affiches, brochures en fotoromans, die in elf talen beschikbaar zijn, worden preventietips verspreid. "De slachtoffers wonen vaak in oudere huizen, met oude of goedkope verwarmingstoestellen. Kansarmen en andere minderheden zijn zich vaak niet bewust van het gevaar", verklaarde de politica.

    Verluchting

    CO is een kleurloos, geurloos en smaakloos gas en komt vrij bij een slechte of onvolledige verbranding. Daarom is het belangrijk dat de ruimtes waar een verwarmingstoestel staat goed verlucht worden. Het toestel moet ook regelmatig worden nagekeken.

    De symptomen van CO-vergiftiging zijn duizeligheid, moeheid, hoofdpijn of braken. Ook te veel roet op de muren bij een gasboiler, abnormaal veel vochtigheid in huis en een gele waakvlam kunnen wijzen op een nakende vergiftiging.

    Bron HBVL 1/12/10


    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 11:36 am

    een barstje in een warmtewisselaar of een slechte las kan al een zoete dood betekenen ,dus zeker verluchten op tijd. Twisted Evil



    gr fleur
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van ss wo dec 01, 2010 11:40 am

    Externe lucht toevoeren naar de ingang van je pelletkachel en het risico wordt kleiner! Laughing Zie volgend topic voor meer info:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Groeten,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 11:47 am

    ss schreef:Externe lucht toevoeren naar de ingang van je pelletkachel en het risico wordt kleiner! Laughing Zie volgend topic voor meer info:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Groeten,
    ss duivel




    dus,weeral gaten boren ss ????? Shocked Shocked
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 12:01 pm

    fleur schreef:
    ss schreef:Externe lucht toevoeren naar de ingang van je pelletkachel en het risico wordt kleiner! Laughing Zie volgend topic voor meer info:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Groeten,
    ss duivel




    dus,weeral gaten boren ss ????? Shocked Shocked

    ja eentje van 50 mm
    cheers
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 12:15 pm

    jl schreef:
    fleur schreef:




    dus,weeral gaten boren ss ????? Shocked Shocked

    ja eentje van 50 mm
    cheers



    jl ,is dit een gat voor de verluchting van de kamer ??????????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 12:37 pm

    fleur schreef:
    jl schreef:

    ja eentje van 50 mm
    cheers



    jl ,is dit een gat voor de verluchting van de kamer ??????????

    a nee Razz sorry dacht dat het nog altijd over die externe lucht ging
    lol!
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van ss wo dec 01, 2010 12:55 pm

    fleur schreef:een barstje in een warmtewisselaar of een slechte las kan al een zoete dood betekenen ,dus zeker verluchten op tijd. Twisted Evil



    gr fleur

    Mijn reactie met externe luchtaanvoer was NATUURLIJK antwoord op jouw uitspraak he Fleur...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 1:05 pm

    ss schreef:
    fleur schreef:een barstje in een warmtewisselaar of een slechte las kan al een zoete dood betekenen ,dus zeker verluchten op tijd. Twisted Evil



    gr fleur

    Mijn reactie met externe luchtaanvoer was NATUURLIJK antwoord op jouw uitspraak he Fleur...
    Groeten,
    ss

    ja voila daardoor dat ik ook gemist heb pig
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 1:06 pm

    ss schreef:Externe lucht toevoeren naar de ingang van je pelletkachel en het risico wordt kleiner! Laughing Zie volgend topic voor meer info:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Groeten,
    ss duivel



    hoe zij jij dan die combinatie ss van VERBRANDINGSLUCHT EN VERLUCHTINGS-LUCHT



    GR FLEUR
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van ss wo dec 01, 2010 1:19 pm

    Veel mogelijkheden, maar in bestaande woning zie ik ventilatieroosters best zitten.
    Bij mij staat op de bovenverdieping een velux steeds in ventilatiestand. Alle electro-mechanische ventilatie vind ik zeer nuttig, maar enkel toepasbaar bij nieuwbouw of grondige (lees zeer grote) verbouwing of restauratie.
    Volgens mij wordt LEW in de toekomst de standaard, dan altijd gecombineerd met een automatisch systeem met warmterecup, het hier reeds genoemde Systeem D.
    De pelletkachel zie ik in de toekomst langzaam sterven...Spijtig van die toffe kachel, maar zo zie ik het...
    Groeten,
    ss kampvuur
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van erwin wo dec 01, 2010 1:23 pm

    ss schreef:
    De pelletkachel zie ik in de toekomst langzaam sterven...Spijtig van die toffe kachel, maar zo zie ik het...
    Groeten,
    ss kampvuur

    Waarom denk je dat wat?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 1:33 pm

    ss schreef:Veel mogelijkheden, maar in bestaande woning zie ik ventilatieroosters best zitten.
    Bij mij staat op de bovenverdieping een velux steeds in ventilatiestand. Alle electro-mechanische ventilatie vind ik zeer nuttig, maar enkel toepasbaar bij nieuwbouw of grondige (lees zeer grote) verbouwing of restauratie.
    Volgens mij wordt LEW in de toekomst de standaard, dan altijd gecombineerd met een automatisch systeem met warmterecup, het hier reeds genoemde Systeem D.
    De pelletkachel zie ik in de toekomst langzaam sterven...Spijtig van die toffe kachel, maar zo zie ik het...
    Groeten,
    ss kampvuur



    als ik het goed begrijp ventileer jij je woonkamer met velux op de bovenverdieping ,of begrijp ik dit weeral verkeerd?
    volgende vraag is dan ,hoeveel m3 warme lucht verlies jij dan per dag ?? Evil or Very Mad
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van ss wo dec 01, 2010 1:42 pm

    erwin123 schreef:
    ss schreef:
    De pelletkachel zie ik in de toekomst langzaam sterven...Spijtig van die toffe kachel, maar zo zie ik het...
    Groeten,
    ss kampvuur

    Waarom denk je dat wat?

    Kijk maar eens wat de groene lobby nu nog over "pellets" denkt...
    Kijk maar wat de Vlaamse regering denkt over "pellets", terwijl de Walen (voorlopig?) een subsidie verkrijgen voor de plaatsing van een pelletkachel, wijst de Vlaamse regering dit af.
    En Europa...Afwachten???
    Neen, ik denk dat, zeker na het protest van de houitindustrie in Brussel, de verre toekomst er voor de houtpellet niet rooskleurig uitziet...
    Laat ons hopen dat ik het mis heb!
    Groeten,
    ss

    Gesponsorde inhoud


    verluchten van woonruimte Empty Re: verluchten van woonruimte

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 7:43 pm