Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 50 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 50 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Even voorstellen en een vraag

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 6:09 pm

    Hallo allemaal,

    Na al een tijdje jullie berichten te hebben gelezen en veel kennis te hebben opgedaan,
    toch maar even ingelogd om kennis te maken en hopelijk een antwoord te krijgen op mijn vraag.

    We zijn sinds zaterdag de trotse eigenaars van een woning, zonder cv, maar met gaskachels
    en een overduidelijke 'gas-ton' in het midden van onze tuin, want geen aardgas in de straat.
    Na een beetje surfen op het internet is onze keuze vlug gevallen op een pelletkachel.
    We zouden heel het huis met 1 kachel willen verwarmen en denken dat dit zeker haalbaar is
    door middel van kanalisatie.

    Daar we een beetje beperkt zitten in ons budget zijn we aant overwegen om een tweedehandskachel
    aan te schaffen, maar, en nu onze vraag naar jullie toe, zullen wij een installateur vinden die
    bereidt zal zijn om alles te komen aansluiten? Zelfs als we bij hem geen kachel hebben aangeschaft?

    Wat denken jullie?

    Groetjes!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 6:17 pm

    debtje schreef:Hallo allemaal,

    Na al een tijdje jullie berichten te hebben gelezen en veel kennis te hebben opgedaan,
    toch maar even ingelogd om kennis te maken en hopelijk een antwoord te krijgen op mijn vraag.

    We zijn sinds zaterdag de trotse eigenaars van een woning, zonder cv, maar met gaskachels
    en een overduidelijke 'gas-ton' in het midden van onze tuin, want geen aardgas in de straat.
    Na een beetje surfen op het internet is onze keuze vlug gevallen op een pelletkachel.
    We zouden heel het huis met 1 kachel willen verwarmen en denken dat dit zeker haalbaar is
    door middel van kanalisatie.

    Daar we een beetje beperkt zitten in ons budget zijn we aant overwegen om een tweedehandskachel
    aan te schaffen, maar, en nu onze vraag naar jullie toe, zullen wij een installateur vinden die
    bereidt zal zijn om alles te komen aansluiten? Zelfs als we bij hem geen kachel hebben aangeschaft?

    Wat denken jullie?

    Groetjes!

    welkom debtje
    jazeker je gaat deze wel vinden om alles aan te sluiten
    maar een tweedehandskachel met kanalisatie vinden zal mischien iets anders zijn
    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 6:28 pm

    Bedankt voor je reactie jl.
    Kan je niet op iedere pelletkachel
    kanalisatie aanbrengen misschien?
    De nodige 'kanalen' kunnen we eventueel
    wel nieuw aankopen.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van francky di dec 14, 2010 6:30 pm

    debtje schreef:Hallo allemaal,

    Na al een tijdje jullie berichten te hebben gelezen en veel kennis te hebben opgedaan,
    toch maar even ingelogd om kennis te maken en hopelijk een antwoord te krijgen op mijn vraag.

    We zijn sinds zaterdag de trotse eigenaars van een woning, zonder cv, maar met gaskachels
    en een overduidelijke 'gas-ton' in het midden van onze tuin, want geen aardgas in de straat.
    Na een beetje surfen op het internet is onze keuze vlug gevallen op een pelletkachel.
    We zouden heel het huis met 1 kachel willen verwarmen en denken dat dit zeker haalbaar is

    Tweedehands kachel ??? enkel als ik hem zou zien branden zou ik hem kopen.
    En dan nog zou ik er een deftige handleiding willen bij hebben, en als het kan nog de parameters.
    Heb ook zo een ton in men tuin gehad 15 jaar heef mij maar een pellet kachel Laughing hij staat hier twee maanden en zelf geplaatst.
    Ps welkom op het forum
    Plaatsen kun je zelf enzo niet
    door middel van kanalisatie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 6:42 pm

    debtje schreef:Hallo allemaal,

    Na al een tijdje jullie berichten te hebben gelezen en veel kennis te hebben opgedaan,
    toch maar even ingelogd om kennis te maken en hopelijk een antwoord te krijgen op mijn vraag.

    We zijn sinds zaterdag de trotse eigenaars van een woning, zonder cv, maar met gaskachels
    en een overduidelijke 'gas-ton' in het midden van onze tuin, want geen aardgas in de straat.
    Na een beetje surfen op het internet is onze keuze vlug gevallen op een pelletkachel.
    We zouden heel het huis met 1 kachel willen verwarmen en denken dat dit zeker haalbaar is
    door middel van kanalisatie.

    Daar we een beetje beperkt zitten in ons budget zijn we aant overwegen om een tweedehandskachel
    aan te schaffen, maar, en nu onze vraag naar jullie toe, zullen wij een installateur vinden die
    bereidt zal zijn om alles te komen aansluiten? Zelfs als we bij hem geen kachel hebben aangeschaft?

    Wat denken jullie?

    Groetjes!



    debtje
    welke kachel ga je aanschaffen? dan kan je pas een installateur zoeken die jou keuze van kachel onder de knie heeft.......
    deze periode hebben ze enorm veel werk met het plaatsen van kachels (winterperiode)dus de nieuwe klanten krijgen voorrang,ik zou al wachten tot deze zomer
    van een tweedehandskachel zou ik toch voorzichtig zijn ,tenzij ie van een scheidingsgeval komt,lichte kachels zijn er wel genoeg maar daar heb jij misschien ook niets aan.
    een grondige studie maken /prijzen bekijken en het moeilijkste een eerlijke mekanieker vinden



    gr fleur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Block di dec 14, 2010 6:43 pm

    Zeker niet iedere pelletkachel heeft de mogelijkheid tot kanalisatie.

    Kan je je huis een beetje beschrijven. Woonkamer, keuken, badkamer, aantal slaapkamers?

    Overweeg ook de mogelijkheid om een hydro kachel te installeren+ klein radiatornet, ik weet niet hoe handig je bent, maar enkele radiators ophangen is niet zo moeilijk. Het grote voordeel is dat je deze hydro weer kan inbrengen in je belastingsbrief( je krijgt tot 40% terug).

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 7:16 pm

    [quote="Block"]Zeker niet iedere pelletkachel heeft de mogelijkheid tot kanalisatie.

    Dat wisten we dus nog niet, we zijn dan ook nog nergens gaan informeren eigenlijk,
    de bedoeling zou zijn om hem tegen volgende winter pas te laten plaatsen

    Kan je je huis een beetje beschrijven. Woonkamer, keuken, badkamer, aantal slaapkamers?

    Buiten de 4 slpk boven is de rest allemaal beneden te vinden, alles in open ruimte, enkel
    badkamer en dressing/extra slaapkamer zijn afgesloten. We zouden de kachel centraal zetten
    in de woonkamer beneden met kanalisatie recht naar boven, naar de overloop en de deuren open
    laten dan van de slpks. En misschien een extra kanalisatie voor de badkamer.
    Ik schat dat de volledige op te warmen oppervlakte een 200m² is.


    Overweeg ook de mogelijkheid om een hydro kachel te installeren+ klein radiatornet, ik weet niet hoe handig je bent, maar enkele radiators ophangen is niet zo moeilijk. Het grote voordeel is dat je deze hydro weer kan inbrengen in je belastingsbrief( je krijgt tot 40% terug).

    Ik zal eens moeten opzoeken wat je bedoelt, want nog niet gehoord van een hydro kachel...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 7:19 pm

    francky schreef:

    Tweedehands kachel ??? enkel als ik hem zou zien branden zou ik hem kopen.
    En dan nog zou ik er een deftige handleiding willen bij hebben, en als het kan nog de parameters.
    Heb ook zo een ton in men tuin gehad 15 jaar heef mij maar een pellet kachel Laughing hij staat hier twee maanden en zelf geplaatst.
    Mag ik eens vragen hoeveel het jullie gekost heeft om die ton te laten weghalen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 7:31 pm

    DEBTJE

    een kachel met kanalisatie is perfect mogelijk
    wel rekening houden dat je met extra buizen naar boven loopt voor de warme lucht

    hydro kachel is een pelletkachel waar je radiatoren ook nog eens aansluit die de radiaters verwarmen met water
    ook terug leidingen over de muur naar de radiaters

    ik denk dat je de op de slaapkamers geen 20 graden wil halen

    hoe is jullie huis geisoleerd ??
    mvg jl



    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 7:38 pm

    Kijk eens naar de kanaliseerbare pelletkachel van adler, 2 luchtkanalen, tot 280m3 nieuw voor 2500€
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van pedro di dec 14, 2010 7:38 pm

    één van de grootste struikelblokken zal zijn om een tweedehandspelletkachel te vinden - die overkanalisatiemogelijkheden beschikt
    -over het juiste vermogen beschikt
    -en ook ethisch aan jullie verwachtingen zal voldoen

    Mvg,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 7:54 pm

    jl schreef:DEBTJE

    een kachel met kanalisatie is perfect mogelijk
    wel rekening houden dat je met extra buizen naar boven loopt voor de warme lucht

    hebben we geen enkel probleem mee, integendeel Laughing

    hydro kachel is een pelletkachel waar je radiatoren ook nog eens aansluit die de radiaters verwarmen met water
    ook terug leidingen over de muur naar de radiaters

    hebben we dit wel nodig, wetende dat alles beneden een open ruimte wordt en we
    het boven niet zo warm willen... of bedoel je daarmee de radiators zodat we de
    temperatuur beter kunnen instellen? Onze slpks lopen wel tot in de nok van het dak, geen
    plafonds.


    ik denk dat je de op de slaapkamers geen 20 graden wil halen

    hoe is jullie huis geisoleerd ??

    er komt volledige nieuwe dakisolatie, en 80% van de ruiten zijn reeds dubbel glas.
    de vloer en de buitenmuren zouden niet geïsoleerd zijn.

    mvg jl



    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 8:25 pm

    debtje schreef:
    jl schreef:DEBTJE

    een kachel met kanalisatie is perfect mogelijk
    wel rekening houden dat je met extra buizen naar boven loopt voor de warme lucht

    hebben we geen enkel probleem mee, integendeel Laughing

    hydro kachel is een pelletkachel waar je radiatoren ook nog eens aansluit die de radiaters verwarmen met water
    ook terug leidingen over de muur naar de radiaters

    hebben we dit wel nodig, wetende dat alles beneden een open ruimte wordt en we
    het boven niet zo warm willen... of bedoel je daarmee de radiators zodat we de
    temperatuur beter kunnen instellen? Onze slpks lopen wel tot in de nok van het dak, geen
    plafonds.


    ik denk dat je de op de slaapkamers geen 20 graden wil halen

    hoe is jullie huis geisoleerd ??

    er komt volledige nieuwe dakisolatie, en 80% van de ruiten zijn reeds dubbel glas.
    de vloer en de buitenmuren zouden niet geïsoleerd zijn.

    mvg jl




    ik leg uit wat een hydrokachel is he , ik zeg niet dat jullie dit nodig hebben
    dan zou een pelletkachel met kanalisatie wel de oplossing zijn
    julie wel goed informeren ,en vele kachels gaan bezien en ook beluisteren ,eens vragen op vol vermogen te doen branden dan hoor je hoeveel geluid een kachel maakt
    mvg jl
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van francky di dec 14, 2010 8:39 pm

    debtje schreef:
    francky schreef:

    Tweedehands kachel ??? enkel als ik hem zou zien branden zou ik hem kopen.
    En dan nog zou ik er een deftige handleiding willen bij hebben, en als het kan nog de parameters.
    Heb ook zo een ton in men tuin gehad 15 jaar heef mij maar een pellet kachel Laughing hij staat hier twee maanden en zelf geplaatst.
    Mag ik eens vragen hoeveel het jullie gekost heeft om die ton te laten weghalen?
    Hij staat er nog, voor het warm water van de bulexs en er zit nog 400l in.Dus weet niet Hoeveel me dat gaat kosten als hij leeg is.
    In elk geval moet hij weg.
    In 2011 komen er zonpanelen op men dak.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 9:01 pm

    Een mazouttank die niet meer gebruikt wordt moet uitgegraven worden ,
    (kun je zelf doen met behulp van vrienden)


    Indien dit niet kan doordat hij bijvoorbeeld in een kruipkelder ligt moet hij geledigd en gekuist worden en volgespoten met zand of een speciaal product daarvoor bestemd.


    Een gaston moet afgekoppelt worden door installateur en geledigd voor 100% VOOR transport.


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 9:06 pm

    hee debje

    kijk eens op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] het bedrijf van jean hupperets zit in aubel belgie.
    dan heb je een nieuwe met kanalisatie voor een prijs waarvoor je geen tweedehands kunt kopen.
    prijs/kwaliteitsverhouding is perfect.

    mvrgr toon
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 9:20 pm

    toon frijters schreef:hee debje

    kijk eens op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] het bedrijf van jean hupperets zit in aubel belgie.
    dan heb je een nieuwe met kanalisatie voor een prijs waarvoor je geen tweedehands kunt kopen.
    prijs/kwaliteitsverhouding is perfect.

    mvrgr toon

    RUIKT EEN BEETJE NAAR RECLAME duivel
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van steven di dec 14, 2010 9:24 pm

    zolang toon geen verkoper is, mag hij zo een tips geven.

    niets aan de hand. dansend vuur


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 9:26 pm

    dat ben ik ook niet,ik heb alleen vreselijk goeie ervaringen met die man.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 10:17 pm

    Bedankt Toon en alle anderen voor al de nuttige tips!
    Heb reeds een emailtje gestuurd.
    We houden jullie op de hoogte.
    Groetjes!
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van jeanhup di dec 14, 2010 10:47 pm

    Ik verkoop graag kanaliseerbare pelletkachels maar in dit geval zou ik het niet adviseren:
    - matig comfort door het grote aantal kamers dat ermee verwarmd moet worden
    - creëert niet echt meerwaarde voor de eigen woning
    - indien niet zeer goed geisoleerd: te weinig vermogen in de gangbare goedkopere modellen
    - relatief veel geluidsproductie in je woonkamer door de extra ventilator

    Ik zou toch overwegen om iets meer te investeren en een CV-pelletkachel (a.k.a. hydro-pelletkachel) te nemen met een eenvoudige CV-installatie (zoals Block ook al zei). Als je dan later de zonnepanelen neemt kun je de CV-pelletkachel via het buffervat koppelen aan je WW-voorziening. Dan heb je het hele jaar door een efficiente voorziening voor zowel verwarming als warm water.
    Een CV-pelletkachel met meer vermogen kost maar €900,- meer (met CV-pomp en expansievat geintegreerd) en voor enkele honderden €'s aan materiaal heb je alle radiatoren en leidingen wel aangeschaft. Dit is dan een absolute meerwaarde voor je woning waarbij je misschien ook nog recht hebt op belastingteruggave.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Block di dec 14, 2010 11:12 pm

    Als die propaantank gewoon in de tuin staat en niet ingegraven zit, moet je eens horen bij een oud ijzer-marchant. Die komen die dan wel gratis ophalen als ze er met een cammionnette bijkunnen. Zij krijgen geld voor het oud ijzer, wat al een behoorlijk bedrag zal zijn. Maar jij bent van de last af. Wel even nakijken of je je propaantank niet huurt, dan moet het bedrijf zelf dat komen ophalen.





    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gast wo dec 15, 2010 8:23 am

    ik zou die tank eerst eens te koop aanbieden op 2dehands of kapaza,een gastank is dikwandig gemaakt en wordt gezocht door doe-het-zelvers.

    Gesponsorde inhoud


    Even voorstellen en een vraag Empty Re: Even voorstellen en een vraag

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 5:00 am