Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    pelletkachel zonder ventilator?


    Gast
    Gast


    pelletkachel zonder ventilator? - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel zonder ventilator?

    Bericht van Gast za jan 15, 2011 8:29 pm

    noizz schreef:
    ss schreef:


    ZEG, stop met zoeken, monteer die ventilator, test een paar dagen, schrijf je verslag op 't forum en...Iedereen content!!!
    Goed idee van mij he?
    Groeten
    ss


    dat is eens gesproken zè cheers

    Waar ik niet zeker van ben komt er niet in.
    geen nutteloze kosten.
    Informanten spreken elkaar tegen.
    Voor mij,..zoektocht ten einde.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel zonder ventilator? - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel zonder ventilator?

    Bericht van Gast za jan 15, 2011 8:39 pm

    Nog een zoektocht die ten einde is...

    Heel gelukkig dat ik in de mogelijk ben om van buiten af mijn
    schouw met potten te kuisen. Geen gesukkel aan T-stuk, geen stof en vuil in huis.
    Alles gebeurt buiten. Met een flexibel was dit niet mogelijk.
    Dus nooit geen flexibel in mijn schouw.
    De kachel brandt prima.
    Ik krijg van Noizz geen antwoord waarom hij een flexibel zou installeren niettegenstaande
    hij content is van zijn potten. Klinkt niet logisch, maar soit..Heb zelf mijn conclusies getrokken.
    Ik ben oud en groot genoeg.
    Dat is ook goed gesproken, al vind ik het zelf...
    bedankt voor alle informatie, ook voor die die ik niet gekregen heb.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel zonder ventilator? - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel zonder ventilator?

    Bericht van Gast za jan 15, 2011 8:40 pm

    Als mijn Superior Sabrina op stand P3 draait, hoor je de worm meer dan de ventilator.
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    pelletkachel zonder ventilator? - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel zonder ventilator?

    Bericht van noizz za jan 15, 2011 9:21 pm

    cyrre schreef:Nog een zoektocht die ten einde is...

    Heel gelukkig dat ik in de mogelijk ben om van buiten af mijn
    schouw met potten te kuisen. Geen gesukkel aan T-stuk, geen stof en vuil in huis.
    Alles gebeurt buiten. Met een flexibel was dit niet mogelijk.
    Dus nooit geen flexibel in mijn schouw.
    De kachel brandt prima.
    Ik krijg van Noizz geen antwoord waarom hij een flexibel zou installeren niettegenstaande
    hij content is van zijn potten. Klinkt niet logisch, maar soit..Heb zelf mijn conclusies getrokken.
    Ik ben oud en groot genoeg.


    Het is bijlange nog niet zeker dat ik ne flexibel zou installeren hoor.Ik heb het wel al eens overwogen,dat is waar,en idd ,ik heb geen miserie met mijn potten,alleen is reiniging van deze potten nogal moeilijk daar er een trekregelaar opstaat.Met een flexibele is de bovenkant gewoon mooier afgewerkt,het is dus puur uit esthetische overwegingen,nou ja,er zijn nog andere oplossingen zoals een eindje inoxbuis met kapje bovenop mijn schouw,dan ben ik van die lelijke trekregelaar af.Deze regelaar doet echter zeer goed zijn werk,vandaar mijn twijfel.....
    Dat is ook goed gesproken, al vind ik het zelf...
    bedankt voor alle informatie, ook voor die die ik niet gekregen heb.


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel zonder ventilator? - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel zonder ventilator?

    Bericht van Gast za jan 15, 2011 9:57 pm

    noizz schreef:het is dus puur uit esthetische overwegingen,nou ja,er zijn nog andere oplossingen zoals een eindje inoxbuis met kapje bovenop mijn schouw,dan ben ik van die lelijke trekregelaar af.Deze regelaar doet echter zeer goed zijn werk,vandaar mijn twijfel.....

    Ik verkoop graag een lol, misschien teveel, en ik praat en redeneer graag over
    iets, misschien voor sommige ook te lang, amai
    maar ik kom ook graag "to the point".
    Bedankt voor deze informatie.ik ben er heel goed mee geholpen, dit versterkt mijn conclusie,
    " geen flexibel".
    Als de volgende informatie je kan helpen...
    Ik heb een inoxbuis met kapje op mijn schouw,...is proper.
    Als je schouw onderhevig is aan neerwaartse trek door bijvoorbeeld een dak in de nabijheid,
    dan moet je er een kap opzetten zoals op foto 1 en 2. (liedekerke)Ik ken niet de juiste benaming.
    Die kost iets meer dan een enkele kap.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Ik heb dit sowieso gedaan om geen problemen te hebben.
    Ik heb ook een dak in de nabijheid van de schouw.
    Ik heb geen trekregelaar en mijn kachel brandt, echt waar, prima. tof
    Misschien wist je dit al....
    grtz,
    cyrre
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel zonder ventilator? - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel zonder ventilator?

    Bericht van Gast za jan 15, 2011 10:15 pm

    cyrre schreef:
    noizz schreef:het is dus puur uit esthetische overwegingen,nou ja,er zijn nog andere oplossingen zoals een eindje inoxbuis met kapje bovenop mijn schouw,dan ben ik van die lelijke trekregelaar af.Deze regelaar doet echter zeer goed zijn werk,vandaar mijn twijfel.....

    Ik verkoop graag een lol, misschien teveel, en ik praat en redeneer graag over
    iets, misschien voor sommige ook te lang, amai
    maar ik kom ook graag "to the point".
    Bedankt voor deze informatie.ik ben er heel goed mee geholpen, dit versterkt mijn conclusie,
    " geen flexibel".
    Als de volgende informatie je kan helpen...
    Ik heb een inoxbuis met kapje op mijn schouw,...is proper.
    Als je schouw onderhevig is aan neerwaartse trek door bijvoorbeeld een dak in de nabijheid,
    dan moet je er een kap opzetten zoals op foto 1 en 2. (liedekerke)Ik ken niet de juiste benaming.
    Die kost iets meer dan een enkele kap.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Ik heb dit sowieso gedaan om geen problemen te hebben.
    Ik heb ook een dak in de nabijheid van de schouw.
    Ik heb geen trekregelaar en mijn kachel brandt, echt waar, prima. tof
    Misschien wist je dit al....
    grtz,
    cyrre


    Hier ook potten brand ook goed en heb potten van 35*36 er moet wel nog iets op de schouw komen voor regeninslag zeg ik al 14 jaar maar ben er nu zeker mee bezig hier komt een aéros trekreglaar op en mooi...als het maar zijn werk doed en mijn schouwpotten droog houd daarom deze keuze , inox blijft ook niet echt mooi in buitlucht
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    pelletkachel zonder ventilator? - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel zonder ventilator?

    Bericht van noizz zo jan 16, 2011 2:25 pm

    cyrre schreef:
    noizz schreef:het is dus puur uit esthetische overwegingen,nou ja,er zijn nog andere oplossingen zoals een eindje inoxbuis met kapje bovenop mijn schouw,dan ben ik van die lelijke trekregelaar af.Deze regelaar doet echter zeer goed zijn werk,vandaar mijn twijfel.....

    Ik verkoop graag een lol, misschien teveel, en ik praat en redeneer graag over
    iets, misschien voor sommige ook te lang, amai
    maar ik kom ook graag "to the point".
    Bedankt voor deze informatie.ik ben er heel goed mee geholpen, dit versterkt mijn conclusie,
    " geen flexibel".
    Als de volgende informatie je kan helpen...
    Ik heb een inoxbuis met kapje op mijn schouw,...is proper.
    Als je schouw onderhevig is aan neerwaartse trek door bijvoorbeeld een dak in de nabijheid,
    dan moet je er een kap opzetten zoals op foto 1 en 2. (liedekerke)Ik ken niet de juiste benaming.
    Die kost iets meer dan een enkele kap.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Ik heb dit sowieso gedaan om geen problemen te hebben.
    Ik heb ook een dak in de nabijheid van de schouw.
    Ik heb geen trekregelaar en mijn kachel brandt, echt waar, prima. tof
    Misschien wist je dit al....
    grtz,
    cyrre



    Merci voor de info,kvind het in ieder geval interessant,met de nodige foto's.
    Er kunnen in ieder geval geen vogels in deze systemen ook.
    Vorig jaar had ik er ééntje die erin gesukkeld was,hoe dat weet ik niet want met die trekregelaar???
    het beest zal intussen al goed geroosterd zijn. kampvuur


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets

    Gesponsorde inhoud


    pelletkachel zonder ventilator? - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel zonder ventilator?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 12:40 am