Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Nenabert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
jeanhup
Fleur
pol 2
Philip
Uthrex
steven
erwin
11 plaatsers

    Saey Neema error


    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 2085
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss vr dec 09, 2011 5:17 pm

    Ik stuur je een PM met zijn emailadres
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss di dec 13, 2011 5:42 pm

    Allez, de installateur heeft zondag afgezegd... Door werkomstandigheden zal mijn sensor niet meer vervangen worden in het jaar des Heren 2011...
    Gelukkig kan ik zonder pelletcontroller de kachel laten werken tot 50% en dat is voldoende, zelfs voor koude dagen...
    Maar nieuws gaat dus voor januari 2012 zijn...Prettig Eindejaar aan alle forumleden...
    Groeten,
    ss
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Uthrex di dec 13, 2011 6:34 pm

    Waarom niet meer dan 50% zonder die pelletcontroller?


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss wo dec 14, 2011 11:47 am

    Ha, Uthrex, had ik dat nog niet verteld? Wel, bij gebruik van de pelletcontroller werkt de kachel via temperatuursturing aan-uit, d.w.z. temperatuur zoals bij gewone thermostaat ingesteld op 22°, kachel gaat aan op maximum vermogen (dus totaal onregelbaar het is Maximum aan of totaal uit) tot de gewenste temperatuur bereikt is... Ik teste uit via de handbediende mode (zoals bij jou) en als ik hem op 90 plaats dan valt de Neema ook in "error" na een anderhalf uur ongeveer, op 50 of minder valt hij helemaal niet meer uit. Ik heb dit fenomeen laten weten aan Saey en aan de installateur met de melding dat ik de sensor (reeds vervangen dec 2010) verdenk om te falen bij te hoog vermogen...
    Groeten,
    ss
    Die kachel werkt anders PERFECT, maar er zit dus een ambetant foutje in...
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Uthrex wo dec 14, 2011 12:31 pm

    Vreemd fenomeen hé. Wat gebeurt er als je die sensor zou overbruggen? Ja, ik weet het, het mag niet. Maar bij wijze van test.


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss wo dec 14, 2011 2:20 pm

    Ik wil er gewoon een nieuwe in, de Saey technieker kent mijn achtergrond en vroeg me om er (voorlopig) af te blijven...
    Maar als het na de vervanging niet opgelost is gooi ik de hele electronica en electriciteitssanteboetiek eruit, want de transfo ronkt ook vind ik (al is dat weinig).
    En zie ik alles na. Ben wel benieuwd of ze bij mij ook de originele sensor (bakeliet) gaan vervangen door een inox vernieuwde zoals Windaddict plaatste...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast wo dec 14, 2011 3:22 pm

    Ik heb ook een Neema. In het begin heb ik die dure pelletcontroller gebruikt maar de kachel verbruikt meer door de vele opstartfases. Tevens vond mijn vrouw de temperatuurswisselingen niet comfortabel.

    Die sensor uit bakkeliet is terwijl ik zelf het onderhoud uitvoerde uit elkaar gevallen. Heb zelf een nieuwe geplaatst en deze werkt goed. Volgens mij gaat het vervangen van die sensor niet veel uitmaken voor jouw probleem. Ik dacht dat deze enkel dient om te controleren of de uitlaatgassen wel warm zijn. Is dit niet het geval na de opstartfase dan schakelt de kachel zich uit. De kachel heeft hier een half jaar zonder sensor gewerkt. (of met geblokkeerde sensor, dit herinner ik mij niet meer precies)

    Vuurkorfje ook doorgebrand na drie jaar.

    Heb ook zelf een ventilator ingebouwd. Deze was erg duur maar ik vind de luchtverplaatsing niet geweldig. Hij maakt daarentegen wel weinig lawaai.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Uthrex wo dec 14, 2011 4:02 pm

    Ik wil er gewoon een nieuwe in, de Saey technieker kent mijn achtergrond en vroeg me om er (voorlopig) af te blijven...
    Maar als het na de vervanging niet opgelost is gooi ik de hele electronica en electriciteitssanteboetiek eruit, want de transfo ronkt ook vind ik (al is dat weinig).
    Ja, die transfo is wel een onding. Die maakt echt teveel lawaai.


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss wo dec 14, 2011 4:35 pm

    Ahzo, bij jou ook? Als ik die ooit vervang laat ik het je weten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast wo dec 14, 2011 9:00 pm

    Ja, de transfo zoemt bij mij ook. Je hoort hem vooral als de kachel uit staat. Verbruik in standby 4.1 wat. Ik trek iedere nacht de stekker uit Smile Kan ook wel door dat lichtgevende display komen. LCD was beter geweest.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast wo dec 14, 2011 10:44 pm

    mijn transfo blijft (voorlopig) stil ...
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do dec 15, 2011 10:32 am

    Windaddict geen enkele van je drie kachels waarbij de transfo ronkt? Bij mij is het goed hoorbaar in de living als er anders geen toestellen in werking zijn en de kachel in SB staat of kompleet uit.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast do dec 15, 2011 3:24 pm

    sinds kort heb ik dit ook opgemerkt bij mijn NEEMA... het volgende probleem misschien?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast do dec 15, 2011 4:03 pm

    ss, bedankt voor u doorverwijzing
    ik werk wel niet met een pelletcontroler in de kamer.

    als ik het goed begrijp zou ik eens de temperatuursensor moeten doorschakelen?
    die bevindt zich in het ventilatorhuis dacht ik.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do dec 15, 2011 4:28 pm

    @Pelletfan: de transfo is niet echt een probleem, maar het ronken wijst toch op een "goedkope" uitvoering... Ik heb dat al diverse keren meegemaakt in goedkope audioapparatuur van Chinese oorsprong... Daarmee is niet gezegd dta de transfo het gaat begeven, maar trillen doet ie wel en dat is hoorbaar in een soort brom...
    @Ewoud: ja juist achter de ventilator, onderkant, vrij gemakkelijk bereikbaar maar bijna onmogelijk om hem eruit te halen zonder breken. De originele is gemaakt uit bakeliet en dat is door de hitte zo broos geworden dat je hem bijna onvermijdelijk breekt bij demontage. Hem kortsluiten kan je makkelijk. Windaddict verving hem door een betere versie in inox die hij kocht bij Mauws in Beveren Leie.
    Pelletcontroller heeft niets te zien met die sensor, maar het gebruik van de pelletcontroller wel, omdat de kachel bij het inschakelen van de controller op 100% draait, je kunt hem dus niet lager zetten...
    Groeten,
    ss
    Groeten,
    ss
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do dec 15, 2011 5:44 pm

    Hier mag een slot op of koppelen aan :
    https://pellets.forummotion.com/t3376-saey-neema-error
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Philip do dec 15, 2011 5:47 pm

    op aanvraag bijeen geplakt

    mvg


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do dec 15, 2011 6:03 pm

    Merci Phil tof
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss vr feb 17, 2012 2:30 pm

    De saga gaat verder...Om mijn lang verhaal kort te maken, gisteren werd, voor de tweede keer in één jaar tijds, de rookgassensor vervangen door mijn installateur (Gecalor).
    Het sleepte allemaal lang aan omdat ofwel ikzelf geen tijd had, ofwel omdat de installateur geen tijd had (compatibiliteitsprobleem onder zelfstandigen...).
    Ik had al vorig voorjaar bij Saey aangedrongen om de sensor nogmaals te vervangen maar daar gingen ze waarschijnlijk niet op in omdat die sensor begin 2011 pas vervangen was! Bij een eerste depannage voerden ze een "groot" onderhoud uit, bij een tweede vervingen ze de kaart...Wie gaat er ook gaan denken dat een nieuw vervangen sensor ook niet goed werkt!? In ieder geval, de Neema werkt terug probleemloos met de pelletcontroller en het enige dat alle mizerie veroorzaakt heeft zijn twee opeenvolgende slechte sensoren (Rika). Ik ben zeer tevreden over de Neema, spijtig dat zo'n nietig schakelaartje de pret wat bedorven heeft. Over de service ben ik ook tevreden, geen gezaag over garantie, met wat uitstel is alles in orde en ik kan Saey en mijn installateur aan iedereen aanbevelen, hadden wij wat meer tijd gehad dan had de sensor zeker voor de winter vervangen geweest.
    Voila, hopelijk een happy end, nu verder "proefdraaien"...
    Groeten,
    ss
    duivel
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Uthrex vr feb 17, 2012 8:49 pm

    Eind goed, ...


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss za apr 14, 2012 1:09 pm

    Inderdaad, ondertussen heb ik het groot onderhoud weer zelf uitgevoerd en alles ok.
    Uiteindelijk zeer tevreden over de kachel, maar je ziet, een kleinigheid (sensorke) kan de pret wat bederven.
    Ik kan de kachel, spijtig genoeg niet meer in productie, aan iedereen aanbevelen, door zijn robuustheid, stevige bouw en eenvoud kan deze kachel een uitstekende tweedehandse aankoop zijn. Wil je een nieuw alternatief dan kun je je nog altijd tot de betrouwbare fabrikant "Rika" wenden welke eigenlijk het enige alternatief voor de Saey Neema kan aanbieden...
    Groeten en aan iedereen een warme zomer gewenst, speciaal natuurlijk ook voor de vrienden motorrijders... Hopelijk heb ik deze zomer wat tijd om mijn nieuw GPSke te proberen...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 4 Empty SAEY NEEMA

    Bericht van Gast za apr 14, 2012 8:37 pm

    Al bij al toch redelijk wat problemen en misschien met als gevolg dat deze kachel uit het aanbod van SAEY genomen werd ?! Mijn NEEMA werkt nog steeds niet correct; een afspraak voor een onderhoud heb ik uiteindelijk verkregen bij een andere "dealer" voor Mei 2012; de "verkoper" "patroon werkt mee" van deze kachel (2009) heeft nog altijd niet gereageerd om een afspraak te maken om een onderhoud uit te voeren. Tot zover de "service"...
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss ma apr 16, 2012 5:35 pm

    Pelletfan, persoonlijk vind ik dat er weinig problemen zijn met de Neema. Iedereen op het forum maakt melding van de fouten, niet snel positief dus...
    De kachel is eruit om strategische redenen! Saey schakelde over van de dure leverancier Rika uit Oostenrijk naar de goedkopere producent uit Italië en ze passen deze kachels ook niet meer aan, ze zijn nu gewoon "invoerder", vroeger "fabrikant".
    Ik begrijp ook niet waarom je niet rechtstreeks naar Saey belt met je grieven??? Ik ben tevreden, zowel met de kachel als met de service!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast ma apr 16, 2012 6:28 pm

    hallo ss,
    heb ik gedaan : hun antwoord was neem contact op met de plaatser... ook gedaan; ik wacht al maanden op zijn telefoon. Bedankt toch voor de raad.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss ma apr 16, 2012 8:33 pm

    Toch vreemd, bij mij kwamen ze tijdens de garantieperiode tweemaal langs...
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss za jan 12, 2013 3:22 pm

    We zijn weer een wintertje verder en jullie kunnen het zeker wel raden? Inderdaad, weer een probleem met de Neema en ik vermoed, of ik moet me zwaar vergissen, dat het weer de sensor is. De kachel start uitstekend maar na enkele minuten stopt hij de pellettoevoer en begint hij een mini cleaningmode, daarna weer een aantal minuten normaal branden en terug pelletstop, mini-cleaning enz... Hij gaat deze keer niet in "Error", maar dat zou weleens aan het geplaatste nieuwe moederbord en vernieuwde soft kunnen liggen!? Ik krijg de temperatuur na 6h onafgebroken branden op 100% niet warmer dan 21°.
    Die sensor in combinatie met een pelletcontroller (die dus de kachel steeds op 100% laat branden en laat uitschakelen als de gevraagde temperatuur bereikt is) is toch een slechte combinatie vrees ik. Als het de sensor betreft dan gaat deze nu voor de derde opeenvolgende keer moeten vervangen worden op 4 winters!!!??? Duidelijk een zwakke plek dus! Ik had graag geweten of er nog gebruikers zijn van de Saey Neema, de Rika RIO of de Rika Revo met pelletcontroller die dezelfde problemen hebben? Allez, morgen weer herstellingswerk voor de boeg, leuk is anders...

    Gesponsorde inhoud


    Saey Neema error - Pagina 4 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 11:23 am