Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

Antonius, namremmit


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi

    Anonymous
    Gast
    Gast


    zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi Empty zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 11:57 am

    Beste Alle,

    Bij mijn NF type Mavi heb ik het volgende probleem:

    In de eco-mode gaat het toerental zo laag dat deze begint te brommen.
    Er zit bijna geen luchtverplaatsing in.
    Mijn kamer in vrij lang met een keuken uitbouw, de vrijgekomen warmte blijft dan ook in de voorkamer hangen en verplaatst dus niet naar achteren toe en daar wil ik het ook warm hebben.
    Is er een mogelijkheid om de ventilator harder te laten draaien en zo dat ik het zelf kan aanpassen wanneer het nodig.

    bedankt alvast

    groet
    Jan Kachelweer
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi Empty Re: zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 4:21 pm

    Ja hoor, dit is aan te passen.
    Je moet alleen het password weten om in het parameter menu te komen en te kunnen wijzigen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi Empty Re: zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 4:40 pm

    Nordic Fire Mavi en Ravelli Ecoteck Mavi zijn dezelfde kachels blijkbaar.
    Beetje zelfde verhaal als de Saey Neema en de Rika rio.
    Ze hebben waarschijnlijk ook dezelfde parameters en paswoord.

    lees volgende topic, bericht nr.3

    https://pellets.forummotion.com/t1824-pelletkachel-nordic-fire?highlight=nordic+fire












    Anonymous
    Gast
    Gast


    zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi Empty Re: zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 4:57 pm

    Klopt Cyrre, Nordic Fire en Ecoteck is hetzelfde.
    Nordic Fire is de handelsnaam in Nederland.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi Empty Re: zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi

    Bericht van steven do feb 03, 2011 6:35 pm

    Nordic Fire is de invoerder van Ecoteck pelletkachels in Nederland en daar heten ze dan nordic fire


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi Empty Re: zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 8:29 pm


    Het feit is dat kachelweer aan de parameters+paswoord zou moeten geraken.
    Die van bv.de Saey Neema zijn hier te vinden, maar van de Ecoteck Mavi blijkbaar niet.

    Alhoewel ik denk dat hetgene hij wil, de ventilator versnellen om de mindere warmte
    (op ecostand) tot in zijn keuken blazen een beetje teveel van het goede is.
    Het blijft altijd moeilijk om van op één punt living en keuken gelijkmatig te verwarmen.
    Zeker als in de keuken de dampkap draait. Die zuigt een deel van de warmte weg.



    Gesponsorde inhoud


    zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi Empty Re: zeer laag toerental ventilator bij MODE-ECO Nordic Fire - Mavi

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 2:06 pm